Τα τελευταία χρόνια, και μέσα σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες, ο οίκος, που πλέον ανήκει στον κολοσσό ειδών πολυτελείας LVMH, διαγράφει ξανά μια εντυπωσιακή πορεία και αναδεικνύεται σε ένα από το πιο επιτυχημένα fashion brands στον κόσμο.

Σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley, ο οίκος Dior είναι εδώ και δύο χρόνια το γρηγορότερα αναπτυσσόμενο brand μόδας και δερμάτινων ειδών πολυτελείας στον κόσμο. Οι πωλήσεις του έχουν ανέβει περίπου κατά 50% μεταξύ του 2019 και του 2021.

 

Η Υψηλή Ραπτική του Dior τού απέφερε 6,28 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, νούμερο που αντιστοιχεί στο 13% των συνολικών κερδών του LVMH, που σημειωτέον περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τoυς οίκους Louis Vuitton, Marc Jacobs, Celine, Fendi, Givenchy, Emilio Pucci, Rimowa, Kenzo, Loewe και άλλους.

Συνολικά, οι πωλήσεις του Dior για το 2021 εκτιμώνται στα 9,3 δισεκατομμύρια, τη στιγμή που για τον Louis Vuitton, το ισχυρότερο brand του LVMH, αυτό το νούμερο αγγίζει τα 16,7 δισεκατομμύρια.

Σύμφωνα με όσα είπε στο Vogue Business ο από το 2018 CEO του οίκου, Pietro Beccari, η επιτυχία οφείλεται στην omnichannel προσέγγιση, που προσπαθεί να είναι πάντα καινοτόμα, και χωρίς να υποβιβάζεται ποτέ η φυσική παρουσία του brand, ακόμα και αυτήν την εποχή, που τα περισσότερα brands δίνουν έμφαση στο digital.

Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας, στόχος έγινε να υπάρχει μια ομαλή σύνδεση της φυσικής και της ψηφιακής εμπειρίας, κάτι που επέτρεψε στον οίκο να ισχυροποιήσει την παρουσία του στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε νέες αγορές τις Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, στον Καναδά και την Αυστραλία, ενώ σημαντική είναι η επένδυσή του και στην αγορά της Κίνας.

Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα τού τι σημαίνει αυτή η σύνδεση στην πράξη, αποτελεί η περσινή επίδειξη Dior στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, όπου με τη βοήθεια της παρουσίας της τραγουδίστριας των Blackpink, Jisoo, ο οίκος αναδείχθηκε στον κορυφαίο σε μιντιακό αντίκτυπο, ενώ το show είχε στο live stream του 140 εκατομμύρια προβολές παγκοσμίως, αποδεικνύνοντας παράλληλα ότι η συνεχιζόμενη έμφαση στα φυσικά shows αποτελεί μια σωστή επιλογή, ακόμα και σε μια περίοδο που πολλοί οίκοι απέχουν.
Ο Beccari είναι ξεκάθαρος ως προς αυτό, δηλώνοντας ότι δεν μπορεί να προβλέψει τις συνθήκες της πανδημίας, αλλά ότι «Όταν υπάρχει η ευκαιρία, κάνουμε ένα φυσικό show, γιατί πιστεύουμε πολύ στα φυσικά shows, όπως έχουμε αποδείξει στο παρελθόν». Και δεν πρόκειται για απλές φυσικές επιδείξεις, όπως απέδειξε το show στο Καλλιμάρμαρο της Αθήνας τον Ιούνιο του 2021.

Τη σημασία που εξακολουθεί να δίνει το brand στη φυσική του παρουσία επιβεβαιώνει και το άνοιγμα ξανά της θρυλικής μπουτίκ Dior στην Avenue Montaigne του Παρισιού, για την οποία ο CEO του οίκου λέει ότι πρόκειται να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στον χώρο των ειδών πολυτελείας.

NFTs & ESG

Παράλληλα, και με δεδομένη την κινητοποίηση των fashion brands προς τον ψηφιακό κόσμο και τα NFTs, ο Dior εξετάζει πώς θα κινηθεί και σε αυτό το πεδίο – αλλά δε βιάζεται, όπως εξηγεί ο Beccari, που λέει ότι στόχος τους είναι να το κάνουν σωστά, και μάλιστα με τρόπο που θα τους αναδείξει πρωτοπόρους.
Όσον αφορά τις αρχές ESG, την περιβαλλοντική και κοινωνική ευαισθητοποίηση, που είναι το ζητούμενο από τα μεγάλα brands τα τελευταία χρόνια, από τον Dior μιλούν περήφανα για το γεγονός ότι στο 50% των θέσεων στον οίκου βρίσκονται γυναίκες, για τη φεμινίστρια creative director Maria Grazia Chiuri, που εμφυσά αυτό το πνεύμα στις συλλογές της από την πρώτη στιγμή, και που πρόσφατα συνεργάστηκε με τη θρυλική φεμινίστρια καλλιτέχνιδα Judy Chicago, για το πρόγραμμα Women@Dior που τρέχει σε συνεργασία με την Unesco, αλλά και για τις πρωτοβουλίες που στόχο έχουν να μειώσουν το ενεργειακό του αποτύπωμα.

To μέλλον

Παράλληλα, οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο οίκος έχει το περιθώριο να αυξήσει τις τιμές του, καθώς μέχρι στιγμής λένε ότι τα έσοδά του οφείλονται περισσότερο στον όγκο των πωλήσεών του και λιγότερο στις premium τιμές του, ενώ επίσης πιστεύουν ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, η άνοδος δύσκολα αναμένεται να ανακοπεί, καθώς οι δημιουργίες του είναι πιο φορέσιμες, δε βασίζεται δηλαδή στο hype της στιγμής και τη σχεδιαστική πρωτοπορία – αλλά και επειδή η θέση του στη συνείδηση του κοινού είναι ισχυρή χάρη στην προώθηση των αξιών της ισότητας, ήδη από τις απαρχές του κινήματος MeToo.


Για τη διατήρηση αυτών των ισορροπιών, o οίκος φροντίζει να έχει τον απόλυτο έλεγχο της εικόνας του – ή, όπως σημειώνει ο Beccari, «Είμαστε προστατευτικοί για την εικόνα μας», αφού «η ελκυστικότητα του σήμερα είναι οι πωλήσεις και τα μεγέθη του αύριο». Γι’ αυτό ο Dior ελέγχει το 100% της διανομής των προϊόντων του μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, με εξαίρεση έναν retailer που ανήκει στη μητρική του εταιρεία LVMH.

Με ένα αξιόλογο mix προϊόντων, που περιλαμβάνει τις prêt-à-porter και couture συλλογές, αξεσουάρ και αρώματα, ο οίκος Dior εξελίσσεται σε megabrand αντίστοιχο του Louis Vuitton, που μάλιστα επίσης αναπτύσσεται κάτω από τη στέγη του LVMH. Πάντως οι αναλυτές αναμένουν με ενδιαφέρον να δουν πόσο ανταγωνιστική θα γίνει αυτή η σχέση.