Από τη μέρα που ανέλαβε υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για το κομμάτι των μεταφορών, ο Βασίλης Οικονόμου μπορούμε ασφαλώς να πούμε ότι γίνονται συνεχώς βήματα προς τα μπρος.
Ναι μεν έχουμε δει πρωτοβουλίες με νέα λεωφορεία, όπως για παράδειγμα σε ορισμένα τμήματα της Ανατολικής Αττικής, αλλά είναι φανερό ότι οι ηγεσίες του Υπουργείου εδώ και χρόνια αντιμετωπίζουν τους πολίτες με δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Το βεβαιώνουν εμφατικά οι επιστολές που έχουν καταφτάσει στο Υποδομών και Μεταφορών από τους ορισμένους δημάρχους της περιοχής, με βασικό θέμα τις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες νοσούν και είναι πλέον στα όρια της κατάρρευσης.
Όπως θα περίμενε κανείς η ανακοίνωση για τους νέους συγκοινωνιακούς χάρτες έχει ανοίξει πλέον τη συζήτηση με αποτέλεσμα οι περιοχές που εξυπηρετούνται ακόμα τα τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, από την εποχή της Βουγιουκλάκη, να νιώθουν «ριγμένες» σε σχέση με άλλες.
Ο Δήμαρχος Ωρωπού Γιώργος Γιασημάκης αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «ο Δήμος Ωρωπού, είναι απ’ τους τελευταίος Δήμος της Αττικής, που δεν έχει Αστική Συγκοινωνία», γεγονός πραγματικά ανεπίτρεπτο στις εποχές που ζούμε.
Να τονίσουμε εδώ πως αυτή την στιγμή οι εν λόγω περιοχές που δεν καλύπτει η υπάρχουσα Αστική Συγκοινωνία έχουν μόνιμους κατοίκους τουλάχιστον 30000, οι οποίοι μάλιστα, πολλαπλασιάζονται την θερινή περίοδο αγγίζοντας τις 100000!
Στη συνέχεια έρχεται και ο Δήμος Μεγαρέων να απευθύνει αντίστοιχο αίτημα, αναφέροντας ότι ζητάει από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «την ένταξη του Δήμου Μεγαρέων στην Αστική Συγκοινωνία της Αθήνας (ΟΑΣΑ), ζητώντας το αίτημά μας να ληφθεί σοβαρά υπόψη στον σχεδιασμό του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, που βρίσκεται σε εξέλιξη».
«Κερασάκι στην τούρτα» όμως είναι η τετραπλή επιστολή που φέρει τις υπογραφές των δημάρχων Ραφήνας – Πικερμίου, Μαρκόπουλου, Σαρωνικού και Λαυρεωτικής. Εκεί αναφέρεται χαρακτηριστικά:
Επ’ αφορμής της πολύ ενδιαφέρουσας ημερίδας με θέμα «Μαζί σχεδιάζουμε τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής» που διεξήχθη στο Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών στις 15 Οκτωβρίου δραττόμεθα της ευκαιρίας για να σας εφιστήσουμε τη προσοχή για τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στους Δήμους μας. Οι περιοχές του υπολοίπου της Αττικής αποτελούν τις πιο αναπτυσσόμενες περιοχές του λεκανοπέδιου με ταυτόχρονα ραγδαία τουριστική και πληθυσμιακή αύξηση.
Ενδεικτικά, όσον αφορά τους Δήμους μας, η ύπαρξη δύο εκ των μεγαλύτερων λιμένων της χώρας ( Λαυρίου, Ραφήνας ), η ύπαρξη του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας η οποία εκ φύσεως δημιουργεί εργασιακές και άλλου είδους σχέσεις με τις όμορες περιοχές (Μαρκόπουλο κλπ.), η ύπαρξη τεσσάρων ΒΙΟΠΑ, η συνέχιση της Αθηναϊκής Ριβιέρας σε όλο το παράκτιο μέτωπο του Σαρωνικού έως το Σούνιο , η ύπαρξη του δεύτερου τουριστικού θέρετρου της χώρας, ( ο Ναός του Ποσειδώνα ) που φιλοξενεί ετησίως εκατομμύρια επισκέπτες, ο υπέρμετρος πολλαπλασιασμός του πληθυσμού σε παραθεριστικές κατοικίες όπως Πόρτο Ράφτη, Σούνιο, Λαγονήσι, Σαρωνίδα και εκατοντάδες οικισμούς, τα δεκάδες τουριστικά και επιχειρησιακά ρηήεοΐ που σχεδιάζονται με τους τους Δήμους μας και ένα σωρό άλλοι λόγοι καθιστούν πιο άμεση και πιο επιτακτική από ποτέ την ανάπτυξη των συγκοινωνιακών μέσων στις περιοχές μας.
Σημειώνεται δε, ότι οι Δήμοι μας είναι από τους ελάχιστους εντός Αττικής που στερούνται την πρόσβαση σε οποιοδήποτε μέσο σταθερής τροχιάς (ΜΕΤΡΟ, προαστιακός, τραμ), συνεπώς, η συγκοινωνιακή ένωση με το πλησιέστερο σταθμό αποτελεί για εμάς θέμα ζωτικής σημασίας.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω, σας ζητούμε την αύξηση, την επέκταση καθώς και τη δημιουργία νέων δρομολογίων των αστικών λεωφορείων στους Δήμους μας.
Όπως καταλαβαίνει κανείς, τους δημάρχους των συγκεκριμένων δήμων της Αττικής, λίγο πιο απόκεντρων αν θέλετε, δεν τους τσίμπησε ξαφνικά μύγα. Κάτι βλέπουν και δίνουν το στίγμα τους, είτε γιατί γνωρίζουν ότι στη «βράση κολλάει το σίδερο», είτε διότι διακρίνουν κάποια κωλυσιεργία ή δυσλειτουργία, είτε διότι ορισμένοι παράγοντες του υπουργείου παίζουν μικροπολιτικό παιχνίδι και δεν ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τη ζωή των πολιτών στις συγκεκριμένες, αδιάφορες για εκείνους, περιοχές.
Όπως και να έχει όμως, σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου, δηλαδή οι κύριοι Σταϊκούρας και Οικονόμου, όταν για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες σχεδιάζονται τόσο μεγάλες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές οφείλουν να αντιμετωπίζουν τους πολίτες ισότιμα και να δίνουν τον υπέρ πάντων αγώνα για να τους κάνουν τη ζωή καλύτερη.
Αλλιώς, μην γκρινιάζουμε τη επαύριο για τις δημοσκοπήσεις ή τα αποτελέσματα των εκλογών!
Υ.Γ.; Αλήθεια με τα ΚΤΕΛ Αττικής τι γίνεται; Είναι αλήθεια ότι περιφέρεται ένα άκρως επιβαρυντικό πόρισμα (οικονομικού περιεχομένου) εντός υπουργείου; Λέτε να σκάσει καμία βόμβα; Συνεχίζεται…