Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, λοιπόν, οι Ιάπωνες της Toyota έκοψαν πρώτοι το νήμα, «αφήνοντας» στη δεύτερη θέση τους Γερμανούς του ομίλου Volkswagen.

Μια βαθύτερη ανάλυση των αριθμών δείχνει ότι οι μάρκες Toyota και Lexus παρέδωσαν 10.307.395 αυτοκίνητα το 2023, που μεταφράζεται σε αύξηση 7,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας μάλιστα νέο ρεκόρ.

Σημαντικά αποτελέσματα κατέγραψε και η μάρκα Daihatsu, που δεν υπάρχει ως brand στην Ευρώπη, με αύξηση πωλήσεων 3,2% φτάνοντας τον πήχη στις 790.441 μονάδες.

Λιγότερη ικανοποίηση από την Hino που ασχολείται με επαγγελματικά οχήματα καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9,8% στις 135.203 μονάδες.

Όσον αφορά τα οχήματα με ηλεκτροκινητήρες, το 2023 σημείωσε αύξηση 35% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, δηλαδή 3.679.557 ταξινομήσεις. Φυσικά, τα αυτοκίνητα με πλήρη υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης κυριάρχησαν με 3,4 εκατομμύρια ταξινομήσεις παγκοσμίως, ακολουθούμενα από τα plug-in με 124.755 μονάδες.

Οι ταξινομήσεις εκτός Ιαπωνίας έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, με τον όμιλο Toyota να ταξινομούν 8.928.230 αυτοκίνητα, αυξημένα κατά 4,1% σε σχέση με το 2022.

Φυσικά η Toyota και η Lexus αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων, με 8.634.425 αυτοκίνητα, αύξηση 4,3% από το 2022, σημειώνοντας άλλο ένα ρεκόρ. Οι ΗΠΑ ήταν η μεγαλύτερη αγορά με 2.617.033 αυτοκίνητα, 7% περισσότερα από το προηγούμενο έτος.

Η Lexus, σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων το 2023 με 824.258 αυτοκίνητα, άλμα 132% από το 2022.

Η Βόρεια Αμερική ήταν μακράν η μεγαλύτερη περιοχή με 355.606 μονάδες (+124%), ακολουθούμενη από την Ασία με 236.587 μονάδες (+1% ) και την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας με 94.647 μονάδες (+229%).

Παρά τη δεύτερη θέση, φανταζόμαστε ότι στη Volkswagen υπάρχει ικανοποίηση με τα δεδομένα του 2023. Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,8%, με σημαντική αιχμή στη Δυτική Ευρώπη που «έδωσε» αύξηση 20,8%.

Από τα brands, η Volkswagen εμφάνισε αύξηση κατά 6,7%, η Skoda κατά 18,5% και η Seat/Cupra κατά 34,6%., τη μεγαλύτερη αύξηση στον όμιλο. Καλά τα πήγε και η Audi με αύξηση 17,4%.

Εκτός από τα νούμερα της Volkswagen, είναι ενδιαφέρον να αναλύσουμε το Hyundai Group, τρίτο στην κατάταξη.

Ο όμιλος που αποτελείται από τα brands Hyundai-Kia-Genesis κατέγραψε συνολικές πωλήσεις 7,32 εκατομμυρίων οχημάτων (αύξηση 6,7%).

Η General Motors δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει στοιχεία παγκόσμιων πωλήσεων για το 2023, αλλά να βάλουμε στην εξίσωση το 2022 με 5,93 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Για το τέλος η Stellantis που σύμφωνα με ανακοίνωσή της θα δημοσιεύσει στοιχεία για το έτος που μόλις έληξε στις 15 Φεβρουαρίου.

Τότε θα δούμε εάν ο όμιλος με επικεφαλής τον Κάρλος Ταβάρες θα ξεπεράσει το φράγμα των 5,84 εκ. οχημάτων του 2022.

Διαβάστε ακόμη: