Με συντεταγµένο και γρήγορο πρόγραµµα προχωράει η αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου για τις µαρίνες του ΤΑΙΠΕ∆, µε αυτήν της Καλαµαριάς στη Θεσσαλονίκη να βγαίνει σε διαγωνισµό παραχώρησης τους αµέσως επόµενους µήνες. Παράλληλα, το φθινόπωρο αναµένεται να ξεκινήσει νέος διαγωνισµός και για τη µαρίνα Ιτέας και για την Ηµερολιά στην Κέρκυρα, ενώ το ΤΑΙΠΕ∆ ετοιµάζει τις µελέτες για την αξιοποίησή τους σε Σκιάθο, Ρόδο και Λευκίµµη. Με τις ελληνικές θάλασσες να έχουν αναδειχθεί σε Νο1 προορισµό παγκοσµίως για ναυλώσεις µεγάλων σκαφών αναψυχής, η δηµιουργία κατάλληλων υποδοµών ελλιµενισµού τους προσελκύει ολοένα και εντονότερα επενδυτικό ενδιαφέρον.

Η µαρίνα της Καλαµαριάς στη Θεσσαλονίκη εµφανίζει πρόσθετο ενδιαφέρον λόγω της απουσίας σύγχρονου λιµανιού σκαφών αναψυχής σε µια περιφέρεια µε υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον εξαιτίας και της Χαλκιδικής. Η µαρίνα της Καλαµαριάς (Αρετσού) βρίσκεται στο νότιο µέτωπο της παράκτιας ζώνης του ∆ήµου Καλαµαριάς στην περιοχή Μικρό Εµβολο και σε απόσταση περίπου 7 χλµ. από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Σήµερα η µαρίνα διαθέτει 242 θέσεις ελλιµενισµού για σκάφη µέχρι 30 µ. µήκος. Η χερσαία ζώνη της µαρίνας είναι 77,8 στρέµµατα.

Το ΤΑΙΠΕ∆ έχει ολοκληρώσει ήδη την εκπόνηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που συνοδεύει το µάστερ πλαν και έχει προχωρήσει στην υποβολή της προς έγκριση. Στην παρούσα φάση αναµένεται η γνωµοδότηση της Επιτροπής Τουριστικών Λιµένων. Κατοπινή µελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα κατατεθεί στη ∆ιεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (∆ΙΠΑ) για διαβούλευση και µετά θα πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ (Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας) για την εκκίνηση του διαγωνισµού. Οι σχετικές διαδικασίες προχωρούν όλες µε ταχύτατους ρυθµούς ώστε η προκήρυξη να γίνει τον Σεπτέµβριο ή τον Οκτώβριο. Μέσα στο φθινόπωρο αναµένεται να ξεκινήσει νέος διαγωνισµός και για τη µαρίνα Ιτέας και για την Ηµερολιά στην Κέρκυρα. Για την Ηµερολιά έχει ολοκληρωθεί η στρατηγική µελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και σύντοµα θα κατατεθεί στην Επιτροπή Τουριστικών Λιµένων για γνωµοδότηση. Αµεσα κατατίθεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και ο φάκελος για τη µαρίνα Πύλου, ενώ τις επόµενες εβδοµάδες θα γίνει το ίδιο για τη µαρίνα µεγάλων σκαφών αναψυχής στην Κέρκυρα.

Στην αγορά των µαρινών σηµαντικό επιχειρηµατικό αποτύπωµα έχουν πλέον η θυγατρική της Lamda Development, Lamda Marinas Investment και η DMarinas Hellas, συµφερόντων της CVC Capital. Παράλληλα, όµως, σηµαντικές θέσεις έχουν χτίσει και η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» µε τη REDS, αµφότερες συµφερόντων του οµίλου Ελλάκτωρ, που έχουν αναλάβει την παραχώρηση της µεγαλύτερης µαρίνας της χώρας, αυτή στον Αλιµο, αλλά και η Αβαξ, που ελέγχει τη µαρίνα Αθηνών στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας όπως και τη µαρίνα Βουλιαγµένης, που ανήκει στον Αστέρα.

Υπενθυµίζεται πως η Lamda Marinas κέρδισε προ µερικών εβδοµάδων το δικαίωµα για 40 έτη κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκµετάλλευσης της µαρίνας µεγάλων σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα, µε οικονοµικό αντάλλαγµα που θα καταβάλει κατά την 40ετή περίοδο, το οποίο εκτιµάται πως θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. Την ίδια ώρα, η D-Marin διαχειρίζεται τρεις µαρίνες στην Ελλάδα –της Ζέας, της Λευκάδας και των Γουβιών Κέρκυρας– µε συνολική δυναµικότητα 2.510 θέσεων ελλιµενισµού.

Διαβάστε ακόμη: