Ο αμερικανικός «κολοσσός» ζαχαροπλαστικής, Mars Wrigley, ζήτησε συγγνώμη, έπειτα από την προβολή διαφήμισης για τις μπάρες σοκολάτας Snickers, στην οποία η Ταϊβάν παρουσιαζόταν ως ανεξάρτητη χώρα.

Κατά την Κίνα, το νησί των 23.000.000 κατοίκων, ακόμα κι αν κυβερνάται από ένα αντίπαλο κινεζικό καθεστώς, πρέπει να επανενωθεί με την υπόλοιπη εθνική επικράτεια. Αντιτίθεται σε οιαδήποτε διεθνή αναγνώριση της Ταϊπέι.

Το διαφημιστικό βίντεο για εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν τα Snickers και το νοτιοκορεατικό μουσικό συγκρότημα, BTS, ολοκληρωνόταν με τη φράση «διατίθεται μόνο στις ακόλουθες χώρες», εμφανίζοντας τις σημαίες της Νότιας Κορέας, της Μαλαισίας και της Δημοκρατίας της Κίνας (Ταϊβάν).

Αυτό το βίντεο, που δεν προοριζόταν να παρουσιασθεί στην αγορά της ηπειρωτικής χώρας, εντοπίσθηκε ωστόσο από Κινέζους χρήστες του διαδικτύου, προκαλώντας «διαμάχη» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Λάβαμε υπόψη τα δημοσιεύματα που σχετίζονται με εκδήλωση των Snickers που διεξάγεται σε μέρη της Ασίας και ζητούμε μία ειλικρινή συγγνώμη. Σεβόμαστε απόλυτα την εδαφική ακεραιότητα της Κίνας», ανέφερε η Mars προχθές το βράδυ (05/08) σε επίσημη ανακοίνωση.

Στη συνέχεια, η Snickers China δημοσίευσε ένα επιπλέον μήνυμα στον λογαριασμό της: «Υπάρχει μονάχα μία Κίνα στον κόσμο και η Ταϊβάν είναι αναπόσπαστο μέρος της κινεζικής επικράτειας».

Αυτή η υπόθεση έρχεται εν μέσω εντάσεων Πεκίνου – Ταϊπέι, μετά την επίσκεψη στο νησί της Προέδρου της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων, Νάνσι Πελόζι, σε επίσκεψη στην οποία η Κίνα απαντά, αυτή τη στιγμή, με μεγάλης κλίμακας στρατιωτικά γυμνάσια γύρω από την Ταϊβάν.

Η MarsWrigley δεν αποτελεί την πρώτη εταιρεία του εξωτερικού που ζητά συγγνώμη από την Κίνα ύστερα από διπλωματικές… γκάφες.

Το 2019, η Dior, που ανήκει στον γαλλικό «κολοσσό» και το διασημότερο εμπορικό σήμα παγκοσμίως, το LVMH, ζήτησε συγγνώμη αφού χρησιμοποίησε χάρτη της Κίνας, που παρέλειπε την Ταϊβάν κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε κινεζικό Πανεπιστήμιο.

Τον προηγούμενο χρόνο, η ιστοσελίδα της αμερικανικής αλυσίδας των πολυτελών ξενοδοχείων, Marriott, αποκλείστηκε για μία εβδομάδα στην Κίνα, διότι η εταιρεία ανήρτησε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, περιλαμβάνοντας κινεζικές περιοχές του Θιβέτ και του Χονγκ Κονγκ, αλλά και την Ταϊβάν, καθώς και πληθώρα άλλων χωρών.