«Ανοίξτε τα φτερά σας και βγείτε στις αγορές εκτός της γειτονιάς σας», με τα λόγια αυτά ο νέος αναπληρωτής CEO και Group Chief Transformation Officer της Eurobank, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, απευθύνθηκε χθες σε 1.000 μικρομεσαίους επιχειρηματίες που συμμετείχαν σε διαδικτυακή εκδήλωση της Eurobank με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Η επόμενη ημέρα της Λιανικής».

Και αναφέρθηκε στα 7 βήματα που πρέπει να κάνουν, για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να ενισχύσουν  την ανταγωνιστικότητα τους, διότι όπως είπε: Η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις και σήμερα μοναδική διέξοδο για το μέλλον αποτελεί η έξοδος των επιχειρήσεων προς νέες αγορές, προς αγορές διαφορετικές από τις συνηθισμένες και η ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης των πελατών.

Συγκεκριμένα ο  κ. Αθανασόπουλος ανέφερε πως:

  1. Η δημιουργία μίας ιστοσελίδας δεν είναι μία απλή προσθήκη αλλά είναι μία μεγάλη κίνηση αναβάθμισης της παρουσίας σας στον έξω κόσμο.
  2. Οργανώστε την επιχείρησή σας βάσει των νέων δεδομένων ότι πολλοί πελάτες πλέον είναι εξ αποστάσεως, είναι απαιτητικοί, και έχουν φωνή.
  3. Το ηλεκτρονικό μαγαζί χρειάζεται το δικό του μάρκετινγκ, εμπορική πολιτική, προσφορές, διαχείριση παραγγελιών, χρονική διάρκεια πέρα από το τυπικό 8ωρο.  Αρα είναι μία νέα επιχείρηση και όχι μία προσθήκη λόγω των καιρών.
  4. Οργανώστε την εφοδιαστική αλυσίδα σας.  Δεν μπορείτε να υπόσχεσθε παραδόσεις σε προϊόντα που δεν έχετε και δεν ξέρετε πότε θα έρθουν.  Οι πελάτες θα προτιμήσουν τοπικά προϊόντα λόγω χρονικής βεβαιότητας παραδόσεων και άρα θα πρέπει να το τονίσετε αυτό
  5. Προσοχή στις τιμές και τους τρόπους πληρωμών.  Στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είστε παρόν να κάνετε διαπραγματεύσεις στις τιμές, που είναι συνηθισμένο σπορ των μικρών επιχειρήσεων.  Άρα μάλλον οι τιμές στο ηλεκτρονικό μαγαζί θα πρέπει να είναι αυτές που θα κερδίσουν τον πελάτη σε πρώτη κίνηση.  Δεν υπάρχει δεύτερη κίνηση.  Οι τρόποι πληρωμών, οι άτοκες δόσεις, οι πιστωτικές κάρτες, οι αντικαταβολές είναι μία νέα συνήθεια που θα πρέπει να γίνεται φίλοι.
  6. Οι πελάτες δεν θέλουν μόνο να αγοράζουν προϊόντα αλλά θέλουν περιεχόμενο, διάδραση και ιστορίες για την εμπειρία τους.  Επίσης θέλουν εγγύηση ότι αν πάει κάτι λάθος δεν θα πέσουν σε κενό αέρος.  Είναι καθοριστικής σημασίας να έχετε σωστή διαχείριση των προβλημάτων, των επιστροφών και ακυρώσεων πληρωμών
  7. Η κρατική υποστήριξη για τα πρώτα έξοδα είναι μεγάλη βοήθεια.  Όμως θα πρέπει να κάνετε ένα πλήρες πλάνο εξόδων και εσόδων σαν να ήταν μία επιχείρηση από μόνη της.  Η περίοδος είναι εξαιρετική για την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων από το τραπεζικό σύστημα και εμείς ως τράπεζα λατρεύουμε να εξετάζουμε αιτήματα που οι πελάτες έχουν σχέδια ανάπτυξης και σχέδια επέκτασης της επιχείρησής τους.

«Σ΄αυτήν την  πορεία οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι μόνες τους.  Το κράτος και οι τράπεζες έχουν από την δική τους σκοπιά να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.  Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε την διάθεση αλλά προσπαθούμε και καθημερινά να κάνουμε αυτή την διάθεση πραγματικότητα», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Και άλλες σημαντικές φυσιογνωμίες στην εκδήλωση

Στη χθεσινή εκδήλωση έλαβε μέρος και ο υφυπουργός Ανάπτυξης – Επενδύσεων κ. Γ. Τσακίρης, ο οποίος μαζί  με τους κ.κ. Ανδρέα  Αθανασόπουλο, Ιάκωβο Γιαννακλή (Γενικός Διευθυντής Retail Banking της Eurobank), Δημήτρη Οικονόμου, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Small Business Banking και Πάνο Θεοδώρου, Διευθυντή Τομέα Στρατηγικής & Ανάπτυξης Small Business Banking, αντάλλαξαν  απόψεις τόσο  για το κρίσιμο θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου όσο και για τα ζητήματα που απασχολούν την αγορά  με εκπροσώπους επιχειρήσεων από τον κλάδο του εμπορίου και μελών Εμπορικών Συλλόγων.

Να σημειωθεί ότι η  νέα πρωτοβουλία της  Eurobank, για να υποστηρίξει τους πελάτες της να αναπτύξουν μια λειτουργική, βιώσιμη, ψηφιακή επιχείρηση, είναι το πρόγραμμα Business Banking e-Commerce solutions, που μέσα σε 2 μόλις μήνες λειτουργίας έχει ήδη, σχεδόν, 1.000 εγγραφές ενώ περισσότεροι από 70.000 ενδιαφερόμενοι έχουν επισκεφθεί τη σχετική ενότητα στο eurobank.gr για ενημέρωση.

Με το Business Banking e-Commerce solutions η τράπεζα συνδράμει τις επιχειρήσεις στο πεδίο των ηλεκτρονικών πωλήσεων, από το πρώτο βήμα μέχρι το τελευταίο, με τραπεζικές αλλά και μη τραπεζικές καινοτόμες υπηρεσίες, που παρέχονται με έκπτωση από τρίτες εταιρείες, με στόχο την κάλυψη -με ολοκληρωμένο τρόπο- των αναγκών τόσο των νεοεισερχόμενων, όσο και των περισσότερο ψηφιακά «ώριμων», στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επιχειρήσεων.

Μάλιστα ο υφυπουργός κ. Τσακίρης παρουσίασε   τη νέα Δράση “e–λιανικό”, συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ ευρώ, που επιχορηγεί με ποσά ως 5.000 ευρώ μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις του  λιανεμπορίου, προκειμένου να δημιουργήσουν (ή να αναβαθμίσουν) το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα.

Να σημειωθεί ότι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τη νέα δράση του ΕΠΑνΕΚ, “e-λιανικό”, ξεκινά τη Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2021 και θα διαρκέσει μέχρι και την 24η Μαρτίου 2021 και αναμένεται να ενισχυθούν 18.000 επιχειρήσεις.