Η πορεία των SUV προς τον μερικό ή τον πλήρη εξηλεκτρισμό έχει πλέον γίνει υποχρέωση κάθε φίρμας, υπό την πίεση του στόχου της καθεμίας για το CO2. H JLR ποιώντας την ανάγκη φιλοτιμία λοιπόν, φόρτωσε μπαταρίες τα Land και τα Range Rover και στη συνέχεια πέρασε στις Jaguar. Με το ανάλογο τίμημα, ως είθισται στις περιπτώσεις. Πέρα όμως από το υβριδικό επαναφορτιζόμενο σύστημα κίνησης, η σιλουέτα της Jaguar E-Pace P300e AWD παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη.

Με άλλα λόγια, συνεχίζει να είναι μια ανώνυμη εικόνα που στερείται ισχυρού αισθητικού αποτυπώματος και δύσκολα την αναγνωρίσεις ως «Jaguar». Ακόμη περισσότερο σε αυτή τη σπoρ εκδοχή R Dynamic S, από την οποία ξεκινά η γκάμα της plug-in hybrid Jaguar E-Pace P300e AWD, αφήνοντας λίγα νίκελ που πασχίζουν του κάκου να δώσουν ένα στοιχειώδες ιστορικό βρετανικό στίγμα. Αν δεν προσέξεις λοιπόν τον Ιαγουάρο στη γρίλια, δεν καταλαβαίνεις τι μάρκα είναι αυτό το αυτοκίνητο.

Μπαίνοντας στην καμπίνα, σου δημιουργείται μια σαφώς ευχάριστη διάθεση. Το εσωτερικό είναι καλοβαλμένο και συμπαθητικά, σύγχρονα σχεδιασμένο… Αλλά και πάλι χωρίς κάποια βρετανικά στοιχεία, έστω με το σταγονόμετρο, που να σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο από το Coventry. Βλέπετε, η υψηλή τεχνολογία -συνήθως ψυχρή- και η μονοδιάστατη προσήλωση της φίρμας σε μια λογική «weapon to weapon» έναντι του ανταγωνισμού έχουν φέρει συνολικά τις Jag στα γερμανικά μέτρα. Χάνοντας εκείνο τον βρετανικό αισθησιασμό και την απαράμιλλη ζεστασιά που αυτός εξέπεμπε. Ούτε ξύλα, λίγα νίκελ -αλουμίνια για την ακρίβεια.

Ποιότητα

Με το μάτι στραμμένο στην αγία γερμανική τριάδα, στην εξίσωση της σύγχρονης Jaguar περιλαμβάνεται και η ποιότητα. Ως εκ τούτου, η E-Pace έχει μεν στραμμένο το μάτι στους Γερμανούς, αλλά κομμάτι αλληθωρίζει. Αναμφισβήτητα βρίσκεται ένα βήμα πίσω. Πώς αλλιώς να εξηγήσεις κάποια πλαστικά στην καμπίνα που δεν παίζουν για premium κατηγορία, όπως το ασημί πλαστικό περίγραμμα στα όργανα ελέγχου, τις οικονομικής επιλογής επενδύσεις στις πόρτες ή το κοκάλινο πλαστικό στην κεντρική κονσόλα;

Το πιο απίστευτο όμως είναι οι… τρύπες που υπάρχουν κάτω από τους εσωτερικούς σιδηροδρόμους των εμπρός καθισμάτων! Ή για να είμαστε ακριβέστεροι, στο κάθισμα του οδηγού. Εκεί, κέρματα, μέχρι και αναπτήρας (μεγάλος) αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε κάποια άγνωστη γωνιά του πλαισίου, δίνοντας το ακουστικό στίγμα τους σε κάθε στροφή!

Τουλάχιστον, η Jaguar είναι λιγότερο ολοκληρωτική στην ψηφιοποίηση από τους ανταγωνιστές της. Όχι πως κι εδώ τα ραντάρ στάθμευσης δεν βροντοφωνάζουν ή τα λογής λογής «μπιπ» δεν είναι ενοχλητικά. Απλώς είναι λιγότερο από των άλλων. Το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης Pivi Pro που έκανε άρτι την εμφάνισή του και στην E-Pace υπόσχεται μια εμπειρία multimedia πολύ πιο ευχάριστη -στα χαρτιά. Στην πραγματικότητα τα ψηφιακά «χειριστήρια» είναι ανυπάκουα. Κάποιες φορές, χρειάζεται να πατήσεις περισσότερο από μια φορά στην απτική οθόνη των 11,4” για να ανταποκριθεί… Και όταν το κάνει, το κάνει αργά.

Στην Jaguar E-Pace P300e AWD κάθεσαι πολύ ωραία. Οι ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού είναι σωστές και η θέση οδήγησης πολύ καλή. Όπως και για τον συνοδηγό. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και πίσω, με περιορισμένο χώρο για τα γόνατα των επιβατών. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, η χωροταξία είναι σωστή, μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο 4,4 m.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό της E-Pace P300e AWD βρίσκεται ένας μικρός, 3κύλινδρος 1.500άρης βενζινοκινητήρας Ingenium. Με τη συνολική ισχύ του αυτοκινήτου να φτάνει τα 309 άλογα: Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 200 PS και άλλα 109 το σύγχρονο ηλεκτρομοτέρ μόνιμου μαγνήτη πίσω. Μια μίζα-εναλλάκτης αναλαμβάνει να στέλνει διαρκώς ρεύμα στο ηλεκτρομοτέρ, διασφαλίζοντας έτσι την τετρακίνηση ακόμα και με την μπαταρία άδεια. Αυτή η τελευταία, με ονομαστική χωρητικότητα 15 kWh, μπορεί να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα (με ισχύ έως 7 kW) ή με DC διά μέσου θύρας CCS Combo (μέγιστο 32 kW).

Η μετάδοση παρέχεται από ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της Aisin. Το σύνολο αναλαμβάνει να κινήσει σχεδόν 2,2 τόνους, βάρος που είναι 300 kg και βάλε περισσότερα από μια συγκρίσιμη βενζινοκίνητη έκδοση P 200. Τώρα θα μας ρωτήσετε, «δηλαδή, αυτό το αυτοκίνητο είναι οικολογικό και του επιτρέπεται να σουλατσάρει στον Πράσινο Δακτύλιο;». Χμ…

Αν φορτίζεις καθημερινά, οδηγείς οικολογικά και διανύεις μέχρι 50 km τη μέρα, τότε το τοπικό ανθρακικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου είναι περίπου μηδενικό. «Περίπου», διότι δεν μπορείς να διανύσεις πάνω από 35 km χωρίς να ξυπνήσεις τον Ingenium. Στην περίπτωση που επέμβεις χειροκίνητα από το σύστημα διαχείρισης της ενέργειας και δώσεις εντολή «EV», ακόμα και με 40% μπαταρία, η E-Pace μπορεί να σου απαντήσει «EV unavailable». Όταν το σύστημα δεήσει, επανέρχεται… Κατά τα λοιπά, μπορείς να πηγαίνεις ηλεκτρικά μέχρι τα 135 km/h.

Η οδική συμπεριφορά εν τη πράξει είναι απροβλημάτιστη. Με την Jaguar E-Pace P300e AWD να είναι ασύγκριτα πιο κοφτερή και άμεσα ανταποκρινόμενη σε σχέση με ένα Range Rover Evoque P300e. Με την ανάλογη ακρίβεια και στιβαρότητα λοιπόν, το αυτοκίνητο είναι σαφώς διασκεδαστικό στην οδήγηση.

 Το DRIVE

H επαναφορτιζόμενη Jaguar E-Pace P300e AWD είναι διπρόσωπη! Το όνομα «Jaguar» συνδυάζεται με εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά και ελκτική πρόσφυση σε ένα ακριβό και αδιάφορο αισθητικά πακέτο με μέτριες ηλεκτρικές επιδόσεις.
Τιμή Από €64.864
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i3, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, 200 PS και 320 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS και 260 Nm, μπαταρία 15 kWh (μικτή), 4WD, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 309 PS, 540 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5”
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 44 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.395 x 1.984 x 1.648 mm
Χώρος αποσκευών 470-1.234 lt
Βάρος 2.173 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία, *για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη