«Είμαστε το πιο ακριβό φυσικό μεταλλικό νερό. Μας ενδιαφέρει να μην πουλάμε φθηνά». Με τον τρόπο αυτό ο Δημήτρης Τσέλιος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AHB Group γνωστή από το εμφιαλωμένο νερό Θεόνη περιγράφει μια στρατηγική που δεν στηρίζεται στις χαμηλές τιμές. Στρατηγική που φέτος αναμένεται να φέρει πωλήσεις στα 40 εκατ. ευρώ, από 32 εκατ. ευρώ το 2024, με την εταιρεία να ανεβαίνει σταθερά σε όγκο και μερίδιο αγοράς.

Η εταιρεία ρίχνοντας το βάρος στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και λιγότερο στη Horeca, όπου επιλέγονται premium σημεία πώλησης, έχει καταφέρει να βρίσκεται στην τρίτη θέση της αγοράς φυσικού μεταλλικού νερού με μερίδιο 10%, όπως επισημάνθηκε από τη διοίκησή της στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης με αφορμή τη δωρεά 20 ηχητικών φαναριών.

τόχος για φέτος είναι η ενίσχυση των εξαγωγών, που αντιστοιχούν ήδη στο 14% του τζίρου και αναμένεται να φτάσουν στο 17% με έμφαση στις αγορές της Μέσης Ανατολής και στις ΗΠΑ όπου έχει ήδη παρουσία και επιδιώκεται η διεύρυνση του αποτυπώματός της όπως είπε ο κ. Τσέλιος.

Η επιλογή της Θεόνη να διατηρεί premium χαρακτήρα αποτυπώνεται και στις συσκευασίες. Η εταιρεία ήταν από τις πρώτες που λάνσαραν χάρτινη συσκευασία φυσικού μεταλλικού νερού, με την τιμή κοντά στο 1 ευρώ το λίτρο γεγονός που το καθιστά ως ένα από τα ακριιβά brands.

Το «ακριβό» αυτό positioning πέρα από τις προφανείς επιπτώσεις στις επιδόσεις της εταιρείας σε έναν κλάδο που τα περιθώρια κερδοφορίας είναι πολύ ασφυκτικά ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί πλεονέκτημα προκειμένου η AHB Group να ξεπεράσει τον σκόπελο του DRS. Το σύστημα για την ανακύκλωση πλαστικών και μεταλλικών συσκευασιών με το εγγυοδοτικό αντίτιμο στα 10 λεπτά τις συσκευασίες του μισού λίτρου και στα 15 λεπτά για άνω του μισού.

Η εταιρεία δεν συμμετέχει στον φορέα DRS που μόλις πρόσφατα συστάθηκε. Και όπως είπε ο κ. Τσέλιος η μη συμμετοχή είναι από επιλογή. «Περιμένουμε να δούμε γενικότερα τις εξελίξεις με τη συγκεκριμένη εταιρεία, τη διαχείριση και πώς όλο αυτό θα λειτουργήσει» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να περιορίσει τις συσκευασίες Pet, καθώς  η επιβάρυνση στο πλαστικό είναι μεγάλη. Όπως ανέφερε «Ττο DRS εμείς που είμαστε οι πρώτοι που βγήκαμε με χάρτινη συσκευασία, μας προβληματίζει αλλά όχι τόσο πολύ. Υπάρχει και ο χάρτινος κωδικό» ενώ απαντώντας σε ερώτημα για το αν εξετάζεται το ενδεχόμενο να είναι στην αγορά μόνο με τη χάρτινη συσκευασία απάντησε χαρακτηριστικά «ποτέ δεν ξέρεις».

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της εταιρείας στην περσινή χρήση, χρονιά στην οποία έθεσε σε πλήρη λειτουργία μια νέα γραμμή εμφιάλωσης PET, δύο νέες γραμμές εμφιάλωσης για γυάλινες και χάρτινες συσκευασίες, διαθέτοντας  συνολικά πέντε γραμμές εμφιάλωσης εκ των οποίων δύο παράγουν πλαστική φιάλη PET, δύο χάρτινες συσκευασίες και μία γυάλινές συσκευασίες, είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 31,6%  χωρίς να είναι αποτέλεσμα ανατιμήσεων, αλλά αποτέλεσμα των επενδύσεων και της αύξησης της παραγωγικότητας, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις. Και μάλιστα σε μία περίοδο όπου η εταιρεία χρειάστηκε αρκετό διάστημα για να επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς μετά τις ζημιές που προκάλεσε ο Daniel.

Σε ό,τ αφορά την κερδοφορία το EBITDA ανήλθε σε  4,877 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 48,9% ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων της ανήλθαν σε  2.,118 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 39,2%.

Την ίδια ώρα με απόφαση  του υπουργείου Ανάπτυξης τον Ιούνιο του 2024 εγκρίθηκε η υπαγωγή της εταιρείας στο  καθεστώς ενίσχυσης «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» για επενδυτικό σχέδιο συνολικού κόστους  5,5 εκατ. ευρώ. Το  εγκεκριμένο επιλέξιμο κόστος ανήλθε σε  5,532 εκατ. ευρώ  από το οποίο προκύπτει η εγκεκριμένη ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης leasing ύψους 2,3 εκατ. και φορολογικής απαλλαγής  1 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας στη μονάδα εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού, με την εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής φιαλών PET.

Παράλληλα συνεχίστηκαν οι εργασίες κατασκευής του κέντρου αποθήκευσης στον Ελληνόπυργο, με το έργο να βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης του κατά την λήξη της χρήσης. Σημειώνεται ότι το νέο κέντρο logistics της Εταιρείας ξεκίνησε την πλήρη λειτουργία του τον 04/25. Ενώ τον Ιούλιο 2024 εισπράχθηκε το σύνολο της ασφαλιστικής αποζημίωσης ύψους 2,7 εκατ. ευρώ για τις ζημίες που προκλήθηκαν από τη θεομηνία Daniel τον Σεπτέμβριο 2023, η οποία είχε προκαλέσει σημαντικές καταστροφές σε κτιριακές εγκαταστάσεις, μηχανήματα, αποθέματα και διαφυγόντα κέρδη συνολικού ύψους 2,8 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη: