Οι ισχυρές ναυτιλιακές αγορές και τα μεγάλα κέρδη συνεχίζουν να περιορίζουν τη ροή πλοίων προς ανακύκλωση, καθώς λίγοι πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να πουλήσουν τη γερασμένη χωρητικότητά τους για παλιοσίδερα σε μια περίοδο σχετικά υψηλών κερδών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, οι όγκοι των πλοίων που πωλούνται για παλιοσίδερα σε όρους ακαθάριστης χωρητικότητας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι μειωμένος κατά 28% σε ετήσια βάση. Το έτος 2023 είχαμε δει τα χαμηλότερα επίπεδα ανακύκλωσης πλοίων από το 2005.
Χωρίς την ομαλοποίηση της διαδρομής της διώρυγας του Σουέζ και ένα συνακόλουθο τέλος στις εκτροπές των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, ο κύριος μοχλός για την άνοδο των ναυλώσεων και των ναύλων στις περισσότερες από τις βασικές ναυτιλιακές, το τρέχον έτος φαίνεται ότι θα είναι το χαµηλότερο για διάλυση σκαφών σε διάρκεια 19 χρόνια.
Συνολικά 164 σκάφη έφτασαν στα κέντρα ανακύκλωσης κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2024 με συνολικό ολική χωρητικότητα 2,6 εκατ. Αυτό συγκρίνεται με 3,6 εκατ. gt, που παρείχαν 182 πλοία, τα οποία έφτασαν στα κέντρα ανακύκλωσης πλοίων το αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Μόνο δύο πλοία που μεταφέρουν φορτίο αναφέρθηκε ότι πωλήθηκαν για ανακύκλωση την περασμένη εβδομάδα. Αυτά ήταν τα το κινεζικής ιδιοκτησίας containership Far East Grace, χωρητικότητας 525 teu (IMO: 9422574) που πωλήθηκε σε ανακυκλωτές με έδρα το Πακιστάν έναντι 515 δολαρίων ανά τόνο και οι Κινέζοι ιδιοκτήτες φέρονται να πούλησαν το 48.000 dwt handysize bulk carrier Kmax Pro (IMO: 9149378) σε μια βάση “όπως είναι” με παράδοση σε τιμή λιμάνι της Μαλαισίας.
Διαβάστε ακόμη
- Γιάννης Καραγεώργης: Καταδικάστηκε στην Ολλανδία σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη
- Ακρίβεια: Το κόστος των ακτοπλοϊκών εκτροχιάζει τον προϋπολογισμό των διακοπών
- Όλο και ακριβότερα τα οικόπεδα στην Αττική- Ποιες είναι οι ακριβότερες περιοχές
- Στον ΣΥΡΙΖΑ κινδυνεύουν να γίνουν όλοι γραφικοί (αν δεν έχουν ήδη γίνει)