Η Τέιλορ Σουίφτ επανέφερε τη μουσική της στο TikTok, φέρνοντάς την σε αντίθεση με τη δική της δισκογραφική εταιρεία, τη Universal Music, η οποία πολέμησε την ομάδα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τον Φεβρουάριο, σβήνοντας τα τραγούδια της και τον υπόλοιπο τεράστιο κατάλογό της από την πλατφόρμα.
Μια επιλογή από τα τραγούδια της Σουίφτ έγινε ξανά διαθέσιμη στο TikTok την Πέμπτη, πριν από την προγραμματισμένη κυκλοφορία άλμπουμ της την επόμενη εβδομάδα.
Η Σουίφτ, η οποία κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα των ηχογραφήσεων της μέσω μιας συμφωνίας που συνήφθη το 2018 με τη Universal, μπορεί να ελέγξει πού διατίθεται το έργο της, σε αντίθεση με πολλούς άλλους καλλιτέχνες. Η επιστροφή της στο TikTok ήταν στα σκαριά εδώ και αρκετό καιρό, είπαν στους Financial Times άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.
Η Universal άρχισε να ζητά από το TikTok να αποσύρει τα τραγούδια της στις 31 Ιανουαρίου, μετά από μια κατάρρευση των διαπραγματεύσεων σχετικά με τις πληρωμές δικαιωμάτων εκμετάλλευσης και τον τρόπο αντιμετώπισης των τραγουδιών που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.
Η εντονότερη σύγκρουση
Η συγκεκριμένη αντιπαράθεση είναι από τις πιο έντονες συγκρούσεις μεταξύ τεχνολογικών κολοσσών και ομάδων μέσων ενημέρωσης την τελευταια περίοδο. Έχει αφήσει τους καλλιτέχνες χωρίς ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία προώθησης τους, ενώ οι χρήστες του TikTok έχουν δει μεγάλο αριθμό απο δικά τους βίντεο να είναι μη προσβάσιμα. Οι δύο εταιρείες βρίσκονται ακόμα σε αδιέξοδο.
Η επιστροφή του μεγαλύτερου αστεριού της μουσικής στην πλατφόρμα υπογραμμίζει τη σημασία του TikTok για τους καλλιτέχνες ως έναν από τους μεγαλύτερους μοχλούς ανακάλυψης και προώθησης της μουσικής. Η Σουίφτ πρόκειται να κυκλοφορήσει ένα νέο άλμπουμ, με τίτλο The Tortured Poets Department, στις 19 Απριλίου.
Η Universal Music είναι η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία, που ελέγχει περίπου το ένα τρίτο της μουσικής στον κόσμο. Οι μεγάλες εταιρείες μουσικής κερδίζουν δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως μέσω πληρωμών δικαιωμάτων από υπηρεσίες ροής και ομάδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των Spotify, Apple και Meta.
Συνήθως επαναδιαπραγματεύονται αυτές τις συμβάσεις κάθε δύο χρόνια.
Τσιγκουνιές της TikTok
Όταν οι συνομιλίες κατέρρευσαν, η TikTok είχε προσφερθεί να πληρώσει στη Universal ένα «χαμηλό μονοψήφιο» ποσοστό των διαφημιστικών της εσόδων για τη χρήση της μουσικής της, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Αυτό συγκρίνεται με ένα ποσοστό περίπου 20% που πληρώνει το YouTube.
Το άλλο μεγάλο κόλλημα είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Η Universal θέλει τα χρήματα των δικαιωμάτων του TikTok να διατεθούν στους μουσικούς, ενώ η TikTok θέλει να μοιράζεται σε περισσότερους. Εν προκειμένω με θαυμαστές που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουν τα δικά τους κομμάτια.
Η Σουίφτ έχει δώσει η ίδια μάχες με εταιρείες τεχνολογίας στο παρελθόν. Το 2014, έβγαλε τη μουσική της από το Spotify, εξηγώντας ότι «δεν ήταν πρόθυμη να συνεισφέρει τη δουλειά της ζωής της σε ένα πείραμα». Επέστρεψε το 2017.