Ταξίδια μεγάλα και χωρίς όριο στα χρήματα ήταν η τουριστική τάση που επικράτησε το 2022, τη χρονιά που καταργήθηκαν οι περισσότεροι υγειονομικοί περιορισμοί για την πανδημία και ο κόσμος ήθελε να κάνει πάση θυσία αυτά τα «ταξίδια ζωής» που ανέκαθεν ονειρευόταν. Δύο χρόνια μετά, όμως, η τάση αυτή φαίνεται πως έχει αρχίσει να ανατρέπεται.

Δύο ταξιδιωτικές εκθέσεις που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, της Expedia και της Booking.com, δείχνουν ότι οι επισκέπτες τείνουν πια να επιλέγουν πιο ήσυχες αποδράσεις σε μέρη που είναι λιγότερο δημοφιλή. Στην έρευνα της Expedia ανάμεσα σε 25.000 άτομα από 19 χώρες, περίπου το 63% δήλωσε πιθανό να οργανώσει το επόμενο ταξίδι σε κάποια περιοχή λιγότερο γνωστή.

Ο James Marshall, αντιπρόεδρος των παγκόσμιων αεροπορικών λογαριασμών στην Expedia, σχολίασε ότι πολλοί προορισμοί γεμίζουν από τουρίστες. Συνεπώς, «πολλοί ταξιδιώτες θέλουν κάτι διαφορετικό. Θέλουν να μετακινηθούν και να βρουν αντίστοιχους προορισμούς που δεν έχουν ανακαλυφθεί από τόσο πολύ κόσμο», είπε.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της αμερικανικής United Airlines, η οποία επεκτείνει τις διεθνείς της υπηρεσίες στη Σενεγάλη, τη Γροιλανδία και τη Μογγολία το 2025, ώστε να κερδίσει το ενδιαφέρον όσων ψάχνουν τον επόμενο αναδυόμενο προορισμό. Εξάλλου, όσοι λατρεύουν τα ταξίδια έχουν πάει πολλές φορές στο Παρίσι, τη Ρώμη και τη Μαδρίτη φερειπείν. «Ψάχνουν το κάτι διαφορετικό», δήλωσε ο Patrick Quayle, υψηλόβαθμο στέλεχος της United.

Γιατί θέλουν πιο ήσυχους προορισμούς οι τουρίστες;

Η νέα αυτή τάση αναδύεται γιατί οι τουρίστες αναζητούν φθηνότερες και πιο χαλαρωτικές αποδράσεις. «Η τιμή των ταξιδιών έχει αυξηθεί αυτά τα χρόνια. Οι λιγότερο δημοφιλείς προορισμοί είναι συχνά πιο οικονομικοί για τους επισκέπτες…μπορούν να έχουν μια πιο προνομιακή εμπειρία με λιγότερα χρήματα», δήλωσε στο CNBC ο εμπορικός διευθυντής της Expedia, Greg Schulze. Επίσης, τα λιγότερο τουριστικά μέρη τείνουν να ικανοποιούν την ανάγκη των επισκεπτών να δουν κάτι αυθεντικό, συμπλήρωσε ο ίδιος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι influencers προσελκύουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών όλο και περισσότερο σε εναλλακτικούς προορισμούς.

Από την έρευνα της Booking ανάμεσα σε τουλάχιστον 27.700 άτομα από 33 χώρες προέκυψε επίσης ότι το 2025 θα υπάρξει αυξημένο ενδιαφέρον για αυθεντικές εμπειρίες σε λιγότερο δημοφιλή μέρη. Το 67% των ενηλίκων δήλωσε ότι θέλει να επισκεφτεί περιοχές με λιγότερο κόσμο.

Σύμφωνα με την Expedia, το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αυτού του είδους τα ταξίδια μειώνουν το στρες, ενώ σχεδόν οι μισοί είπαν ότι έτσι μπορούν να επανασυνδεθούν με τους δικούς τους ανθρώπους.

Στο πλαίσιο αυτό, παρατηρείται αύξηση και στα καταλύματα που βρίσκονται κοντά σε παραλία, λίμνες και βουνά, καθώς και σε όσα προσφέρουν δραστηριότητες εντός σπιτιού, από πισίνες και κήπους μέχρι μπαλκόνια με θέα, ώστε ο επισκέπτης να περνά όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στο σπίτι.

Διαβάστε ακόμη: