Νέα εικόνα, με ολική ανακαίνιση εν λειτουργία και επένδυση που θα φτάσει συνολικά τα 25 εκατ. ευρώ, για το ‘’The Mall Athens’’.

Το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας κλείνει φέτος 20 χρόνια λειτουργίας, από το 2005 οπότε και άνοιξε από τη LAMDA Development για πρώτη φορά τις πόρτες του στο κοινό.

Εχοντας ήδη δρομολογήσει τους νέους εμπορικούς χώρους εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, με το ‘’Riviera Galleria’’ και το νέο ‘’The Ellinikon Mall’’, το οποίο θα πάρει αυτό την σκυτάλη από το 2028 ως το μεγαλύτερο mall στην Ελλάδα 100.000 τ.μ. και πάνω από 340 καταστήματα, η LAMDA Development έχει σε πλήρη εξέλιξη το τελευταίο διάστημα την ολική ανακαίνιση- ενεργειακή αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου του Aμαρουσίου.

Στόχος, σύμφωνα με τους επιτελείς του ομίλου, πέραν του δεδομένου, της ενίσχυσης δηλαδή της εμπειρίας του επισκέπτη, «η πλήρης αισθητική, λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση του The Mall Athens, το οποίο φέτος θα γιορτάσει 20 χρόνια λειτουργίας, σε συνδυασμό με την ανακαίνιση καταστημάτων πολύ γνωστών brands καθώς και την είσοδο νέων και δημοφιλών σημάτων».

Η ενεργειακή αναβάθμιση πραγματοποιείται με βάση πρότυπα βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, προκειμένου να επιτευχθεί μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, με τελικό στόχο την πιστοποίηση του κτιρίου στη βαθμίδα A+. Παρά την έκταση του έργου, οι εργασίες έχουν εξελιχθεί και θα εξελιχθούν μέχρι την ολοκλήρωσή τους, χωρίς διακοπή λειτουργίας.

Τα νέα καταστήματα

Για το Τhe Mall Athens που καταγράφει επισκεψιμότητα άνω των 8 εκατ. ετησίως, εκτός των εργασιών ανακαίνισης/ αναβάθμισης, με το πέρασμα στη νέα εποχή του έχει δοθεί βάρος -ειδικά την τελευταία διετία- και στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των brands με 30 νέα καταστήματα και νέα concepts (π.χ. Νespresso, JD sports flagship store, Istorm, Mango Men κ.α.) αλλά και τις ανακαινίσεις 8 μεγάλων καταστημάτων π.χ. Village Cinemas, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho, Κωτσόβολος, Goody’s Burger House.

Oι πρόσφατες ανακαινίσεις καταστημάτων των γνωστών brands πραγματοποιούνται με βάση τις διεθνείς τάσεις, με νέο μοντέλο στις υπηρεσίες και τη διαρρύθμιση των χώρων ώστε να ενισχύεται η εμπειρία του επισκέπτη. «Για πρώτη φορά εφαρμόζονται καινοτομίες πχ. διαφορετικός τρόπος παραγγελίας ή απουσία παραδοσιακού ταμείου. Η νέα αυτή προσέγγιση, ανταποκρίνεται απόλυτα στο προφίλ του κοινού του The Mall Athens, που είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένο με την τεχνολογία και αναζητά λύσεις που ενσωματώνουν την καινοτομία στην καθημερινότητά του, τόσο στις αγορές, όσο και στη διασκέδαση», όπως επισημαίνεται σχετικά.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένονται και νέα ονόματα στο εμπορικό τμήμα του mall όπως για παράδειγμα το πρώτο κατάστημα της Victoria Secret με την πλήρη γκάμα των προϊόντων της γνωστής αλυσίδας (το 2026), καθώς και το πρώτο κατάστημα- ναυαρχίδα γνωστής αλυσίδας εστίασης, βασισμένο σε concept που έχει υλοποιηθεί μόνο σε εμβληματικά καταστήματα παγκοσμίως, όπως στο Hong Kong.

Στο πλάνο είναι και νέοι χώροι διασκέδασης άνω των 800 τ.μ., ενισχύοντας περαιτέρω το μίγμα ψυχαγωγίας του εμπορικού του Αμαρουσίου, όπου λειτουργεί, στα Village Cinemas και η ΙΜΑΧ οθόνη στην Αθήνα, ενώ νέα ονόματα έρχονται και στο κομμάτι της εστίασης, όπως π.χ. τα Taco Bell.

Η ανακαίνιση

Σε ό,τι έχει να κάνει με το κομμάτι της ανακαίνισης- αναβάθμισης του mall στο ορόσημο των 20 ετών λειτουργίας, ήδη έχει ολοκληρωθεί η νέα κεντρική είσοδος, σε σύγχρονο αρχιτεκτονικό ύφος προκειμένου να ανανεώσει και την ταυτότητά του The Mall Athens. Επίσης, η πλατεία που συνδέει το εμπορικό κέντρο με τον σταθμό του ΗΣΑΠ και του Προαστιακού, έχει αναδιαμορφωθεί και έχει μετατραπεί σε ένα νέο χώρο συνάντησης και αναψυχής, με διαδρομές πεζών και χώρους ανάπαυσης.

Όπως επισημαίνεται από τους επιτελείς του εμπορικού κέντρου στο newmoney.gr, «η ανταπόκριση του κοινού υπήρξε εξαιρετικά θετική από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της, με την επισκεψιμότητα να αυξάνει συνεχώς. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι επισκέπτες επιλέγουν να βγουν στην πλατεία, ακόμη και εάν έχουν φθάσει με το αυτοκίνητο και έχουν χρησιμοποιήσει το υπόγειο parking, ενώ παράλληλα έχει εξελιχθεί σε προορισμό συνάντησης και για τους δημότες.

Ο χώρος θα ενισχυθεί με καντίνες αλλά και εκδηλώσεις που θα φιλοξενούνται εκεί». Πλήρως αναδιαμορφωμένος είναι και ο χώρος που περιλαμβάνει τα εστιατόρια στο επίπεδο 3 με ένα σύγχρονο, πράσινο σκηνικό.

Στο ενεργειακό κομμάτι, ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πλαισίων, συνολικής ισχύος 390kW, τα οποία αναπτύσσονται σε επιφάνεια έκτασης 1.810 τ.μ. στις οροφές, η αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων με νέα LED χαμηλής κατανάλωσης καθώς και η εγκατάσταση Συστήματος Διαχείρισης Κτιρίων (BMS), για πιο «έξυπνες» λειτουργίες.

Την ίδια στιγμή, προχωρούν σε αυτή τη φάση η νέα χάραξη της όψης του εμπορικού κέντρου του Αμαρουσίου προς την Αττική Οδό, καθώς επίσης και η δημιουργία νέων περιοχών πρασίνου. Σύμφωνα με τους επιτελείς του project, οι περιοχές πρασίνου (τόσο εσωτερικά στο κτίριο όσο και στον περιβάλλοντα χώρο) θα ξεπεράσουν τα 12.000 τετραγωνικά μέτρα, ενώ θα υπάρχουν νέοι χώροι πρασίνου και στο επίπεδο 0.

Προχωρά επίσης η αντικατάσταση του υφιστάμενου συστήματος κλιματισμού, από νέο σύστημα, το οποίο θα είναι αποδοτικότερο και λιγότερο ενεργοβόρο, ενώ έχει δρομολογηθεί και νυκτερινός αερισμός για την εκτόνωση του θερμού αέρα και τη βελτίωση της ποιότητας του εσωτερικού αέρα και χρήση ψυχρών υλικών σε χώρους του κτιρίου, όπου η φύτευση δεν είναι δυνατή, με χρονικό στόχο ολοκλήρωσης έως το τέλος του 2025.

Εως το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή δεξαμενής ομβρίων 500 κ.μ., για τις ανάγκες άρδευσης των φυτεμένων περιοχών.

Ως προς τα επόμενα βήματα θα είναι, καταρχάς, η αναβάθμιση των χώρων εστίασης (food court) στο επίπεδο 3, με διαμορφωμένες ζώνες χαλάρωσης, φυτεμένα σημεία και άλλες αισθητικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της εμπειρίας των επισκεπτών. Επιπλέον, ένα ακόμη βήμα αφορά τη δημιουργία νέων εμπορικών χώρων στο επίπεδο 3, όπως επίσης και νέα concept εστίασης και διασκέδασης με στόχο την ενίσχυση ενός ολοκληρωμένου προορισμού για τον επισκέπτη και τη συνολική εμπειρία, παρατείνοντας τον χρόνο παραμονής στο χώρο.

Στον χώρο στάθμευσης, προβλέπεται η αναβάθμιση του parking, όπου εκτός από τις ειδικά διαμορφωμένες θέσεις φόρτισης που έχουν ήδη δημιουργηθεί, περιλαμβάνει και την πλήρη ανανέωση της σήμανσης σε όλα τα επίπεδα.

Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν ως στόχο την διευκόλυνση πλοήγησης και τη δημιουργία μίας πιο ομαλής και άνετης εμπειρίας για τους επισκέπτες. Ένα ακόμη κομμάτι που έχει να κάνει με την υποδομή για τα καταστήματα είναι η δημιουργία αποθηκών για την καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας εντός του εμπορικού κέντρου.

Σημειώνεται εδώ ότι για τα 20 χρόνια λειτουργίας και τη νέα εποχή θα τρέξει πλάνο προβολής στα Μέσα, ενώ θα πραγματοποιηθεί μία σειρά από εκδηλώσεις και δρώμενα, καλλιτεχνικά, μουσικά κ.α. που πρόκειται να ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα.

Διαβάστε ακόμη: