Την εμπειρία της Alpha Bank από τη συμμετοχή της στο e-Astypalea, το πρόγραμμα για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο πράσινο και βιώσιμο νησί στη Μεσόγειο, μοιράστηκε ο Γιώργος Τερζής, διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της τράπεζας, από το πάνελ «The Island Paradigm: Setting Sustainable Life Standards” του 20th Annual Corporate Responsibility Conference του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Τερζής ανέφερε ότι, για την Alpha Bank, η ιδέα της Αστυπάλαιας «παντρεύει μια επιχειρηματική δράση με αυτό που πραγματικά πρέπει να είναι ο σκοπός μιας μεγάλης επιχείρησης, και δη μιας τράπεζας, που είναι να αποδεικνύεις κάθε φορά ότι έχεις και μια ‘άδεια κοινωνικής λειτουργίας’», την επιβεβαίωση, δηλαδή, από την κοινότητα, ότι όσα κάνει ένας οργανισμός αφορούν την ίδια και γίνονται με κριτήριο το όφελός της.
Όπως τόνισε ο κ. Τερζής, η Alpha Bank, ως η μοναδική τράπεζα με παρουσία στο νησί, δεν επαναπαύτηκε στο «Alpha Πράσινες Λύσεις – Ηλεκτροκίνηση», το καταναλωτικό δάνειο ηλεκτρικής κινητικότητας με προνομιακούς όρους που δημιούργησε αποκλειστικά για τους κατοίκους της Αστυπάλαιας, και το γεγονός ότι αποτελεί από τους βασικότερους αρωγούς της λειτουργίας της πρωτοβουλίας shared mobility, AstyBus. «Ενώ οι δράσεις αυτές είχαν σχεδιαστεί με έναν χαρακτήρα από την ‘κορυφή προς τα κάτω’, εμείς επιδιώξαμε να βάλουμε στην εξίσωση τους αυριανούς κατοίκους της Αστυπάλαιας και να μεταδώσουμε στους ίδιους τις γνώσεις, την κουλτούρα και, τελικά, την ευθύνη να κάνουν καλύτερο τον τόπο τους – δώσαμε λοιπόν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα παιδιά!».
Με την εκπαιδευτική πρωτοβουλία της Alpha Bank, «Κυκλική οικονομία στην πράξη», που υλοποιήθηκε τον Μάιο του 2022 στο δημοτικό σχολείο του νησιού από την Alpha Bank και τη SciCo, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, βιωματικά εργαστήρια βοήθησαν τους νεαρούς κατοίκους της Αστυπάλαιας να εξοικειωθούν με πρακτικές φιλικές στο περιβάλλον, που στηρίζονται στις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Οι μικροί μαθητές δημιούργησαν στην αυλή του σχολείου τους, με 600 περίπου πλαστικά μπουκάλια που συνέλεξαν από επιχειρήσεις του νησιού, το δικό τους έξυπνο, αυτόνομο και βιώσιμο θερμοκήπιο – το οποίο ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και ο CEO του Ομίλου Alpha Bank, Βασίλης Ψάλτης, είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν σε επίσκεψή τους.
«Θεωρούμε ότι η συνολική μας παρέμβαση δεν θα ήταν πλήρης, χωρίς το στοιχείο της συνεισφοράς και της εμπλοκής της τοπικής κοινωνίας στην προσπάθεια – κυρίως όμως, δε θα μπορούσαμε να έχουμε φύγει από το νησί χωρίς να έχουμε ενεργοποιήσει τους μαθητές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθυντής Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων της Alpha Bank, ενώ επιβεβαίωσε τη δέσμευση της τράπεζας προς το νησί, δηλώνοντας ότι «παραμένουμε στην Αστυπάλαια και συνεχίζουμε να είμαστε παρόντες και στο εκπαιδευτικό κομμάτι και στη στήριξη των πλατφορμών για την κινητικότητα των πολιτών και των τουριστών».
«Οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι τράπεζες οφείλουν να δείξουν τον δρόμο προς τη βιωσιμότητα»
Η συζήτηση επικεντρώθηκε, επίσης, και στον κρίσιμο ρόλο που καλούνται να αναλάβουν οι επιχειρήσεις στην προώθηση πιο βιώσιμων προτύπων στην κοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Τερζής δήλωσε ότι αυτό, «δεν είναι μόνο ικανή και αναγκαία συνθήκη, είναι και προϋπόθεση επιβίωσης όλων των επιχειρήσεων και των τραπεζών».
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι τράπεζες οφείλουν, λόγω της θέσης που έχουν στην οικονομία, «να δείξουν τον δρόμο», ενώ κατέδειξε ότι αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: πρώτον, εκπαιδεύοντας τους πελάτες-επιχειρήσεις για τη μετάβαση, και δεύτερον, εκπαιδεύοντας το κοινωνικό σύνολο με δράσεις, όπως αυτή της Αστυπάλαιας, ώστε να υιοθετήσουν κριτήρια βιωσιμότητας στις επιλογές τους ως ενεργοί πολίτες.
Τέλος, ο κ. Τερζής παρατήρησε ότι, ενώ η Alpha Bank έχει ένα λειτουργικό σχέδιο για τη μείωση του ενεργειακού της αποτυπώματος, αξιοποιώντας τις πλέον καθαρές μορφές ενέργειας και νέες τεχνολογίες, είναι πρωτοβουλίες και προγράμματα όπως αυτό της Αστυπάλαιας που ανατροφοδοτούν τον ίδιο τον Οργανισμό, λειτουργώντας ως εφαρμοσμένα παραδείγματα για τον σκοπό και τις αξίες του ομίλου.