Αυτό που κάνει την Rolex μοναδική και ηγέτη στον τομέα της ωρολογοποιίας, εκτός από την αισθητική και την πολυπλοκότητα των ρολογιών της, είναι η στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια, καθώς τα ρολόγια της δεν είναι προϊόντα που δείχνουν απλά τον χρόνο, αλλά τρόπαια για τους νικητές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ρολόγια του οίκου να έχουν διαρκή ζήτηση, όχι μόνο από συλλέκτες, αλλά και από το ευρύ κοινό, που ήθελε να στολίσει τον καρπό του με ένα αναγνωρίσιμο κομμάτι που θα του έδινε κύρος και φυσικά θα ήταν μια επένδυση.
Αυτό ωστόσο που απασχολεί τους περισσότερους ανθρώπους είναι “τι είναι αυτό που κάνει τον ελβετικό οίκο τόσο ισχυρή δύναμη στον κόσμο της υψηλής ωρολογοποιίας;”. Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, βασιζόμενοι σε γνωστά στοιχεία για την Rolex, τα οποία μας βοηθούν να κατανοήσουμε γιατί συνεχίζουν να είναι τόσο πολυπόθητα τα ρολόγια της.
Τι κάνει τα Rolex τόσο επιθυμητά;
Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η Rolex προσφέρει μια αίσθηση συναισθηματικής ασφάλειας στους καταναλωτές της, καθώς όλα τα ρολόγια του οίκου σχεδιαζονται, συναρμολογούνται, δοκιμάζονται, κάνουν σέρβις και ολοκληρώνονται in-house. Αυτό σημαίνει ότι ο οίκος έχει τον απόλυτο έλεγχο στα προϊόντα του και έγινε σταδιακά μια μάρκα πολυτελείας λόγω του χρόνου και της τεχνολογίας που επενδύθηκε σε κάθε ρολόι. Σήμερα, είναι από τα πιο επιθυμητά ρολόγια διεθνώς, για την ανώτερη ποιότητα και την απαράμιλλη αξία τους.
Αξίζει βέβαια να αναφερθεί, ότι η εταιρεία δεν ήθελε να προσφέρει ρολόγια που θα ξεχώριζαν για τα υλικά από τα οποία ήταν κατασκευασμένα, αλλά για τις ιδιότητες τους. Έτσι, τα πρώτα ρολόγια του οίκου την δεκαετία του ’50, όπως το Submariner, το Milgauss, το Explorer και το GMT, σχεδιάστηκαν με σκοπό να είναι “εργαλεία” στον καρπό των ανδρών και εξακολουθούν να αποτελούν την επιτομή των Rolex ρολογιών ακόμα και σήμερα.
Πόσο καλά είναι τα Rolex;
Το ότι έχει κάποιος στην κατοχή του ένα Rolex, φυσικά δεν σημαίνει ότι είναι και συλλέκτης. Απλά πρόκειται για ρολόγια τα οποία είναι αξιόπιστα, έχουν όμορφο σχεδιασμο και φυσικά μπορούν να περάσουν από γενιά σε γενιά. Αυτό ωστόσο που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, είναι ότι η μεταπωλητική αξία ενός Rolex δεν μειώνεται σε σχέση με τις υπόλοιπες μάρκες, και αποτελεί μια σίγουρη επένδυση.
Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας
Η Rolex διαθέτει ένα ευρύ φάσμα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ωρολογοποιίας. Για παράδειγμα το 1910, ένα Rolex ήταν το πρώτο ρολόι χειρός στον κόσμο που έλαβε το Swiss Certificate of Chronometric Precision, που χορηγείται από το Official Watch Center στη Βιέννη, ενώ το 1926, κατοχυρώσε δίπλωμα ευρισιτεχνίας ως την μάρκα με το πρώτο αδιάβροχο ρολόι.
Το Datejust γεννήθηκε το 1945, και ήταν το πρώτο ρολόι χεριού με αυτόματο μηχανισμό κουρδίσματος, ενώ το 1947 το Rolex Oyster έγινε το πρώτο ρολόι που έσπασε το φράγμα του ήχου στον καρπό του πιλότου Chuck Yeager.
Συνεχίζοντας, το 1953 το Submariner ήταν το πρώτο καταδυτικό ρολόι που είχε αντοχή σε βάθος 100 μέτρων, και τον ίδιο χρόνο το Rolex Oyster Perpetual Explorer έφτασε στην κορυφή του βουνού Έβερεστ, σε μια εξόρμηση που συμπεριλάμβανε τους Sir Edmund Hillary και τον Tenzing Norgay.
Ένα Rolex να είναι το πρώτο μου πολυτελές ρολόι;
Σίγουρα τα ρολόγια του οίκου είναι μια επένδυση, ωστόσο πριν ξεκινήσετε να κάνετε την πρώτη σας αγορά, αν δεν είστε συλλέκτης, θα πρέπει πρώτα να σκεφτείτε τι θέλετε από ένα ρολόι. Για παράδειγμα, θα το φοράτε κάθε μέρα; θέλετε να είναι καταδυτικό; το κάνετε μόνο και μόνο για κύρος;
Μην κάνετε κάποια αγορά που θα μετανιώσετε, και για να εκτιμήσετε ένα τέτοιο ρολόι, θα πρέπει τουλάχιστον να έχετε τις στοιχειώδεις γνώσεις όσον αφορά τα ρολόγια υψηλής ωρολογοποιίας.