Ένα σημαντικό κεφάλαιο των αστικών συγκοινωνιών κλείνει σήμερα στον Πειραιά, όπου ξεκίνησε η απομάκρυνση των καλωδίων των τρόλεϊ στο πλαίσιο του μεγάλου σχεδίου αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Το έργο, διάρκειας 18 μηνών, προβλέπει την αποξήλωση 143 χιλιομέτρων καλωδίων — περίπου του 70% του συνολικού δικτύου στην Αττική. Τα δρομολόγια θα αντικαθίστανται σταδιακά από ηλεκτρικά λεωφορεία.
Οι εργασίες είχαν καθυστερήσει λόγω αντιδράσεων εργαζομένων, οι οποίοι υποστήριζαν ότι δεν υπήρχε ουσιαστικός λόγος για την αποξήλωση και ότι το κόστος λειτουργίας με ηλεκτρικά λεωφορεία δεν θα είναι χαμηλότερο. Παρ’ όλα αυτά, σήμερα σηματοδοτήθηκε η επίσημη εκκίνηση ενός τεχνολογικού και συγκοινωνιακού μετασχηματισμού.
Κυρανάκης: «Ο ουρανός της Αθήνας και του Πειραιά θα αναπνεύσει»
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης χαρακτήρισε την ημέρα «ιδιαίτερα σημαντική», επισημαίνοντας ότι οι διαφωνίες είναι μέρος του δημοκρατικού διαλόγου, αλλά δεν μπορούν να ακυρώσουν την εξέλιξη.
«Ένα πολύ μεγάλο δίκτυο που υπηρέτησε την πόλη για πάνω από 70 χρόνια φτάνει στο τέλος εποχής. Η τεχνολογία πλέον μας επιτρέπει να προσφέρουμε την ίδια ενέργεια με ηλεκτρικά λεωφορεία», ανέφερε, τονίζοντας ότι η μετάβαση γίνεται «με σεβασμό στην ιστορία των τρόλεϊ και στους εργαζομένους».
Ο κ. Κυρανάκης πρόσθεσε ότι η αλλαγή είναι πολλαπλά ωφέλιμη: τεχνικά, αισθητικά, οικονομικά αλλά και για το δημόσιο συμφέρον. «Ο ουρανός της Αθήνας και του Πειραιά επιτέλους θα αναπνεύσει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από αύριο, οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται πλήρως από ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ το πλάνο προβλέπει σταδιακή κάλυψη ολόκληρου του δικτύου σε Πειραιά και Αθήνα.