Οι επιχειρήσεις τεχνολογίας συνεχίζουν να διαθέτουν το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον μεταξύ των άλλων κλάδων

Για το 2022, από τις 25 επιχειρήσεις στην Ελλάδα που διακρίθηκαν στον διαγωνισμό, οι 9 –ήτοι περισσότερο από το 1/3 του συνόλου– προέρχονται από τον ευρύτερο κλάδο της τεχνολογίας.

Ο διαχωρισμός πραγματοποιήθηκε βάσει του έμψυχου δυναμικού που απασχολεί η κάθε εταιρεία.

Δέκα «μεγάλες» επιχειρήσεις, που απασχολούν πάνω από 251 εργαζόμενους, δέκα «μεσαίες», που απασχολούν από 50 έως 250 ανθρώπους και 5 «μικρές», που απασχολούν από 20 έως 49 άτομα.

Στην πρώτη κατηγορία, τον ευρύτερο κλάδο της τεχνολογίας εκπροσωπεί η startup Dialectica, οι εταιρείες Πληροφορικής EpsilonNet και ATOS Greece, η Teleperformance Greece και η Open Bet.

Στη δεύτερη κατηγορία, από τον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας προέρχονται η Citrix Greece και η Covert Group.

Τέλος, στην τρίτη κατηγορία, συναντάμε τις ΝetSteps και Harbor Lab.

Οι ευρωπαϊκές startups άντλησαν 27.000.000.000$ κατά το 1ο τρίμηνο του 2022

Το ευρωπαϊκό οικοσύστημα των startups εξακολουθεί να έλκει τα βλέμματα των επενδυτών.

Παρά τη γεωπολιτική αστάθεια και τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι ευρωπαϊκές startups προσέλκυσαν το 1ο τρίμηνο του 2022 σημαντικά κεφάλαια, αυξημένα μάλιστα έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

Τους τρεις πρώτους μήνες του 2022, οι νεοφυείς εταιρείες της Ευρώπης προσέλκυσαν 27.000.000.000$ σε περισσότερες από 1.800 συμφωνίες.

Πρόκειται για ποσό αυξημένο κατά 20% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και κατά 33% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του περασμένου έτους.

Η Μεγάλη Βρετανία παρέμεινε ο μαγνήτης για τα venture capitals (VCs), που επενδύουν σε ευρωπαϊκές startups.

Οι νεοφυείς εταιρείες με έδρα τη Μεγάλη Βρετανία, παρέμειναν τα «αγαπημένα παιδιά» των επενδυτών, προσελκύοντας το εξεταζόμενο διάστημα χρηματοδοτήσεις ύψους 9.2 δισ. δολαρίων σε 538 συμφωνίες, βάσει στοιχείων της έκθεσης «State of Venture» της CB Insights.

Γαλλικές startups της Γαλλίας κατάφεραν, για πρώτη φορά, να ξεπεράσουν τις γερμανικές σε χρηματοδοτήσεις.

Το γαλλικό οικοσύστημα βρέθηκε στα «ραντάρ» των επενδυτών, σηκώνοντας χρηματοδοτήσεις 4.8 δισ. δολαρίων σε 264 συμφωνίες, ποσό αυξημένο κατά 85% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Ποια είναι τα ισχυρότερα οικοσυστήματα

Στη λίστα των ευρωπαϊκών οικοσυστημάτων καινοτομίας με τις υψηλότερες χρηματοδοτήσεις ακολουθούν η Γερμανία με 2.9 δισ. δολάρια και 216 συμφωνίες. Οι χρηματοδοτήσεις προς γερμανικές startups μειώθηκαν κατά 52% σε μόλις ένα τρίμηνο.

Η Ολλανδία βρέθηκε στην 4η θέση της κατάταξης με 891 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία διατέθηκαν σε 85 συμφωνίες (αύξηση κατά 6%), ενώ την πρώτη πεντάδα των πιο ισχυρών οικοσυστημάτων για startups στην Ευρώπη συμπλήρωσε η Σουηδία με 775 εκατομμύρια δολάρια σε 94 συμφωνίες (αύξηση 5%).

Η Google αφαίρεσε 3.4 δισεκατομμύρια μη ασφαλείς διαφημίσεις το 2021

Οι αναξιόπιστες και μη ασφαλείς διαδικτυακές διαφημίσεις αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού έως σήμερα.

Η εταιρεία αφαίρεσε πάνω από 3.4 δισ. διαφημίσεων, περιόρισε άλλα 5.7 δισ. και έθεσε σε αναστολή περισσότερους από 5.6 εκατ. διαφημιστικούς λογαριασμούς, προκειμένου να αποτρέψει την κακόβουλη χρήση των διαφημιστικών υπηρεσιών της, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση ασφάλειας διαφημίσεων της Google.

Το περασμένο έτος, η εταιρεία έθεσε σε αναστολή περισσότερους από 5.6 εκατομμύρια διαφημιστικούς λογαριασμούς.

Επίσης, η εταιρεία μπλόκαρε ή περιόρισε την προβολή διαφημίσεων σε 1.7 δισ. σελίδες εκδοτών και παροχών περιεχομένου, ενώ εφάρμοσε ευρύτερες δράσεις επιβολής σε περίπου 63.000 ιστοσελίδες.

Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, η Google το 2021 διπλασίασε την επιβολή ποινών για αναξιόπιστο περιεχόμενο.

Επίσης, μπλόκαρε διαφημιστικές καταχωρίσεις σε περισσότερες από 500.000 σελίδες, που παραβίαζαν τις πολιτικές της κατά των επιβλαβών ισχυρισμών υγείας, οι οποίοι σχετίζονται με τον πανδημικό ιό, καθώς και κατάφωρα ψευδείς ισχυρισμούς, που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη και τη συμμετοχή στις εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

Δημιουργία ευρωπαϊκού χώρου δεδομένων για την υγεία

Έναν ενιαίο χώρο δεδομένων για την υγεία (EHDS) εγκαινίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να ελέγχουν τα δεδομένα υγείας τους στη χώρα καταγωγής τους ή σε άλλα κράτη – μέλη.

Η καινοτομία θα αποτελέσει μία καινούρια αρχή για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ψηφιακή υγεία, θέτοντας τα δεδομένα στην υπηρεσία των πολιτών και της επιστήμης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί, μέσω του EHDS, μια ενιαία αγορά για ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα υγείας.

Παράλληλα, ο ενιαίος χώρος δεδομένων για την υγεία παρέχει ένα αξιόπιστο πλαίσιο για τη χρήση των δεδομένων υγείας για την έρευνα, την καινοτομία, τη χάραξη πολιτικής και τις ρυθμιστικές δραστηριότητες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την πλήρη συμμόρφωση με τα υψηλά πρότυπα προστασίας των δεδομένων.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν αγαπημένο στόχο για κυβερνοεπιθέσεις

Δίχως τους πόρους που διαθέτουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι «μικρές» μπορεί να δυσκολευθούν να αμυνθούν κατά των κυβερνοεγκληματιών ή να ανακάμψουν ύστερα από μια επιτυχημένη επίθεση.

Η έκθεση «Cost of a Data Breach Report 2021» της IBM αποκάλυψε ότι το μέσο κόστος ενός περιστατικού παραβίασης δεδομένων αυξήθηκε το 2021 κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί συνολικά σε 4.24 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που καλύπτει τα νομικά, ρυθμιστικά και τεχνικά έξοδα, που προκαλούνται από κακόβουλες επιθέσεις στις 537 εταιρείες που εξετάστηκαν.

Ένα τέτοιο ποσό είναι πολύ υψηλότερο από την επένδυση, που θα μπορούσαν να κάνουν οι εταιρείες για να αποφύγουν παρόμοιες καταστάσεις.

Οι ειδικοί της ESET απευθύνουν μία σειρά από συστάσεις προς τις «μικρές» επιχειρήσεις, προκειμένου να προστατεύσουν τα δεδομένα τους, αλλά και εκείνα των υπαλλήλων τους.

Ο κλάδος της τεχνολογίας πρωταγωνιστεί στις δημόσιες εγγραφές

Ο τομέας πρωταγωνίστησε στην αγορά των δημόσιων εγγραφών, καθώς πραγματοποιήθηκαν 58 συναλλαγές, αντλώντας 9.9 δισεκατομμύρια δολάρια, κερδίζοντας την ψήφο εμπιστοσύνης του επενδυτικού κοινού και το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο κλάδος των πρώτων υλών βρέθηκε επίσης ψηλά στις προτιμήσεις του, με 58 συναλλαγές και 5.9 δισ. δολάρια. Ακολούθησε ο κλάδος της βιομηχανίας (με 57 δημόσιες εγγραφές και $5 δισ.).

Η τεχνολογία συνέχισε να κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά ως προς τον αριθμό των συναλλαγών, για έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο, σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση.

Ωστόσο, κατέλαβε τη δεύτερη θέση όσον αφορά τα έσοδα, έπειτα από επτά συνεχόμενα τρίμηνα στην πρώτη θέση, συγκεντρώνοντας, πάντως, τα υψηλότερα κεφάλαια από το 2ο τρίμηνο του 2020.

Επίσης, κατά το ίδιο διάστημα, ο τομέας της ενέργειας βρέθηκε στην πρώτη θέση ως προς τα έσοδα (12.2 δισ. δολάρια, μέσω 15 δημόσιων εγγραφών), λόγω της μεγαλύτερης δημόσιας εγγραφής του 1ου τριμήνου, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Χρηματιστήριο της Κορέας.

Οι τηλεπικοινωνίες κατέλαβαν την τρίτη θέση ($8.6 δισ. μέσω έξι συναλλαγών), λόγω της δεύτερης μεγαλύτερης δημόσιας εγγραφής του 1ου τριμήνου του 2022, στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης.

Ελαφρά υποχώρηση των πωλήσεων «έξυπνων» κινητών και ταμπλετών κατά το 1ο τρίμηνο του 2022

Το τρίτο, κατά σειρά, πτωτικό τρίμηνο κατέγραψαν η παγκόσμια αγορά το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8.9% σε ετήσια βάση το 1ο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία από το Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker της International Data Corporation (IDC).

314 εκατομμύρια smartphones πωλήθηκαν διεθνώς τους τρεις πρώτους μήνες του 2022, το οποίο σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης για την αγορά, καθώς οι αποστολές μειώθηκαν στα 314.1 εκατομμύρια μονάδες το τρίμηνο, περίπου 3.5% χαμηλότερα από την πρόβλεψη της IDC τον Φεβρουάριο.

«Αν και αναμενόταν κάποια πτώση το 1ο τρίμηνο, λόγω των συνεχιζόμενων προκλήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και την αγορά των βασικών εξαρτημάτων, η αγορά φαίνεται πως πήρε μία στροφή προς το χειρότερο», επεσήμανε η IDC.

«Το καταναλωτικό κλίμα σε όλες τις περιοχές του πλανήτη και ιδιαίτερα την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά για τη βιομηχανία, είναι γενικώς αρνητικό», σύμφωνα με αναλυτές.

Επιπλέον, οι έντονες ανησυχίες για τον πληθωρισμό και την οικονομική αστάθεια περιορίζουν περαιτέρω τις δαπάνες καταναλωτών και επιχειρήσεων.

Σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, προστίθεται και το αυξανόμενο κόστος προμήθειας και μεταφοράς εξαρτημάτων από τα πρόσφατα λόκνταουν στη Σαγκάη.

Επιπρόσθετα, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία όχι μόνο επηρεάζει δυσμενώς την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά βαραίνει τον κλάδο παγκοσμίως.

Δεδομένων τούτων των αβεβαιοτήτων, οι περισσότεροι κατασκευαστές ανά τη υφήλιο υιοθετούν μία πιο συντηρητική στρατηγική ανάπτυξης για το 2022.

Οι πωλήσεις tablets κατέγραψαν μικρή υποχώρηση στην παγκόσμια αγορά τους, ύστερα από οκτώ συνεχόμενα τρίμηνα ανόδου.

Το 1ο τρίμηνο διατέθηκαν στη διεθνή αγορά 38.6 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος κατά 3% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Οι παγκόσμιες αποστολές «έπεσαν» ελαφρά έναντι του εξαιρετικά ισχυρού τριμήνου του 2021.

Η Apple κατέλαβε την 1η θέση της παγκόσμιας αγοράς από πλευράς όγκου πωλήσεων, σημειώνοντας πτώση 2% στις αποστολές το 1ο τρίμηνο, καθώς απέστειλε 14.9 εκατ. iPad παγκοσμίως.

Στη δεύτερη θέση του «TOP 5» των κορυφαίων κατασκευαστών τάμπλετ για το 1ο τρίμηνο βρέθηκε η Samsung.

Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 2% και να διαμορφώνονται στα επίπεδα των 7.9 εκατ. τάμπλετ το 1ο τρίμηνο του 2022.