Η αγορά εμφιαλωμένου νερού στη χώρα μας, παρά το γεγονός ότι έχει σταθερή τιμή εδώ και χρόνια η λιανική τιμή του, εντούτοις, ως η πιο απαιτητική επένδυση του μέλλοντος, εμφανίζει ταχεία ανάπτυξη, με νέες επενδύσεις, με εξαγορές και συγχωνεύσεις, αλλά και με δεκάδες και εκατοντάδες κεφάλαια να οδεύουν προς τον συγκεκριμένο κλάδο.

Το νερό, το πλέον πολύτιμο στοιχείο για τον ανθρώπινο οργανισμό, αλλά και κάθε ζωικό ή φυτικό οργανισμό, αποτελεί ήδη ουσιαστικά το πλέον περιζήτητο προϊόν, που προς το παρόν η φύση το παρέχει απλόχερα, αλλά με την κλιματική αλλαγή, την ξηρασία και τις πολλές άνυδρες περιόδους να “απειλούν” με διαταραχή το παγκόσμιο οικοσύστημα.

Μέχρι σήμερα, στην εγχώρια αγορά εμφιαλωμένου νερού κυριαρχούν 4-5 μεγάλοι όμιλοι, οι οποίοι μέσω εξαγορών, αλλά και επεκτάσεων στον συγγενικό τομέα των αναψυκτικών, αλλά και λόγω του εκτεταμένου δικτύου τους είναι αυτοί που επιβάλλουν τους όρους του παιχνιδιού, έχοντας προφανώς και τα αναγκαία περιθώρια κέρδους, παρέχοντας δελεαστικές εκπτώσεις στο πελατολόγιό τους.

Ο γάμος της εταιρείας Ζαγόρι – Χήτος με την Green Cola, ουσιαστικά δημιούργησε τον μεγαλύτερο μέχρι τώρα όμιλο εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών, έχοντας φυσικά ως βάση το νερό.

Η εταιρεία Βίκος, που ακολουθεί σε επενδύσεις και επεκτάσεις, σχεδιάζει τη δική της απάντηση, με την κυκλοφορία νέων κατηγοριών αναψυκτικών.

Αλλά, απρόσμενα, έχασε ουσιαστικά την ΕΨΑ, στην οποία θεωρούσε ότι έχει τον πρώτο λόγο, καθώς το fund SMERemediamCap των Καραμούζη – Καραφωτάκη εκθρόνισε τη Βίκος από τη θέση του στρατηγικού επενδυτή.

Περίοπτη θέση στην αγορά εμφιαλωμένου νερού και με έντονο εξαγωγικό χαρακτήρα αποκτά η σχετικά νεότερη του κλάδου, το νερό Θεόνη, που μετά την επιτυχημένη πορεία της, προχωρά σε νέες επενδύσεις.

Νέες επενδύσεις προετοιμάζει και η Coca Cola 3Ε, για το νερό Αύρα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και άλλες επενδυτικές και αναπτυξιακές κινήσεις στον κλάδο, όπως αυτές της Nestle για το νερό Κορπή, των δύο κρητικών εταιρειών Νερά Κρήτης και Zaros, των νερών Ερύμανθος και Διός (Πιερία), αλλά και της ΛΟΥΞ καθώς απέκτησε τη φίρμα Νερά Δίρφυς.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και το μικτό πρότζεκτ για το νερό Ιόλη, με από κοινού κινήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, της Premia Properties και της Sterner Stenhus.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πάντως, έχει το γεγονός ότι υφιστάμενα και νέα επενδυτικά σχήματα, φέρονται διατεθειμένα να εισφέρουν ή να επενδύσουν δεκάδες και εκατοντάδες εκατομμύρια στον τομέα του εμφιαλωμένου νερού και για το λόγο αυτό “χτενίζεται” κυριολεκτικά όλη η χώρα για την ανεύρεση και αξιοποίηση κατάλληλων πηγών.

Αλλά, εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι εμπλέκονται, εκ του νόμου και οι τοπικές κοινωνίες και φυσικά οι Δήμοι. Και η προεκλογική περίοδος που διανύουμε για τις εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, προσφέρεται όπως αντιλαμβάνεστε για τη σύναψη αρχικών συμφωνιών, που εκτιμάται ή ελπίζεται – ανάλογα με ποια παράταξη γίνονται οι συμφωνίες – ότι μπορεί να οδηγήσουν και στην έναρξη νέων επενδύσεων.

Διαβάστε ακόμη: