Η Tesla κερδίζει συνεχώς έδαφος, έχοντας εξελιχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στο πεδίο των ηλεκτρικών και κυριαρχώντας στις ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων ΙΧ. 

Ο Elon Musk, επισήμανε τα εμπόδια που έχουν αναδυθεί, αποσυντονίζοντας την παραγωγική της δύναμη.

«Όπως έχει ανακοινωθεί δημοσίως, η Tesla περιορίζεται από βραχυπρόθεσμη έλλειψη τσιπ και μακροπρόθεσμη έλλειψη κυψελών μπαταριών. Δεν είναι εφικτό να αυξήσουμε τον όγκο παραγωγής νέων οχημάτων, ωσότου ξεπεραστούν οι συγκεκριμένοι περιορισμοί».

Ξεπέρασε το $1 τρισ. η κεφαλαιοποίηση της Tesla

Το συγκεκριμένο tweet του Musk συνιστούσε την απάντησή του σε χρήστη, ο οποίος αναφέρθηκε στην επικείμενη παράδοση οχτώ Tesla Semi στην PepsiCo, που παράγει το δημοφιλές αναψυκτικό Pepsi, παρά τις ανακοινώσεις της εταιρίας από το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια ότι θα αναβληθεί η παραγωγή του.

«Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pepsi, δήλωσε στην τηλεόραση πως περιμένει κάποιες παραδόσεις του Tesla Semi, το τέταρτο τρίμηνο. Αλλά, η παραγωγή δεν θα ξεκινήσει για ένα ακόμα έτος, σωστά;», ανέφερε ο χρήστης εμφανώς απορημένος.

Οι μπαταρίες φρενάρουν τα λανσαρίσματα

Αν η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών αναμένεται να εξομαλυνθεί κατά το δεύτερο μισό του 2022, η εξάντληση των αποθεμάτων κελιών μπαταριών φαίνεται πως θα ταλαιπωρήσει τον κατασκευαστή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η Tesla έχει συνάψει νέες συνεργασίες με εταιρείες εξέλιξης μπαταριών, όπως η Panasonic, η LG Energy Solution και η CATL.

Δεδομένης, μάλιστα, της τεράστιας ζήτησης για μπαταρίες, που θα γιγαντωθεί τα επόμενα χρόνια εξαιτίας της αύξησης του όγκου ηλεκτρικών η Tesla έχει φροντίσει να ριχθεί και η ίδια στη μάχη της εξέλιξης κυλινδρικών συσσωρευτών τύπου 4680 (με διάμετρο 46 χλστ. και ύψος 80 χλστ.) που επιτρέπουν φόρτιση από το 0-80% σε 15 λεπτά.

Tesla: Βγαίνει από το κλαμπ των ισχυρών

Ένας ακόμα λόγος που οι αμερικανικός κολοσσός έχει διευρύνει την ατζέντα συνεργατών του, είναι η απόφασή του να στραφεί στις μπαταρίες τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) που είναι σημαντικά φθηνότερες από τις νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA). Δεδομένου, ότι η Panasonic δεν εξελίσσει τέτοιου είδους μπαταρίες, η Tesla στράφηκε στην CATL.

Μέχρι να λυθεί το πρόβλημα και να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα μπαταριών, η Tesla δεν πρόκειται να προχωρήσει στο λανσάρισμα των πολυαναμενόμενων ολοκαίνουριων οχημάτων της, όπως τα Semi (φορτηγό), Cybertruck (pick-up) και Roadster.