Είναι προφανές πως η αποκλειστικότητα πληρώνεται και σε ότι έχει να κάνει με τα αυτοκίνητα, τα πράγματα μπορεί να «ξεφύγουν» τελείως ανάλογα με το μοντέλο και το πόσα λίγα πρόκειται για να παραχθούν, οπότε και εδώ έχουμε τις δέκα πιο κραυγαλέες περιπτώσεις.
Αυτή εδώ η λίστα με τα 10 ακριβότερα αυτοκίνητα, αφορά μοντέλα που θεωρητικά μπορεί να αγοράσει κάποιος σήμερα.
10η θέση: Pininfarina Battista Anniversario
Το Pininfarina Battista Anniversario είναι μια ειδική έκδοση ενός αυτοκινήτου που κανονικά κοστίζει 2,38 εκατομμύρια ευρώ. Η απόδοση του κινητήρα παραμένει στα 1.900 άλογα αλλά χάρη στις προσπάθειες των μηχανικών και τις ελαφρύτερες ζάντες με το κεντρικό μπουλόνι, το βάρος έχει περιοριστεί κατά 10 κιλά. Έτσι, τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι υπόθεση που διαρκεί λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα με το ηλεκτρικό hypercar.
Τα πέντε Pininfarina Battista Anniversario έρχονται σε διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων που βασίζονται στα «παραδοσιακά» για το studio Pininfarina χρώματα. Οι ειδικοί στο Cambiano χρειάζονται αρκετές εβδομάδες για τη διαδικασία βαφής επειδή το αμάξωμα πρέπει να αποσυναρμολογηθεί και να επανασυναρμολογηθεί αρκετές φορές. Κάπως έτσι, η τιμή του Anniversario διαμορφώνεται στα 2,6 εκατομμύρια ευρώ.
9η θέση: McLaren Sabre
Η McLaren Sabre έχει κάτι από τις Senna και Speedtail και παράγεται μόλις σε 15 μονάδες που έχουν αποκλειστικά προορισμό την αγορά των ΗΠΑ, κάτι που κανείς δεν ξέρει γιατί αποφασίστηκε να γίνει έτσι. Πίσω από τους δύο επιβάτες κάθεται ο ισχυρότερος V8 biturbo χωρίς υβριδική υποβοήθηση στην ιστορία της εταιρείας. Οι 835 ίπποι και η μέγιστη ροπή των 800 Nm, επιταχύνουν το Sabre έως και τα 351 χλμ./ώρα.
Το μοντέλο κοστίζει 2,7 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που το κατατάσσει στη γκάμα της McLaren πιο πάνω από την Speedtail, η οποία κοστίζει περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ και μάλλον δεν είναι τόσο συναρπαστική στην οδήγηση όσο η Sabre.
8η θέση: Mercedes-AMG One
Η Mercedes-AMG One είναι ένα από τα πλέον επιθυμητά μοντέλα που περιμένουν όλοι με αγωνία να δουν στην κυκλοφορία. Η Mercedes έχει ήδη ανακοινώσει τιμή αλλά και όγκο παραγωγής, με τα χρήματα για το κάθε ένα από τα One να φτάνει τα 2.700.000 ευρώ και στο σύνολό τους, τα αυτοκίνητα να μην ξεπερνούν τα 275. Το γεγονός ότι ο κινητήρας έχει χωρητικότητα μόλις 1,6 λίτρα, έχει έξι κυλίνδρους και στροφάρει έως τις 11.000 σ.α.λ. προκύπτει από τη «συγγένεια» με το μηχανικό σύνολο που χρησιμοποιείται στη Formula 1.
Η δυσκολία των μηχανικών ήταν στο να προσαρμόσουν τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του κινητήρα για χρήση σε δημόσιους δρόμους, καθώς επίσης και το να διασφαλίσουν πως για τη συντήρησή του θα έχει αρκετά μεγαλύτερα διαστήματα χρήσης σε σχέση με το αγωνιστικό σύνολο. Με τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, η AMG One διαθέτει 1.100 ίππους και εμφανίζει τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα.
7η θέση: Aspark Owl
Κάτω από την περίεργη αισθητική του Aspark Owl, βρίσκεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 2.012 ίππους με Ιαπωνική προέλευση, το οποίο όμως συναρμολογείται στην Ιταλία και έχει αποφασιστεί η παραγωγή 50 αυτοκινήτων. Αυτό που έχει να επιδείξει με ιδιαίτερη περηφάνια η Aspark για το Owl, είναι ο χρόνος για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα που σύμφωνα με τον κατασκευαστή, περιορίζεται στα 1,69 δευτερόλεπτα!
Επιπλέον, το Aspark Owl (που σημαίνει «κουκουβάγια») είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των οποίων η τελική ταχύτητα (400 χλμ./ώρα) είναι σχεδόν όση και η αυτονομία τους (450 χιλιόμετρα). Όποιος έχει ερωτευτεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Owl, μπορεί να το κάνει δικό του στην τιμή των 2,9 εκατομμυρίων ευρώ.
6η θέση: Aston Martin Valkyrie
Η Aston Martin Valkyrie είναι το πρώτο από τα αυτοκίνητα της δεκάδας που «σπάει το φράγμα» των τριών εκατομμυρίων ευρώ. Ένας βρετανικός ατμοσφαιρικός κινητήρας V12 6,5 λίτρων βρίσκεται κάτω από το εξωτικό αμάξωμα και συνδυάζεται με την εκ Κροατίας ηλεκτρική υποβοήθηση της Rimac. Συνολικά, η απόδοση φτάνει τους 1.176 ίππους.
Για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, η Valkyrie χρειάζεται λιγότερα από 3,0 δευτερόλεπτα, αν και το δυνατό της στοιχείο, δεν είναι τόσο οι επιδόσεις που προσφέρει το υβριδικό σύνολο, όσο το «βίδωμα» στην άσφαλτο που εξασφαλίζει η αεροδυναμική του αμαξώματος. Για να είναι το αποτέλεσμα στον τομέα τόσο καλό, επιστρατεύτηκε και ο γνωστός μηχανικός της Red Bull στην F1, Andrian Newey. Παρεμπιπτόντως, το Roadster που θα αναμένεται να αποκαλυφθεί σε λίγο καιρό, θα είναι ακόμα πιο ακριβό.
5η θέση: Lamborghini Sian Roadster
Ο όρος “ήπιο υβριδικό” δεν ήταν ποτέ πιο ακατάλληλος από ότι στη Lamborghini Sian Roadster με τους 819 ίππους. Όπως και στην coupe, το μηχανικό σύνολο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 48 volt που στέλνει 34 ίππους στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο δωδεκακύλινδρος κινητήρας με 785 ίππους αναλαμβάνει τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν με την επιτάχυνση του αυτοκινήτου.
Η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από έναν υπερπυκνωτή που βρίσκεται ανάμεσα στο εσωτερικό του οχήματος και τον κινητήρα. Σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, αυτό το σύστημα μπορεί να αποθηκεύσει δέκα φορές περισσότερη ενέργεια, έχει τριπλάσια ισχύ και ζυγίζει μόνο το ένα τρίτο (εν προκειμένω, 34 κιλά). Οι Ιταλοί τιμολογούν στα 3,3 εκατομμύρια ευρώ το απόλυτο roadster τους.
4η θέση: Koenigsegg Jesko Absolut
Με το Koenigsegg Jesko Absolut, οι Σουηδοί θέλουν για τελευταία φορά να είναι σοβαροί σχετικά με τη διάθεσή τους να «σπάσουν» το φράγμα των 500 χλμ./ώρα. Αυτό πρέπει να πετύχει με ένα αεροδυναμικά επανασχεδιασμένο αυτοκίνητο που, για παράδειγμα, δεν έχει μια κλασική πίσω αεροτομή αλλά βασίζεται πολύ στο μεγάλο διαχύτη.
Ο ισχυρός V8 έως και 1.600 ίππων θα πρέπει να είναι αρκετός για να εκτοξεύσει το Jesko των 1.290 κιλών στα 531 χλμ./ώρα. Μέχρι στιγμής πάντως, η Koenigsegg δεν είχε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να επιχειρήσει το νέο ρεκόρ. Η σουηδική εταιρεία αξιώνει 3,45 εκατομμύρια ευρώ για το απόλυτο Jesko ή αλλιώς, 650.000 ευρώ περισσότερα από την «απλή» έκδοση του μοντέλου.
3η θέση: Pagani Huayra Tricolore
Το 2021 η Roadster εκδοχή της Huayra παρουσιάστηκε σε μια νέα έκδοση αφιερωμένη στα 60 χρόνια της ιταλικής ακροβατικής ομάδας με τα αεροσκάφη, Frecce Tricolori. Όπως λοιπόν και τα αεροπλάνα, η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου της Pagani, έχει το ανθρακονημάτινο αμάξωμα βαμμένο σε σκούρο μπλε που χαρακτηρίζει τα ιταλικά εθνικά χρώματα.
Υπάρχουν επίσης πολλές αναφορές στην αεροναυπηγική, τόσο στις ζάντες του μοντέλου όσο και στο εσωτερικό. Με νέο πλαίσιο και το V12 μηχανικό σύνολο του οποίου η απόδοση έχει ενισχυθεί από τους 764 στους 840 ίππους, το κόστος της ειδικής αυτής σειράς είναι στα 6,54 εκατομμύρια ευρώ.
2η θέση: Bugatti Centodieci
Η Bugatti δεν πουλά ποτέ ένα αυτοκίνητο σε τιμή που έχει λιγότερα από επτά ψηφία. Η Centodieci που κοστολογείται στα 8 εκατομμύρια ευρώ και παράγεται σε μόλις 10 μονάδες, είναι το σύγχρονο μοντέλο που αποτίνει φόρο τιμής στην εμβληματική EB 110 της δεκαετίας του 1990. Η Bugatti δημιούργησε ένα μοντέλο που θεωρητικά του αξίζει να βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην κατάταξης.
Οι οβάλ εισαγωγές αέρα στο πλάι του κεντρομήχανου μοντέλου δείχνουν ξεκάθαρα τις ρίζες του σχεδιασμού αλλά προφανώς δεν είναι μόνο αυτά. Ο γιγαντιαίος κινητήρας W16 με χωρητικότητα 8,0 λίτρων και τέσσερις υπερσυμπιεστές, αποδίδει 1.600 ίππους και ακουστικά, ξεσηκώνει ακόμα και τον πλέον αδιάφορο. Η τελική ταχύτητα μπορεί να είναι περιορισμένη στα 380 χλμ./ώρα αλλά η «ομορφιά» του μοντέλου είναι πως από στάση θέλει 2,4 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα και 3,7 δλ. για τα 200 χλμ./ώρα.
1η θέση: Rolls Royce Boat Tail
Η Rolls Royce Boat Tail είναι πολύ απλά, ένα πολυτελές γιοτ για το δρόμο και αυτό είναι κάτι που φαίνεται τόσο από το όνομα, όσο και από την υπέρογκη τιμή του που φτάνει τα… 23 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το καθιστά σχεδόν τόσο ακριβό, όσο τα υπόλοιπα εννέα μοντέλα που παρουσιάζονται εδώ μαζί. Κάθε ένα από τα τρία που θα δημιουργηθούν είναι μοναδικό και ως τέτοιο, θεωρείται αριστούργημα, καθώς εκτός των άλλων είναι και συναρμολογημένο μέχρι την τελευταία βίδα με τον πιο περίτεχνο τρόπο κατασκευής αυτοκινήτων.
Μόνο το πίσω μέρος, το οποίο μπορεί να αποκαλύψει ένα εκλεπτυσμένο χώρο για πικνίκ με σκίαστρο και τραπέζια, αποτελεί απόδειξη της απίστευτης πληθώρας λεπτομερειών που μπορεί να «χαζέψει» κανείς στο συγκεκριμένο μοντέλο. Φυσικά, κάτω από το εμπρός καπό, είναι ο κλασσικός V12 για να κινούνται οι επιβάτες του μοντέλου της Rolls Royce με απόλυτη αρχοντιά στους παραλιακούς δρόμους όλου του πλανήτη.