search

CAR

Toyota: Ομορφότερο, μόνο plug-in υβριδικό και με μεγαλύτερη αυτονομία το νέο Prius

Το νέο μοντέλο πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην πατρίδα του, την Ιαπωνία, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Λος Άντζελες

Toyota: Ομορφότερο, μόνο plug-in υβριδικό και με μεγαλύτερη αυτονομία το νέο Prius

O πρωτεργάτης στην υβριδική επανάσταση της Toyota, το Prius, συνεχίζει τον «πράσινο» αγώνα του, περνώντας πλέον στην πέμπτη του γενιά.

Η πορεία του ξεκίνησε πριν από 25 χρόνια, αποδεικνύοντας τότε πόσο μπροστά από την εποχή της έβλεπε η Toyota. Το νέο Prius πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην πατρίδα του, την Ιαπωνία, αλλά και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Λος Άντζελες. H ευρωπαϊκή του πρεμιέρα έγινε στις 5 Δεκεμβρίου, ενώ στη Γηραιά Ήπειρο αναμένεται την άνοιξη του 2023.

Σχεδιαστικά το Prius είναι λιγότερο «φλύαρο» πλέον και πιο δυναμικό. Τα εμπρός Led φωτιστικά σώματα έχουν σχήμα «C», ενώ τα πίσω επεκτείνονται με μια στενόμακρη λωρίδα στην πόρτα του χώρου αποσκευών, στην οποία αναγράφεται το όνομα του Prius με κεφαλαία γράμματα. Η χαρακτηριστική καμπύλη της οροφής και το εμπρός σφηνοειδές σχήμα που διέκριναν το Prius έχουν μετριαστεί. Οι περιττές γραμμές απομακρύνθηκαν αφήνοντας περιθώριο για ένα κομψότερο και εμπνευσμένο από τη φυσική ροή του αέρα αμάξωμα.

Σύμφωνα με την Toyota, το νέο Prius είναι χαμηλότερο κατά 50 χλστ., τα μήκος μίκρυνε κατά 46 χλστ., ενώ το πλάτος και το μεταξόνιο αυξήθηκαν 22 και 50 χλστ. αντίστοιχα. H ανέγερση του νέου Prius έχει γίνει πάνω στην πλατφόρμα GA-C δεύτερης γενιάς της Toyota New Global Architecture (TNGA), η οποία μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία. Επίσης, χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με την επανατοποθέτηση της μπαταρίας (κάτω από τα πίσω καθίσματα) και του ρεζερβουάρ καυσίμου.

Περνάμε στο εσωτερικό του νέου Prius, όπου η Toyota δηλώνει ότι έχει τοποθετήσει ποιοτικά υλικά και έχει δημιουργήσει μια ευρύχωρη καμπίνα. Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό και στο βάθος του ταμπλό βρίσκεται η TFT LCD οθόνη 7 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ η θέση της του επιτρέπει να μην παίρνει τα μάτια του από το δρόμο.

Παράλληλα, ο φωτισμός του πίνακα οργάνων συνδέεται με ειδοποιήσεις από τα συστήματα ασφαλείας του πακέτου «Toyota Safety Sense» και ενημερώνει τον οδηγό με αλλαγές χρωμάτων. Το κάθισμα του οδηγού είναι χαμηλότερα τοποθετημένο, δημιουργώντας μια πιο σπορ αίσθηση, ενώ η θέση της κεντρικής οθόνης αφής (12,3 ιντσών) και των χειριστηρίων εξυπηρετούν περισσότερο την εργονομία.

Στην Ευρώπη το νέο Prius θα διατίθεται αποκλειστικά με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο περιλαμβάνει δίλιτρο κινητήρα 150 ίππων και εμπρός ηλεκτροκινητήρα 163 ίππων, ενώ συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 223 ίππους. Η νέα συμπαγής μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,6 kWh, αυξάνει 50% την αυτονομία για κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια. Για μέγιστη απόδοση και παραγωγή καθαρής ενέργειας στην οροφή του νέου Prius μπορούν να τοποθετηθούν ηλιακά πάνελ.

Διαβάστε ακόμη: