Ποιος δεν έχει ζωγραφίσει το «S» στο σχολείο; Είτε μόνο του είτε στη λέξη «Smile»; Η απάντηση είναι όλοι μας.
Το σύμβολο ξεκινά με δύο σετ από τρεις παράλληλες γραμμές, που ενώνονται διαγώνια από τα αριστερά προς τα δεξιά, και μετά μπαίνουν μυτερές γωνίες πάνω και κάτω σαν καπελάκι.
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν βιβλία και τετράδια που να μην έχουν το «S». Από πού προέρχεται όμως;
Ένας Σουηδός YouTuber, ο Wångstedt αφιέρωσε πέντε ολόκληρα χρόνια από τη ζωή του και ανακάλυψε την ιστορία πίσω από το σύμβολο, που είναι γνωστό όχι μόνο στη χώρα του αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ, στη Γαλλία, την Αυστραλία, την Ελλάδα, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, τη Νότια Αφρική και την Ισλανδία.
Όπως εξήγησε ο ίδιος σε βίντεό του, η έρευνά του τον οδήγησε σε πολλές διαδικτυακές συζητήσεις.
Πολλοί ισχυρίζονται ότι το σύμβολο είχε συνδεθεί με την αμερικανική μάρκα ρούχων, Stussy, που ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1980. Όπως λένε, ήταν αρχικά το logo της, ωστόσο η εταιρεία το αρνείται και τονίζει ότι «ο κόσμος ζωγράφιζε το «S» πολύ πριν ιδρυθεί η Stussy».
Μια άλλη εκδοχή λέει ότι το «S» προέρχεται από το λογότυπο της Suzuki. Αν και υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ του «S» και του logo της γνωστής εταιρείας, δεδομένου ότι αυτό χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1958, το σύμβολο που λατρεύουν όλοι οι μαθητές θα μπορούσε ρεαλιστικά να έχει εξελιχθεί από αυτό. Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι το «S» είναι στην πραγματικότητα ακόμη παλαιότερο.
Ο Wångstedt, που χρησιμοποιεί το ψευδώνυμο LEMMiNO, το έψαξε περισσότερο και βρήκε εικόνες του Jon Naar, ενός φωτογράφου που ειδικεύεται στα γκράφιτι, από τη δεκαετία του 1970, οι οποίες δείχνουν το γνωστό σύμβολο ζωγραφισμένο σε κτίρια σε διαφορετικές τοποθεσίες.
Η παλαιότερη χρήση του συμβόλου, που βρήκε ο Wångstedt, χρονολογείται από τη δεκαετία του 1890.
Πρόκειται για μια εικόνα από το βιβλίο Mechanical Graphics του Frederick Newton Willson, η οποία φαινόταν να δείχνει μια πρώιμη έκδοση του «S».
Ο Willson δίδασκε γεωμετρία στο Πανεπιστήμιο Princeton του New Jersey, και ο Wångstedt υπέθεσε ότι «μπορεί να είχε διδάξει στους μαθητές του αυτό το ωραίο κόλπο για να τους βοηθήσει να σχεδιάσουν ένα συμμετρικό S».