Το 2011, η Universal Studios, η αμερικανική εταιρεία παραγωγής ταινιών, είχε ανακοινώσει ότι θα προβεί σε μια δοκιμή, όπου θα έβαζε τη νέα της ταινία, Tower Heist, σε βίντεο on-demand, μόλις τρεις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία της στους κινηματογράφους. Φαίνεται πως η συγκεκριμένη κίνηση εξόργισε τους κινηματογράφους με αποτέλεσμα η AMC, η Regal και η Cinemark να ανακοινώσουν ότι εάν η Universal προχωρήσει με αυτήν την δοκιμή, η συνέπεια θα είναι να μην προβληθεί η συγκεκριμένη ταινία. Ωστόσο, φαίνεται πως δε΄κα χρόνια μετά πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Το streaming
Κατά την διάρκεια του περασμένου έτους, η πανδημία έπληξε σημαντικά τους κινηματογράφους με αποτέλεσμα τα studios να αρχίζουν να πειραματίζονται με το streaming στις ταινίες. Ωστόσο, το streaming στις ταινίες δεν έχει την ίδια απήχηση με την προβολή των ταινιών στους κινηματογράφους, καθώς η προβολή των ταινιών στο cinema μπορεί να επιφέρει πολύ μεγαλύτερα θετικά αποτελέσματα όσον αφορά στα έσοδα.
Φαίνεται πως μερικές εταιρείες έχουν κάνει συμφωνίες με εταιρείες που έχουν πλατφόρμες προκειμένου να προβληθούν οι ταινίες τους. Για παράδειγμα, η Paramount πούλησε το Coming 2 America στο Amazon για 125 εκατομμύρια δολάρια και η Sony πούλησε το Greyhound με τον Τόμ Χανκς στην Apple TV + για περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια. Άλλοι έχουν χρησιμοποιήσει την πανδημία ως μια ευκαιρία να κυκλοφορήσουν ταινίες στις δικές τους πλατφόρμες. Η Disney, για παράδειγμα, δημιούργησε πολλές ταινίες στη Disney +, συμπεριλαμβανομένων των Mulan, Soul και Raya και του Last Dragon. Η AT&T, η οποία κατέχει την Warner Bros, κυκλοφόρησε επίσης πολλές ταινίες, όπως το Wonder Woman 1984 και το Godzilla vs. Kong, σε σινεμά ταυτόχρονα με την streaming υπηρεσία HBO Max και σκοπεύει να το συνεχίσει αυτό το 2021 με τους Mortal Kombat, Dune και The Matrix 4. Ωστόσο, όλες αυτές οι ενέργειες έχουν απογοητεύσει τους κινηματογραφιστές, αφού πιστεύουν πως η αντικατάσταση του κλασσικού κινηματογράφου με την προβολή streaming ταινιών δεν δείχνει καμία αγάπη προς τον κινηματογράφο.
O προβληματισμός για το μοντέλο Netflix
Φαίνεται πως για τα μεγάλα blockbusters, η streaming προβολή ταινιών δεν έχει καμία σχέση με την προβολή στους κινηματογράφους. Για παράδειγμα, η προβολή της νέας ταινίας του James Bond, No Time To Die, έχει αναβληθεί επανειλημμένα λόγω της πανδημίας. Τον Οκτώβριο του 2020, άρχισαν να κυκλοφορούν ορισμένες φήμες σχετικά με το ότι το στούντιο πουλάει την ταινία σε streaming πλατφόρμες για 600 εκατομμύρια δολάρια. Είναι αμφισβητήσιμο εάν η streaming προβολή θα έχει ποτέ αρκετά έσοδα προκειμένου να προβάλλει blockbusters όπως την ταινία του James Bond. Η άνοδος του Netflix, λοιπόν, έχει αναγκάσει τα μεγάλα στούντιο να υιοθετήσουν ένα επιχειρηματικό μοντέλο που, τουλάχιστον, έχει κάποια ερωτηματικά για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του.
H απήχηση του Κινηματογράφου
Η streaming προβολή θα συνεχίσει επίσης να αλλάζει τη βιομηχανία, ιδίως καθώς εταιρείες όπως το Netflix και το Amazon χρηματοδοτούν όλο και περισσότερες ταινίες για τις πλατφόρμες τους. Η Sony έχει κάνει ήδη μια συμφωνία με το Amazon και η Disney συνεχίζει να βρίσκει τρόπους να κυκλοφορήσει τις ταινίες της. Το ερώτημα που παραμένει λοιπόν είναι εάν οι καταναλωτές θα έχουν όρεξη να επιστρέψουν στους κινηματογράφους όταν λήξει η πανδημία. Ίσως πολλοί να θεωρήσουν τον κινηματογράφο ως μια περιττή πολυτέλεια σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης. Ωστόσο, τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί, αφού η ταινία Godzilla vs Kong είχε τεράστια απήχηση με αποτέλεσμα να έχουν εξαντληθεί οι θέσεις στους κινηματογράφους.
Ενώ οι κινηματογράφοι έχουν πληγεί από την πανδημία, οι ανταγωνιστές τους συνεχίζουν να έχουν δεκάδες εκατομμύρια νέους συνδρομητές στις streaming πλατφόρμες τους. Ωστόσο, τα μεγάλα blockbusters δεν μπορούν να έχουν τεράστια επιτυχία αν δεν προβληθούν κανονικά στους κινηματογράφους.