Η Tesla κερδίζει συνεχώς έδαφος, έχοντας εξελιχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στο πεδίο των ηλεκτρικών και κυριαρχώντας στις ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων ΙΧ.
Ο Elon Musk, επισήμανε τα εμπόδια που έχουν αναδυθεί, αποσυντονίζοντας την παραγωγική της δύναμη.
«Όπως έχει ανακοινωθεί δημοσίως, η Tesla περιορίζεται από βραχυπρόθεσμη έλλειψη τσιπ και μακροπρόθεσμη έλλειψη κυψελών μπαταριών. Δεν είναι εφικτό να αυξήσουμε τον όγκο παραγωγής νέων οχημάτων, ωσότου ξεπεραστούν οι συγκεκριμένοι περιορισμοί».
Το συγκεκριμένο tweet του Musk συνιστούσε την απάντησή του σε χρήστη, ο οποίος αναφέρθηκε στην επικείμενη παράδοση οχτώ Tesla Semi στην PepsiCo, που παράγει το δημοφιλές αναψυκτικό Pepsi, παρά τις ανακοινώσεις της εταιρίας από το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια ότι θα αναβληθεί η παραγωγή του.
«Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pepsi, δήλωσε στην τηλεόραση πως περιμένει κάποιες παραδόσεις του Tesla Semi, το τέταρτο τρίμηνο. Αλλά, η παραγωγή δεν θα ξεκινήσει για ένα ακόμα έτος, σωστά;», ανέφερε ο χρήστης εμφανώς απορημένος.
Please don’t read too much into this. As mentioned publicly, Tesla is constrained by chip supply short-term & cell supply long-term.
Not possible to produce additional vehicles in volume until both constraints are addressed.
— Elon Musk (@elonmusk) November 13, 2021
Οι μπαταρίες φρενάρουν τα λανσαρίσματα
Αν η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών αναμένεται να εξομαλυνθεί κατά το δεύτερο μισό του 2022, η εξάντληση των αποθεμάτων κελιών μπαταριών φαίνεται πως θα ταλαιπωρήσει τον κατασκευαστή για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η Tesla έχει συνάψει νέες συνεργασίες με εταιρείες εξέλιξης μπαταριών, όπως η Panasonic, η LG Energy Solution και η CATL.
Δεδομένης, μάλιστα, της τεράστιας ζήτησης για μπαταρίες, που θα γιγαντωθεί τα επόμενα χρόνια εξαιτίας της αύξησης του όγκου ηλεκτρικών η Tesla έχει φροντίσει να ριχθεί και η ίδια στη μάχη της εξέλιξης κυλινδρικών συσσωρευτών τύπου 4680 (με διάμετρο 46 χλστ. και ύψος 80 χλστ.) που επιτρέπουν φόρτιση από το 0-80% σε 15 λεπτά.
Ένας ακόμα λόγος που οι αμερικανικός κολοσσός έχει διευρύνει την ατζέντα συνεργατών του, είναι η απόφασή του να στραφεί στις μπαταρίες τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) που είναι σημαντικά φθηνότερες από τις νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA). Δεδομένου, ότι η Panasonic δεν εξελίσσει τέτοιου είδους μπαταρίες, η Tesla στράφηκε στην CATL.
Μέχρι να λυθεί το πρόβλημα και να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα μπαταριών, η Tesla δεν πρόκειται να προχωρήσει στο λανσάρισμα των πολυαναμενόμενων ολοκαίνουριων οχημάτων της, όπως τα Semi (φορτηγό), Cybertruck (pick-up) και Roadster.