Μετά τη σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου του Ρότερνταμ να αποσυναρμολογηθεί μια ιστορική γέφυρα προκειμένου να μπορέσει να περάσει το σούπερ γιοτ, κόστους μισού δις δολαρίων, του Τζεφ Μπέζος, οργισμένοι κάτοικοι της ολλανδικής μεγαλόπολης σχεδιάζουν να το υποδεχτούν με βροχή από κλούβια αυγά!
Το πολυτελέστατο σκάφος, που όταν ολοκληρωθεί η ναυπηγηση του από την ολλανδική Oceanco θα είναι το μεγαλύτερο ιστιοφόρο γιοτ στον κόσμο, είναι πολύ μεγάλο για να χωρέσει κάτω από την εμβληματική γέφυρα Koningshaven, γνωστή στους ντόπιους ως De Hef.
Το γραφείο του δημάρχου ανακοίνωσε ότι η ατσάλινη γέφυρα του 1878, που είναι εθνικό μνημείο στην Ολλανδία, θα ξεμονταριστεί προσωρινά, με τα έξοδα να αναλαμβάνει ο ίδιος ο Μπέζος και η Oceanco.
H εμβληματική γέφυρα Koningshaven, γνωστή στους ντόπιους ως De Hef Ολλανδοί αξιωματούχοι λένε ότι η ναυπήγηση του σκάφους του δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη, φέρνει θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη, αλλά η απόφαση για τη γέφυρα εξόργισε κατοίκους του Ρότερνταμ, που ετοιμάζονται να «λούσουν» με κλούβια αυγά το γιοτ στο παρθενικό του ταξίδι, καθώς θα περνά από το μεσαίο τμήμα της γέφυρας το καλοκαίρι.
Πίσω από την ιδέα κρύβεται ο Πάμπλο Στρέερμαν, που έγραψε στο Facebook: «Πάρτε μια καρτέλα (κλούβια) αυγά και ας τα πετάξουμε μαζικά στο σούπερ γιοτ του Τζεφ καθώς θα περνά από τη γέφυρα De Hef. Το Ρότερνταμ ανοικοδομήθηκε από τα ερείπιά του από τους κατοίκους του και δεν θα το καταστρέψουμε για το φαλλικό σύμβολο ενός μεγαλομανούς δισεκατομμυριούχου. Όχι χωρίς να δώσουμε μάχη!».
Τουλάχιστον 2.300 κάτοικοι του Ρότερνταμ έχουν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν στη «θερμή» υποδοχή του γιοτ του Μπέζος, άλλοι 8.300 έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και μέχρι τον Ιούνιο ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί.
Το μήκους 127 μ. γιοτ του ιδρυτή της Amazon, γνωστό ως Y721, εθεάθη για πρώτη φορά πέρυσι στα ναυπηγεία της Oceanco, έχει μαύρο σκαρί, λευκό κατάστρωμα και τρία ιστία ύψους 40 μ. το καθένα.
Για τον επικεφαλής του πρότζεκτ, Marcel Walravens, δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί αλλού η ναυπήγηση του σκάφους.
«Όταν προχωράς μια μεγάλη δουλειά κάπου, χρειάζεσαι όλα σου τα εργαλεία εκεί, ειδάλλως θα πρέπει να πηγαινοέρχεσαι στη βάση σου.
Επιπρόσθετα, είναι τόσο μεγάλο πρότζεκτ, που δύσκολα βρίσκεις άλλο μέρος για να το ολοκληρώσεις», είπε, τονίζοντας ότι πέραν του οικονομικού οφέλους η ναυπήγηση του γιοτ ενισχύει και τη φήμη του Ρότερνταμ ως «ναυτικής πρωτεύουσας της Ευρώπης».
Η γέφυρα De Hef ανακαινίστηκε από το 2014 έως το 2017 και οι αξιωματούχοι είχαν δεσμευτεί τότε ότι δεν θα διαλυθεί ποτέ αυτό το έργο που συνδυάζει τη μηχανική τεχνολογία με την τέχνη.