Για το ευρωπαϊκό πλαίσιο που ισχύει στις σιδηροδρομικές μεταφορές μίλησε ο δικηγόρος Ορέστης Ομράν στο MEGA. Ο δικηγόρος αναφέρθηκε σε ευρωπαϊκή οδηγία του 2014 που δεν εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, ενώ σημείωσε ότι ο ευρωπαϊκός εισαγγελέας θα πρέπει να ερευνήσει εάν υπήρξε κακοδιαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Ο Ορέστης Ομράν αρχικά ανέφερε: «Η ρύθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ένας χώρος που ενδιαφέρει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικτύου, διότι στην κεντρική και δυτική Ευρώπη οι συγκοινωνίες γίνονται σε μεγάλο βαθμό με τα τρένα. Για αυτό τον λόγο πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία».
Το ουσιαστικό στοιχείο στην τραγωδία των Τεμπών
Στη συνέχεια ο δικηγόρος αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία που υπάρχει από το 2014 και δεν εφαρμόστηκε στην Ελλάδα: «Περιλάμβανε ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία ελήφθησαν από την χώρα, αλλά δεν εκτελέστηκε ποτέ η σύμβαση. Επομένως η αρμοδιότητα του ευρωπαϊκού εισαγγελέα είναι να ερευνήσει εάν υπήρξε κακοδιαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων».
Αναφορικά με τις ευθύνες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, ο κ. Ομράν ξεκαθάρισε: «Προκύπτουν από την ελληνική νομοθεσία, βάσει νόμου του 2019 που έρχεται να εφαρμόσει ευρωπαϊκή οδηγία από το 2016 και λέει ότι οι ρυθμιστικές αρχές σιδηροδρόμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αρμόδιες για να ελέγχουν την ασφάλεια του δικτύου και να δίδουν τις σχετικές άδειες στις εταιρείες που κάνουν την διαχείριση των σιδηροδρόμων».
Στο «MEGA Σαβατοκύριακο» για την τραγωδία των Τεμπών μίλησαν και ο Θάνος Ασκητής, καθηγητής Ψυχιατρικής, ο Σπύρος Δημητρίου, δικηγόρος και ο Θανάσης Λεβέντης, εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΟΣΕ.
«Είμαστε ένας λαός που από την παιδική ηλικία δεν μαθαίνει την ευθύνη. Είμαστε μία χώρα που δεν έχουμε το αίσθημα της συνέπειας. Η ανθρώπινη ψυχή πονάει. Πώς μπορούμε να θεραπεύσουμε την ψυχή των γονιών. Να σας θυμίσω πως στο άλλο ατύχημα στα Τέμπη ένας αυτούς που σώθηκαν, αυτοκτόνησε».
Ο Θανάσης Λεβέντης αναφέρθηκε στο δυστύχημα, λέγοντας πως για πολύ καιρό έκαναν απεργίες για να καταγγείλουν την απουσία των συστημάτων ασφάλειας.
«Έχω εμπιστοσύνη στους εμπειρογνώμονες. Εδώ πρέπει να κάνουμε καταμερισμό ευθυνών. Το 2010 είχαμε βγάλει ένα βίντεο ως Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και καλούσαμε την Πολιτεία για το τι πρέπει να κάνει για να έχουμε ένα σύγχρονο ποιοτικό σιδηρόδρομο, αλλά κανείς δεν απαντούσε και δεν άκουγε. Ο οργανισμός από το 2010 έχει μία καθοδική πορεία, οι εργαζόμενοι προσπαθούσαμε με αυτά τα χρήματα να παρέχουμε ασφάλεια. Και την παρείχαμε την ασφάλεια», είπε αρχικά.
«Τα χρήματα που εισπράχθηκαν για τους σιδηροδρόμους είναι πάνω από 700 εκατομμύρια. Δεν ολοκλήρωσαν τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Έχουμε κάνει καταγγελίες και παραστάσεις και απεργίες. Σύμφωνα με πρόσφατο ΦΕΚ, για να λειτουργεί σωστά ο σιδηρόδρομος πρέπει να έχει 410 σταθμάρχες ενώ είμαστε 135 άτομα», συμπλήρωσε.
Ο Σπύρος Δημητρίου αναφέρθηκε στην τραγωδία, λέγοντας πως θα πρέπει να καθίσουν στο εδώλιο πολλοί άνθρωποι.
«Αυτό που διακρίνω είναι πως γίνεται μία έντονη προσπάθεια από την Πολιτεία να αποδώσει όλες τις ευθύνες στον σταθμάρχη. Όταν ένα διοικητικό σύστημα είναι υπεύθυνο για την ασφάλεια των πολιτών και αυτό δεν λειτουργήσει τότε νομικά θα πρέπει να καθίσουν στο εδώλιο πάρα πολλοί άνθρωποι».
Ο κ. Λεβέντης δήλωσε πως πρέπει άμεσα να γίνουν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού.
Διαβάστε περισσότερα
- Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Συνάντησα το απόλυτο χάος, λέει αστυνομικός που μετέφερε τραυματίες στο νοσοκομείο
- Market pass: Από Δευτέρα πληρωμές και σε άυλες κάρτες
- Σύγκρουση τρένων: Τι αναφέρει η Hellenic Train για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
- Σάκης Κατσούλης για Survivor All Star: «Δεν βλέπω φως στο τούνελ»