Το αδιαχώρητο σημειώθηκε στο λιμάνι του Πειραιά λίγο πριν από τη μία το μεσημέρι, καθώς ταξιδιώτες ενημερώθηκαν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ότι η απεργία της ΠΝΟ θα λήξει και τα δρομολόγια των πλοίων στα νησιά θα πραγματοποιηθούν κανονικά.
Τελικά η απεργία έληξε μετά τη συνάντηση που είχε η ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας, κι έτσι οι εκδρομείς του τριημέρου θα μπορέσουν να μεταβούν στους νησιωτικούς προορισμούς που είχαν επιλέξει για να περάσουν τις μίνι διακοπές της 28ης Οκτωβρίου.
Με τα νησιά να είναι αποκλεισμένα από την Τρίτη και με τα σημερινά πρωινά δρομολόγια των πλοίων να μην πραγματοποιούνται, μόλις έγινε γνωστό πως τελικά θα λυθούν οι κάβοι το λιμάνι του Πειραιά γέμισε από ΙΧ και ταξιδιώτες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχηματιστούν ατελείωτες ουρές ταλαιπωρίας για τους εκδρομείς, οι οποίοι περίμεναν να ανοίξουν οι καταπέλτες των πλοίων προκειμένου να επιβιβαστούν.
Τι θα γίνει με τους επιβάτες που «έμειναν» πίσω
Σύμφωνα με πληροφορίες αυτοί που έμειναν πίσω καθώς δεν απέπλευσαν τα πρωινά δρομολόγια ή θα συμπτυχθούν σε άλλα δρομολόγια ή θα μπουν στα έκτακτα δρομολόγια που θα γίνουν.
Για το Σαρωνικό θα γίνουν 4 έκτακτα δρομολόγια, 3 με ταχύπλοα και ένα με συμβατικό πλοίο από τις 4 έως τις 9 το βράδυ και για τις Κυκλάδες θα υπάρξει ένα έκτακτο δρομολόγιο σήμερα. Οσοι καταφέρουν να αλλάξουν σήμερα τα εισιτήριά τους θα φύγουν. Σε διαφορετική περίπτωση θα αναχωρήσουν αύριο.
Η απόφαση της ΠΝΟ για τη λήξη της απεργίας
Η ανακοίνωση της ΠΝΟ αναφέρει:
«Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνεδρίασε σήμερα για την εκτίμηση και αξιολόγηση της εν εξελίξει απεργίας, κατόπιν των απαντήσεων που είχε από τον ΣΕΕΝ αλλά και από το υπουργείο επί των αιτημάτων μας, σας ενημερώνει για τα ακόλουθα:
Η πρόταση που ήρθε εγγράφως από τον ΣΕΕΝ για τα ποσοστά αύξησης της ΣΣΕ των συναδέλφων μας στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια), είναι 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
Από πλευράς υπουργείου, μετά τη σημερινή συνάντηση του γενικού γραμματέα και της διοίκησης της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και υπηρεσιακούς παράγοντες, υπήρξε η δέσμευση για τα παρακάτω:
-Άμεση υλοποίηση της τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων για τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας από το ΓΕΝΕ, αλλά και την αύξησή του από 350 ευρώ, στο επίπεδο που χορηγείται το επίδομα ανεργίας στη στεριά.
-Αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών.
-Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει τη ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.
-Συνάντηση έως 25 Νοεμβρίου για τα θέματα που διέπουν τις οργανικές συνθέσεις τον Ν. 4150/2013 και ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
-Κατόπιν αναλυτικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων, η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ αποδέχτηκε τις παραπάνω προτάσεις και δεσμεύσεις, επισημαίνοντας ότι δεν απεμπολούμε τη συνεχή προσπάθεια για την υλοποίηση και όλων των υπόλοιπων αιτημάτων μας.
Ταυτόχρονα, έχοντας πλήρη επίγνωση του κοινωνικού γίγνεσθαι, αλλά συνεκτιμώντας και διάφορες άλλες παραμέτρους, η διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε τη μη συνέχιση της απεργιακής μας κινητοποίησης, η οποία θα λήξει σήμερα στις 14.00 αντί 23.59.
Η ΠΝΟ θεωρεί υποχρέωσή της να ευχαριστήσει τα πληρώματα των πλοίων και όλους τους ναυτεργάτες, οι οποίοι μαζικά ύψωσαν το ανάστημά τους, συσπειρωμένοι γύρω από τη διοίκηση της Ομοσπονδίας για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην απευθύνει η Ομοσπονδία μας τις ευχαριστίες της και στο επιβατικό κοινό για την πλήρη κατανόησή του στον δίκαιο αγώνα μας».
Διαβάστε ακόμη:
- Στην Ελλάδα κλιμάκια της OLAF ψάχνουν συμβάσεις και αναθέσεις του Υπ. Μετανάστευσης
- Απευθείας ανάθεση – σκάνδαλο από την Γ.Γ. Αντιεγκληματικής Πολιτικής Δήμητρα Λυγούρα
- Σπήλαιο Φράγχθι: Ένα προϊστορικό σπήλαιο τεράστιας αρχαιολογικής σημασίας
- Άντριου Τέιτ: Ο «τοξικός» influencer θέλει να έχει «ηρωικό θάνατο» όπως ο αρχηγός της Χαμάς