Λένε ότι ένα μυστικό παύει να είναι μυστικό αν το ξέρουν πάνω από δυο. Παρότι η Lamborghini αριθμεί εκατομμύρια θαυμαστές, λίγοι γνωρίζουν τα παρακάτω ρεκόρ και τις πρωτιές που έχει κατακτήσει.

Πάμε λοιπόν να μάθουμε 5 «μυστικά» της ιταλικής εταιρίας των supercars που έχουν παραμείνει δυστυχώς καλά κρυμμένα.

1) Το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη επιφάνεια γυαλιού

Ο λόγος για την εμβληματική Lamborghini Marzal, ένα φουτουριστικό μέχρι και σήμερα μοντέλο, το οποίο διακρίνεται για το ξεχωριστό του στυλ. Σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini για την Carrozzeria Bertone, ενώ το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του ήταν η εκτεταμένη γυάλινη επιφάνεια των 4,5 τετραγωνικών μέτρων, η οποία κάλυπτε τις πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω μέχρι την οροφή.

2) Το αυτοκίνητο με τη νεότερη σχεδιαστική ομάδα

Αλήθεια, γνωρίζατε ότι ο μέσος όρος ηλικίας στη σχεδιαστική ομάδα της θρυλικής Lamborghini Miura ήταν τα 29; Ο Ferruccio Lamborghini ήθελε να δίνει άφθονο χώρο σε λαμπρούς και ικανούς νέους, τους οποίους αντλούσε από πανεπιστήμια και από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας γενικότερα. Το 1966 ο σχεδιαστής Marcello Gandini, ο οδηγός δοκιμών Bob Wallace, αμφότεροι 28 ετών, σε συνεργασία με τον αρχιμηχανικό Gian Paolo Dallara και τον βοηθό μηχανικό Paolo Stanzani, σε ηλικία 30 ετών οι δύο τελευταίοι, έφεραν στη ζωή τη Miura.

3) Το αυτοκίνητο με το χαμηλότερο ύψος

Ακόμα ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Lamborghini Miura, η οποία με ύψος μόλις 105,5 εκατοστά, ήταν το χαμηλότερο αυτοκίνητο παραγωγής για οδική χρήση.

4) Το πρώτο supercar-SUV

Και όμως η Urus δεν είναι το πρώτο SUV που δημιούργησε η Lamborghini! To 1986 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών έκανε πρεμιέρα το πρώτο SUV υψηλών επιδόσεων με σκληροτράχηλο off-road χαρακτήρα, η Lamborghini LM002. Αρχικά αναπτύχθηκε ως όχημα στρατιωτικής χρήσης, ενώ τροφοδοτείτο από θηριώδη κινητήρα 5.167 κ.εκ., απόδοσης 450 ίππων. Συνολικά μόνο 300 LM002 κατασκευάστηκαν από το 1986 μέχρι το 1992.

5) Το πρώτο αυτοκίνητο με κατακόρυφα ανοιγόμενες πόρτες

Σήμα κατατεθέν σε όλες τις Lamborghini με V12 κινητήρα είναι οι κατακόρυφα ανοιγόμενες πλευρικές πόρτες, γνωστές ως “scissor doors”. Η παράδοση αυτή ξεκίνησε με την Countach, την οποία σχεδίασε ο Marcello Gandini το 1971. Εκτός από αισθητικούς λόγους η αρχιτεκτονική αυτή εξυπηρετούσε και πρακτικούς σκοπούς. Επέτρεπε στον οδηγό να γείρει προς τα έξω για να δει καλύτερα την περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο όταν έκανε όπισθεν, λύνοντας έτσι το πρόβλημα της κακής ορατότητας, που οφειλόταν στο πίσω τμήμα της Countach.