Μπορεί οι φετινές πωλήσεις της Black Friday να απογοήτευσαν αρκετούς λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, αλλά για την ηλεκτρονική αγορά Temu, ο Νοέμβριος ήταν άλλος ένας πολύ καλός μήνας.

Οι πωλήσεις στην πλατφόρμα που υποστηρίζεται από την κινεζική PDD Holdings Inc. αυξήθηκαν κατά 29% σε σχέση με ένα μήνα πριν σε νέο ρεκόρ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg Second Measure, το οποίο αναλύει τις συναλλαγές με κάρτες των καταναλωτών, επεκτείνοντας το προβάδισμα της Temu έναντι του αντιπάλου της γρήγορης μόδας Shein.

Οι συναλλαγές της Temu στις ΗΠΑ ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις συναλλαγές της Shein τον Μάιο, όταν επικράτησε της Shein κατά περίπου 20%. Από τότε διευρύνει αυτό το προβάδισμα κάθε μήνα, ενώ τον Νοέμβριο κατέγραψε σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις από τις παρατηρούμενες πωλήσεις της Shein στη χώρα.

Η εκρηκτική ανάπτυξη της Temu έρχεται σε μια εποχή που οι περισσότεροι Αμερικανοί αγοραστές σφίγγουν το ζωνάρι τους, ένα ανησυχητικό σημάδι για την αμερικανική οικονομία, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την κατανάλωση. Μια ομάδα εμπορικών σημάτων λιανικής πώλησης που απευθύνονται στην ανώτερη μεσαία τάξη – συμπεριλαμβανομένων των Apple, Coach και Nordstrom – είδαν τη μεγαλύτερη πτώση των πωλήσεών τους εδώ και δύο χρόνια κατά τους τρεις μήνες πριν από την τόσο σημαντική περίοδο των εορταστικών αγορών, σύμφωνα με το Bloomberg.

Στο άλλο άκρο του φάσματος, ωστόσο, οι εκπτωτικές εταιρείες, όπως η Walmart Inc. και η TJX Cos Inc., η μητρική εταιρεία των T.J. Maxx και Marshalls, είχαν μια καλή Black Friday. Ακόμα και η Amazon.com Inc., η οποία τείνει να δημιουργεί περισσότερες δαπάνες κατά την άμεση προετοιμασία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, αύξησε τα έσοδά της τη Μαύρη Παρασκευή κατά 12% σε σχέση με πέρυσι.

Με την Temu, η PDD αναπαράγει τη φόρμουλα των χαμηλών τιμών και της έντονης παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που έκανε την Pinduoduo μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα. Η ταχεία ανάπτυξη στο εξωτερικό συνέβαλε σε ένα πολύ ισχυρότερο από το αναμενόμενο τρίμηνο Σεπτεμβρίου για την PDD, η οποία ανέφερε αύξηση 47% στα καθαρά κέρδη από πωλήσεις 68,8 δισεκατομμυρίων γουάν (9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων).

Αν και συχνά συνδυάζονται μαζί – η Shein και η Temu βασίζονται και οι δύο σε εκτεταμένα δίκτυα εφοδιαστικής αλυσίδας στην Κίνα και ενώ η Shein έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη, μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων της βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα – οι δύο εταιρείες έχουν αρκετά σημαντικές διαφορές.

Η Shein λειτουργεί και πωλεί κυρίως με τη δική της μάρκα και ειδικεύεται στη φτηνή μόδα, ενώ η Temu λειτουργεί ως μεσάζων που επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν οτιδήποτε, από τζιν μέχρι μαχαίρια και ακουστικά, απευθείας από τους προμηθευτές. Η Shein, η οποία, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα, αναμένει ότι τα καθαρά κέρδη της θα φθάσουν τα 2,5 δισ. δολάρια φέτος, κινείται όλο και περισσότερο και προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Shein λέγεται επίσης ότι σχεδιάζει μια αρχική δημόσια προσφορά στις ΗΠΑ, ελπίζοντας σε μια αποτίμηση που θα φτάσει τα 90 δισεκατομμύρια δολάρια.

Εν τω μεταξύ, η Temu βρίσκεται σε συζητήσεις για να αγοράσει άλλο ένα διαφημιστικό σποτ στο Super Bowl του επόμενου έτους, μετά από ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο φέτος, το οποίο παρουσίασε την υπηρεσία αγορών της, προσανατολισμένη στη νεολαία, σε εκατομμύρια Αμερικανούς καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμη: