Υπάρχουν αμέτρητοι οίκοι υψηλής ωρολογοποιίας που έχουν κυκλοφορήσει απίστευτα μοντέλα ρολογιών, όπως ο Patek Philippe, η IWC, η Audemars Piguet και ο Vacheron Constantin, και θα πουλούσαμε ακόμα και την γιαγιά μας για να αποκτήσουμε ένα, ωστόσο για τους περισσότερους ανθρώπους (ειδικότερα στην Ελλάδα) η Rolex είναι η επιτομή των ρολογιών πολυτελείας.

Αυτό που κάνει την Rolex μοναδική και ηγέτη στον τομέα της ωρολογοποιίας, εκτός από την αισθητική και την πολυπλοκότητα των ρολογιών της, είναι η στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια, καθώς τα ρολόγια της δεν είναι προϊόντα που δείχνουν απλά τον χρόνο, αλλά αποτελούν “τρόπαια” για τους νικητές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ρολόγια του οίκου να έχουν διαρκή ζήτηση, όχι μόνο από συλλέκτες, αλλά και από το ευρύ κοινό, που ήθελε να στολίσει τον καρπό του με ένα αναγνωρίσιμο κομμάτι που θα του έδινε κύρος και φυσικά θα ήταν μια επένδυση.

Αυτό ωστόσο που απασχολεί τους περισσότερους ανθρώπους είναι “τι είναι αυτό που κάνει τον ελβετικό οίκο τόσο ισχυρή δύναμη στον κόσμο της υψηλής ωρολογοποιίας;”. Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, βασιζόμενοι σε γνωστά στοιχεία για την Rolex, τα οποία μας βοηθούν να κατανοήσουμε γιατί συνεχίζουν να είναι τόσο πολυπόθητα τα ρολόγια της.

Μεταπωλητική αξία

Το ότι έχει κάποιος στην κατοχή του ένα Rolex, φυσικά δεν σημαίνει ότι είναι και συλλέκτης. Απλά πρόκειται για ρολόγια τα οποία είναι αξιόπιστα, έχουν όμορφο σχεδιασμο και φυσικά μπορούν να περάσουν από γενιά σε γενιά. Αυτό ωστόσο που έχει μεγάλο ενδιαφέρον, είναι ότι η μεταπωλητική αξία ενός Rolex δεν μειώνεται σε σχέση με τις υπόλοιπες μάρκες, και αποτελεί μια σίγουρη επένδυση.

Η Rolex διαθέτει ένα ευρύ φάσμα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ωρολογοποιίας. Για παράδειγμα το 1910, ένα Rolex ήταν το πρώτο ρολόι χειρός στον κόσμο που έλαβε το Swiss Certificate of Chronometric Precision, που χορηγείται από το Official Watch Center στη Βιέννη, ενώ το 1926, κατοχυρώσε δίπλωμα ευρισιτεχνίας ως την μάρκα με το πρώτο αδιάβροχο ρολόι