Με λιγότερες από δέκα ημέρες προβολής, το «Spider–Man: No Way Home» ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως. Η ταινία με πρωταγωνιστές τους Tom Holland και Zendaya είναι πλέον η ταινία του στούντιο της Sony με τις μεγαλύτερες εισπράξεις ξεπερνώντας τα 587 εκατομμύρια δολάρια από τις 61 του εξωτερικού που ήδη προβάλλεται. Και όλα αυτά σε μόλις 12 ημέρες. Μέχρι στιγμής κατέχει και ένα ακόμα ρεκόρ -που πιθανότατα σύντομα θα το ξεπεράσει-, αυτό της δεύτερης πιο εμπορικής ταινίας, μετά το Avengers: Endgame. Η κομβική βέβαια διαφορά αυτών των ταινιών είναι ότι ο Άνθρωπος-Αράχνη κέρδισε και τους κριτικούς, και το 94% του κοινού του Rotten Tomatoes.
Το νέο «Matrix» δεν κατάφερε να εκτοπίσει, όπως πιστεύαν οι ειδικοί, τον Spired–Man, από την κορυφή του Box–Office που μόνο στη Βόρεια Αμερική απέφερε κέρδη 467.000.000$, ένα νούμερο απίστευτα μεγάλο στην μετά-καραντίνας εποχή. Αυτό το νούμερο μπορεί να συγκριθεί μονάχα με τον «Πόλεμο των Άστρων: Επεισόδιο 7 – Η Δύναμη Ξυπνά». Πλέον η ταινία που μας εισάγει στο πολυσύμπαν του Ανθρώπου-Αράχνης, αποτελεί την τρίτη σε σειρά ταινία που απέφερε τόσα μεγάλα κέρδη, και αυτό μάλιστα χωρίς να περιληφθεί η κυκλοφορία της ταινίας στην Κίνα που -κακά τα ψέματα- είναι μια τεράστια αγορά.
Σημαντική διαφορά με τις περισσότερες ταινίες του είδους είναι ότι αυτή δείχνει να παράχθηκε χωρίς να υπηρετεί εξολοκλήρου τις ανάγκες του κοινού, κάτι για το οποίο χαρακτηρίζονται οι ταινίες της Marvel που παράγει και διανέμει η Disney.
Το Box–Office λοιπόν της εβδομάδας κλείνει με το «Spider–Man: No Way Home» στην πρώτη θέση, το «Τραγούδα 2» στη δεύτερη, το «The Matrix Resurrections» στην Τρίτη, τον «Άνθρωπο του Βασιλιά: Το ξεκίνημα» στην τέταρτη, το «American Underdog» στην Πέμπτη και στην 6η θέση το «West Side Story».
Τι παρατηρούμε μελετώντας το Box–Office; Ότι σίγουρα αυτή τη στιγμή στη Disney θα συσκέπτονται χαμηλόφωνα για το μέλλον των ταινιών που συμπαράγουν με τη Marvel και θα ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους για να χτυπήσουν την πρωτιά. Αυτό, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει, αφού πλέον το σύμπαν της marvel με όρους Disney, είναι αποκλειστικά ένα money–maker προϊόν που αναπαράγει κλισέ και ανιαρές ιστορίες αγαπημένων υπερηρώων.
Το δεύτερο μέρος του Sing ήταν η ταινία που επέλεξαν να παρκάρουν οι γονείς τα παιδιά τους το γιορτινό τριήμερο αφού οι ήρωες και τα τραγούδια είναι ήδη αναγνωρίσιμα στα παιδιά, άρα το ποσοστό γκρίνιας μειώνεται κατακόρυφα στις δοκιμασμένες συνταγές.
Το Matrix για πρώτη φορά καταναλώνει το κόκκινο χάπι και βλέπει τον κόσμο από μια θέση που δεν είχε συνηθίσει. Το παράλληλο άνοιγμα του σε γνωστή αμερικανική πλατφόρμα και κινηματογράφους, του στερεί την πρωτιά στα εισιτήρια, όμως, αυτή η κίνηση ίσως προσφέρει μακροπρόθεσμα περισσότερα στο στούντιο αφού πρώτον, το νέο Matrix δεν είναι η καλύτερη ταινία της τετραλογίας και δεύτερον, η πλατφόρμα κέρδισε πολλές νέες συνδρομές όταν ανακοινώθηκε ότι το Matrix θα φιλοξενηθεί εκεί σε ταυτόχρονη πρεμιέρα. Για να μιλήσουμε με νούμερα, στον κινηματογράφο της ταινίας τα κέρδη ήταν 22.500.000$ ενώ από την πλατφόρμα το ποσό έχει φτάσει τα 69.800.000$. Αυτή είναι και η τελευταία ταινία που το στούντιο της Warner θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πλατφόρμα και μεγάλη οθόνη, αφού από το 2022 το στούντιο έχει ανακοινώσει ότι για τις ταινίες του θα υπάρχει μια 6βδόμαδη αποκλειστική κυκλοφορία στους κινηματογράφους πριν καταλήξουν σε πλατφόρμα.
Με αυτά τα δεδομένα, η πραγματική απορία παραμένει μία: Ποιο θα είναι το μέλλον του κινηματογράφου που για να συντηρηθεί επενδύει στις πλατφόρμες χωρίς να συνυπολογίσει τις συνέπειες αυτής της πράξης που οδηγεί τους κινηματογράφους σε χρεωκοπία.
Ένας Σπάιντερ-Μαν δεν φέρνει την άνοιξη, σίγουρα όμως φέρνει σκέψεις για το ποιος σινεφίλ θες να είσαι· αυτός που πηγαίνει κινηματογράφο ή αυτός που παρακολουθεί ταινίες σε όποιο μέσο. Δυστυχώς, η απάντηση αυτού του ερωτήματος πια δεν δεν έχει μόνο φιλοσοφικές προεκτάσεις.