Η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) βρίσκεται σε συνεχόμενη ανάπτυξη, με τον παγκόσμιο στόλο να διευρύνεται και την Ελλάδα να διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο. Με τη ζήτηση για LNG να αυξάνεται, ιδιαίτερα στην Ασία, και την αμερικανική αγορά να ενισχύει την προσφορά, το 2025 διαφαίνεται ως μία χρονιά ορόσημο για τον τομέα. Οι Έλληνες εφοπλιστές, με σημαντικά μερίδια στην παγκόσμια αγορά, φαίνεται να καθοδηγούν τις εξελίξεις στον τομέα των LNG carriers.
Σύμφωνα με την Poten & Partners Group, ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG με μεταφορική ικανότητα άνω των 100.000 κυβικών μέτρων στις 31 Δεκεμβρίου 2024, περιλάμβανε 668 πλοία, με άλλα 330 υπό παραγγελία. Οι προβλέψεις για το 2025 δείχνουν ότι αναμένονται παραδόσεις συνολικά 102 νέων πλοίων LNG, γεγονός που αντικατοπτρίζει την αυξημένη ζήτηση και τις ανάγκες της αγοράς.
Η ελληνική ναυτιλία, η οποία είναι ιστορικά συνυφασμένη με την παγκόσμια αγορά LNG, αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνει την παρουσία της και να κυριαρχεί στις παραδόσεις νέων πλοίων. Με τις ναυτιλιακές εταιρείες όπως η GasLog του Πήτερ Λιβανού να επισημαίνουν την ανάγκη για καινούργια πλοία λόγω της αυξανόμενης παγκόσμιας ζήτησης, ιδιαίτερα στην Ασία, είναι σαφές ότι οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν στρατηγικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου. Η GasLog τονίζει ότι η ζήτηση για LNG θα ενισχυθεί από την αυξημένη προσφορά φυσικού αερίου από χώρες όπως οι ΗΠΑ, με τον τομέα του LNG να είναι έτοιμος να εξυπηρετήσει νέες αγορές και να διασφαλίσει την ευστάθεια του εφοδιασμού.
Επιπλέον, σημαντική αναφορά γίνεται στην αύξηση της εμπορίας LNG και στην ανάγκη για νέες και πιο αποδοτικές τεχνολογίες στα πλοία, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς. Οι εξελίξεις αυτές ενδέχεται να οδηγήσουν σε επιπλέον παραγγελίες για νέα πλοία μεταφοράς LNG, αλλά και σε προσαρμογές στον υφιστάμενο στόλο. Οι πιο παλιοί και λιγότερο αποδοτικοί πλοία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Poten, θα μπορούσαν να αποσυρθούν από την αγορά ή να μετατραπούν σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), προσφέροντας νέες δυνατότητες στον τομέα της αποθήκευσης και της μεταφοράς αερίου.
Η Στρατηγική των Ελλήνων Εφοπλιστών
Ο ελληνόκτητος στόλος με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG carriers βρίσκεται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως με συνολική αξία 32,4 δισ. δολάρια. Οι επενδύσεις της ελληνικής ναυτιλίας σε σύγχρονα και αποδοτικά LNG carriers καθιστούν τη χώρα κρίσιμο παράγοντα στη διανομή καθαρής ενέργειας παγκοσμίως. Πρώτη είναι η Ιαπωνία με αξία στόλου 40,9 δισ. δολαρίων και ακολουθεί η Κίνα με 26,9 δισεκατομμύρια.
Στις παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς LNG οι Έλληνες πλοιοκτήτες ισοβαθμούν με τους Ιάπωνες με 19 παραγγελίες η κάθε πλευρά.
Η Ελλάδα, με τους σημαντικούς εφοπλιστικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στην αγορά LNG, αναμένεται να συνεχίσει να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Εταιρείες όπως, η GasLog η Maran Gas, η Dynagas LNG Partners, η Latsco Marine η Navios Maritime Partners, η Alpha Gas, η Minerva Gas η Tsakos Energy Navigation, Capital Gas, Evalend Shipping διατηρούν ηγετική θέση στην αγορά, επενδύοντας συνεχώς σε νέα πλοία και τεχνολογίες που θα καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου φυσικού αερίου.
Εν κατακλείδι, το 2025 διαφαίνεται ως μία κρίσιμη χρονιά για την αγορά των LNG carriers. Με την παγκόσμια ζήτηση να αυξάνεται, η αγορά αναμένεται να δει σημαντική πρόοδο στον τομέα των παραδόσεων νέων πλοίων, με τους Έλληνες εφοπλιστές να βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της εξέλιξης. Ο συνδυασμός νέων παραγγελιών, νέων τεχνολογιών και στρατηγικών επενδύσεων διασφαλίζει τη συνεχιζόμενη κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας στον τομέα των LNG carriers και την ενίσχυση της σημασίας της για τον παγκόσμιο ενεργειακό εφοδιασμό.
Διαβάστε ακόμη:
- Μπλέικ Λάιβλι: Διάσημοι φίλοι της την εγκαταλείπουν εν μέσω δικαστικής διαμάχης
- Τέμπη: Εισαγγελική έρευνα για τις αναρτήσεις που προτρέπουν σε βιαιοπραγίες
- ΔΕΗ και Metlen έτοιμες για παραγωγή ενέργειας από τα σκουπίδια
- Δυστύχημα στα Τέμπη: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού