Γενικώς, όπως αποδεικνύεται από τις περιπτώσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ, τα λιμάνια της χώρας εξασφαλίζουν μεγάλα έσοδα, υπεραξίες και παράλληλα κέρδη σε πολλά επίπεδα.

Και για το λόγο αυτό παρατηρείται το φαινόμενο της μαζικής προσέλευσης υποψηφίων για την αγορά του πλειοψηφικού τους πακέτου, όπως τώρα για το Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) μέσω πώλησης ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67%, όπως ακριβώς συνέβη και προ μηνών με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος υπέβαλαν τα ακόλουθα οκτώ (8) επενδυτικά σχήματα: Κοινοπραξία Israel Shipyards – Χαλυβουργία Ελλάδος, Κοινοπραξία Intrakat – TΕΚΑΛ, Κοινοπραξία Goldair Cargo – Goldair Handling, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΛΘ, QTerminals, Advance Properties και Mariner Capital.

Έβαλα πρώτη την κοινοπραξία ισραηλινών και Χαλυβουργία Ελλάδος, γιατί στο Βόλο, όπου εδρεύει η ελληνική εταιρεία, υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για την τύχη που θα έχουν όσες μικρές επιχειρήσεις κάθε είδους ουσιαστικά ζουν από τις εργασίες του λιμανιού.

Σας είχα πει, αν θυμάστε, προ αρκετών ημερών ότι υπάρχει κίνηση συνασπισμού επιχειρηματικών δυνάμεων και όχι μόνο, προς προστασία των τοπικών συμφερόντων.

Συλλογικοί φορείς της πόλης και οι βιομήχανοι της Θεσσαλίας μάλιστα ζητούν να συμπεριληφθεί στην προκήρυξη, η υποχρέωση του όποιου αναδόχου-νικητή του διαγωνισμού προστασίας των συμφερόντων της τοπικής επιχειρηματικότητας.

Θυμίζω ότι αυτή είναι η πρώτη φάση του διαγωνισμού, οπότε μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ να θέσει κάποιους δεσμευτικούς όρους στους υποψήφιους που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής και θα κληθούν να συμμετάσχουν στη Β φάση του διαγωνισμού, αυτή των δεσμευτικών προσφορών.

Δράττομαι της ευκαιρίας να θυμίσω ότι ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του, στρατηγικής σημασίας από κάθε άποψη, λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης βρίσκεται σε φάση αναμονής, καθώς αναμένεται να ενεργοποιηθεί η β’ φάση του σχετικού διαγωνισμού, δηλαδή της υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Στην β’ φάση διεκδίκησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, του 67% τουλάχιστον του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου έχουν περάσει η Olete, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed – Μινωικές Γραμμές, η κοινοπραξία Portek International Private – GPH Cruise Port Finance, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Attica Grοup, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Aviareps Ελλάς, η κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ – Goldenstep Shipping, ο OΛΘ και η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ – JCC.

Διαβάστε ακόμη: