«Το φυσικό αέριο που διατρέχει τον TAP τιμολογείται χωρίς σταθερή σύνδεση με την τιμή του πετρελαίου, όπως συμβαίνει συνήθως με τις συμβάσεις «take-or-pay». Στην Ιταλία, για παράδειγμα, αυτό θα μπορούσε να φέρει μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτερη ανταπόκριση στις αλλαγές για τα θεμελιώδη μεγέθη της της αγοράς σε σχέση με τις τρέχουσες συμβάσεις που τροφοδοτούν το ιταλικό σύστημα φυσικού αερίου, επιτρέποντας έτσι μια ταχύτερη ανάκαμψη επιχειρήσεων που εξακολουθούν να πληρώνουν υψηλότερο κόστος ενέργειας από τους ευρωπαίους συναδέλφους τους» ανέφερε.
Επίσης όπως τόνισε ο Βούγκαρ Βεϊσάλωφ ο αγωγός θα ενισχύσει πέρα από την ευελιξία στην πρόσβαση σε πηγές, την ενεργειακή μετάβαση καθώς πλέον το αέριο θα αποτελέσει βασικό κομμάτι του ενεργειακού μείγματος της Ε.Ε. μαζί με τις ΑΠΕ και άλλες τεχνολογίες. Παράλληλα, όπως είπε, το υδρογόνο αποτελεί μια σημαντική μελλοντική λύση και η κοινοπραξία εξετάζει το πως μπορεί να ενταχθεί στον αγωγό, ιδίως ενόψει της πιθανής αναβάθμισής του.
Στο μεταξύ ο υπεύθυνος του αγωγού ΤΑΡ για την Ελλάδα Luca Schieppati, μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο Greek Economic Summit που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. υπογράμμισε ότι το έργο είναι πλέον λειτουργικό, ενώ ανακοίνωσε ότι το 2021 θα γίνει το market test για τον διπλασιασμό της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού από 10 σε 20 δισεκ. κυβικά μέτρα ετησίως. Όπως είπε ο TAP και το άνοιγμα του Νότιου Διαδρόμου Αερίου είναι ένα βασικό βήμα προς την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης ενώ σημείωσε ότι με τα 10bcm φυσικού αερίου που θα μεταφέρει αρχικά ο TAP μπορεί να διασφαλίσει περίπου ένα τρίτο της ζήτησης φυσικού αερίου της Βουλγαρίας, το ένα τέταρτο της Ελλάδας (1bcm) και περίπου το 12% της ιταλικής ζήτησης φυσικού αερίου (8bcm).
Επίσης ο TAP θα υποστηρίξει επίσης την ολοκλήρωση της αγοράς στη Νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω διασυνδέσεων με βασικές ενεργειακές υποδομές, όπως το IGB (Interconnector Greece Bulgaria) ή το IAP (Ionian Adriatic Pipeline) ενώ θα συμβάλει ενεργά στον παγκόσμιο στόχο της στη μείωση των εκπομπών άνθρακα καθώς επιτρέπει την εισαγωγή μιας καθαρότερης πηγής ενέργειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα μέσα Νοεμβρίου ξεκίνησε ο αγωγός την εμπορική του λειτουργία.