Το συνεχές «γράψε – σβήσε» και το ντόμινο στον Ανασχηματισμό όπου κάθε λεπτό πρωτοκλασάτα ονόματα αλλάζουν υπουργείο, αποδίδεται στις αφόρητες πιέσεις που ασκούν στον πρωθυπουργό, πανίσχυρα επιχειρηματικά κέντρα και παράγοντες του συστήματος, αλλά και διάφοροι νταραβεριτζήδες που σπεύδουν να επωφεληθούν για καταστάσεις που τους βολεύουν, με αφορμή την αντίσταση της κοινωνίας και την διαμαρτυρία «της πλατείας» που έχουν αποδυναμώσει σε μεγάλο βαθμό την κυβέρνηση!

Και το γεγονός είναι ότι την ώρα τούτη η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αντιμέτωπη με μια νέα πραγματικότητα που δεν έχει καμμία σχέση ούτε με την διακυβέρνηση και τις συνθήκες που επικράτησαν κατά την πρώτη θητεία, ούτε στις αρχές της δεύτερης!

Υπό αυτή την οπτική γωνία, «το σύστημα» επιδιώκει να επιβάλει πρόσωπα και μάλιστα σε θέσεις κλειδιά, ασκώντας πιέσεις στον Κυριάκο Μητσοτάκη και το στενό του περιβάλλον, εκμεταλλευόμενο την αποδυνάμωση της κυβέρνησης και την οργή της κοινωνίας με φόντο τα Τέμπη!

Αλλά και πλείστων όσων σκανδάλων και φαινομένων διαφθοράς στον Δημόσιο βίο!

Ταυτόχρονα ο πρωθυπουργός έχει έρθει αντιμέτωπος με την άρνηση υπουργών να αποδεχτούν τους νέους ρόλους που προτείνει!

Από τον Ν. Δένδια που είπε όχι αρχικά στην πρόταση για Πρόεδρος της Δημοκρατίας και στη συνέχεια αρνήθηκε να μετακινηθεί από το Υπ. Αμυνας, έως 4 πρωτοκλασάτους υπουργούς που δεν δέχτηκαν να αναλάβουν το υπ. Μεταφορών και Υποδομών!

Συν όλους τους άλλους που έχουν στηλώσει τα πόδια και δεν θέλουν να αποχωριστούν τα υπουργικά οφίτσια τους!

Υπό αυτά τα δεδομένα, ο Κ. Χατζηδάκης πηγαίνει στο Μαξίμου ως Αντιπρόεδρος!

Ο νέος αντιπρόεδρος θα έχει γραφείο στο Μαξίμου και όχι απέναντι στο Μέγαρο Σταθάτου και θα έχει συντονιστικό ρόλο στον κύκλο των οικονομικών υπουργείων, προκειμένου να επιβλέπει το κυβερνητικό έργο.

Επίσης,  ο νέος αντιπρόεδρος θα έχει και συντονιστικό ρόλο μέσα στο Μαξίμου, δηλαδή σε πολλές περιπτώσεις θα είναι και ένα ενδιάμεσο φίλτρο πριν από την πόρτα του πρωθυπουργικού γραφείου.

Ο Σταύρος Παπασταύρου φέρεται να έχει κλειδώσει το υπ. Ενέργειας αλλά εάν αυτό δοθεί στον Βορίδη τότε μπορεί να κατευθυνθεί στο Μεταναστευτικής Πολιτικής, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό.

Ο Νίκος Δένδιας παραμένει στο Άμυνας, όπως και ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στο Προστασίας του Πολίτη!

Ο κ. Σκρέκας πιθανότατα παίρνει τη θέση του Β. Κικίλια, ο οποίος θα ήθελε ένα όχι και τόσο κουραστικό υπουργείο όπως το Τουρισμού!

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης, βολιδοσκοπήθηκε για το Υποδομών και Μεταφορών, παίζει για το Οικονομικών, ενώ τις τελευταίες ώρες κυκλοφορεί οτη τελικά θα μετακινηθεί στο υπ. Υγείας!

Ο ίδιος δεν επιθυμεί την μετακίνηση του καθώς έχει …ανοιχτούς λογαριασμούς με τα ξένα πανεπιστήμια, ενώ αν θέλετε και μια άλλη οπτική, ένας τόσο σημαντικός αλλά υποβαθμισμένος χώρος. όπως η παιδεία, έχει ανάγκη από τον κορυφαίο υπουργό της κυβέρνησης.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, που τις τελευταίες ημέρες διαβάζει αριστερά και δεξιά τη μια ότι είναι εντελώς εκτός κυβέρνησης, την άλλη ότι μετατίθεται σε άλλο υπουργείο, πήρε την υπόθεση πάνω του, κάλεσε τον Πρωθυπουργό για διευκρινίσεις και τελικά συναντήθηκε μαζί του.

Αρχικά απέσπασε την υπόσχεση ότι θα παραμείνει στο υπουργείο Υγείας αλλά τις τελευταίες ώρες φαίνεται να υπάρχει μια υπαναχώρηση και να ακούγεται πάλι το Ναυτιλίας.

Την ίδια ώρα αναζητείται υπουργείο για τον Μάκη Βορίδη αλλά και για τον Ακη Σκέρτσο για τον οποίο η πίεση είναι πολύ ισχυρή προκειμένου να φύγει από το Μαξίμου!

Τώρα στο υπουργείο – καρμανιόλα ο Θάνος Πλεύρης είναι ο μόνος που έχει αποδεχτεί το υπ. Υποδομών με αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών τον Κυρανάκη.

Ταυτόχρονα, έχει συζητήσει και για το υπουργείο Εργασίας και θα αποδεχτεί όποιο του προταθεί από τα δύο καθώς εκλέγεται σε μια δύσκολη περιφέρεια και όλοι οι «αποπάνω του» είναι εν ενεργεία βουλευτές.

Στο Υποδομών και Μεταφορών όμως υπάρχει και μια ακόμη συζήτηση, που αφορά το αν πάμε για ολική σκούπα ή για το αν θα παραμείνει ο υφυπουργός, αρμόδιος για τα θέματα μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου. 

Στο να παραμείνει συνηγορούν η μόλις 8 μηνών θητεία του που καθιστά unfair να αντικατασταθεί τόσο σύντομα (ειδικά όταν έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως η αναμόρφωση των συγκοινωνιών με πληθώρα νέων λεωφορείων, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, οι συγκοινωνιακοί χάρτες Αθηνών και Θεσσαλονίκης και η «λήξη συναγερμού» με τους οδηγούς Ταξί μεταξύ άλλων) αλλά και για να υπάρξει ομαλή συνέχεια και διαδοχή. Σημειωτέον δε ότι διατηρεί εξαιρετική σχέση με τον Πλεύρη που φέρεται να …έρχεται!

Τέλος, πολύ σοβαρή θεωρείται η πιθανότητα επιστροφής του Νότη Μηταράκη, ο οποίος αδίκως και καθ’ υπερβολήν είχε απωλέσει την υπουργική του θέση για ένα ασήμαντο συμβάν.

Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι υποψήφιος ακόμη και για το υπουργείο Οικονομικών, στο οποίο υπάρχει αδιέξοδο καθώς το όνομα της Κεραμέως μάλλον κάηκε, καθώς όλοι έπεσαν πάνω στον Πρωθυπουργό τονίζοντας την ακαταλληλότητα της.

Από την άλλη όμως, ο Μηταράκης είναι ένας άνθρωπος με πολύχρονη επαφή με τις αγορές, με ανάλογες σπουδές και εμπειρία στον κλάδο.

Το όνομα του Θόδωρου Σκυλακάκη έχει επίσης ακουστεί για το υπουργείο Οικονομικών αλλά όταν τη μια μέρα θες να αποχωρήσεις από το Ενέργειας για προσωπικούς λόγους, πως θα αναλάβεις την επόμενη το Οικονομικών;

Και το όνομα του Γιάννη Παππά είναι στο τραπέζι, ο οποίος κακώς και για λόγους εκτός λογικής, είχε αντικατασταθεί από υφυπουργός Ναυτιλίας!

Είναι προφανές ότι ο Γεραπετρίτης μένει στο υπ. Εξωτερικών και ο Χρ. Στυλιανίδης επιστρέφει στην Κύπρο για να διεκδικήσει την Προεδρία της Δημοκρατίας!

Διαβάστε ακόμη: