Δίχως καμία αμφιβολία οι διαφημίσεις της Coca-Cola είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα Χριστούγεννα, αφού ούτε λίγο, ούτε πολύ έχουν καταφέρει να αποτελούν κατά κάποιο τρόπο μια άτυπη… παράδοση.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάθε χρόνο αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το concept της διαφήμισης για τις γιορτές, το οποίο συνήθως προκαλεί την έντονη συναισθηματική φόρτιση του κοινού με αποτέλεσμα να παραμένει για αρκετό διάστημα χαραγμένο στην μνήμη των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα interbrand.com η  Coca-Cola κατατάσσεται σταθερά μεταξύ των 10 πιο εμπορικών σημάτων παγκοσμίως. Το 2023, η εταιρεία κατατάχθηκε στο νούμερο 8 του καταλόγου με την αξία της να υπολογίζεται στα 58 δισεκατομμύρια δολάρια.

Εκτός από τις ισχυρές οικονομικές επιδόσεις της, η Coca-Cola έχει σημαντική εμβέλεια σε παγκόσμιο επίπεδο και σταθερή συναισθηματική σύνδεση με τους καταναλωτές της. Η επωνυμία της είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 200 χώρες και είναι μία από τις πιο αναγνωρισμένες εταιρείες παγκοσμίως.

Οι διαφημίσεις της Coca-Cola γίνονται viral κάθε χρόνο

Ωστόσο τι είναι αυτό που κάνει τις διαφημίσεις της Coca-Cola να ξεχωρίζουν και να γίνονται αντικείμενο συζήτησης; Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα merca20.com καμπάνιες όπως το «Share a Coke» που ξεκίνησε από Αυστραλία το 2011 και ενθάρρυνε τους πελάτες να αγοράζουν προϊόντα Coca-Cola με τα ονόματα των φίλων, αλλά και το «Holidays are Coming» με το φορτηγό εταιρείας να ταξιδεύει μέσα σε μια χώρα θαυμάτων έχουν καταφέρει να αφήσουν ιστορία.

Όμως για να κατανοήσουμε το γιατί κάθε διαφήμιση που σκαρφίζεται το τμήμα marketing της εταιρείας γίνεται συνώνυμο της επιτυχίας θα πρέπει να ρίξουμε μια ματιά στις πιο πρόσφατες στρατηγικές της.

Η καμπάνια «Open Happiness», που ξεκίνησε το 2009, είχε ως στόχο να συνδέσει την εταιρεία με συναισθήματα ευτυχίας και θετικότητας. Η καμπάνια περιελάμβανε μια ποικιλία τηλεοπτικών διαφημίσεων, διαδικτυακών βίντεο και έντυπων διαφημίσεων που τόνιζαν τη χαρά και την ικανοποίηση που συνδέεται με την κατανάλωση της Coca-Cola. Η εκστρατεία αυτή είχε απήχηση σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και βοήθησε στην περαιτέρω εδραίωση της Coca-Cola ως μάρκας που αντιπροσωπεύει την ευτυχία, τη θετικότητα και τη συντροφικότητα.

«Στο επίκεντρο του Open Happiness βρίσκεται η απλή ιδέα της απόλαυσης μιας παγωμένης Coca-Cola και της πραγματοποίησης ενός μικρού διαλείμματος από την ημέρα για να συνδεθείς με άλλους», δήλωνε πριν από μερικά χρόνια η Katie Bayne, επικεφαλής μάρκετινγκ της Coca-Cola Βόρειας Αμερικής. «Με αυτή τη νέα καμπάνια, αυτό ακριβώς καλούμε τους ανθρώπους να κάνουν πιο συχνά, να ανοίξουν μια Coke και να μοιραστούν λίγη ευτυχία».

Το φορτηγάκι της Coca-Cola

Τι κάνει τις διαφημίσεις της Coca-Cola αξέχαστες

  1. Συνέπεια: Η Coca-Cola σχεδιάζει διαφημιστικές καμπάνιες εδώ και δεκαετίες και αυτή η συνέπεια έχει βοηθήσει να καθιερωθεί η επωνυμία της. Παράλληλα βοηθά στη δημιουργία μιας αίσθησης οικειότητας και αξιοπιστίας, γεγονός που κάνει τη διαφήμιση πιο αποτελεσματική και αξέχαστη.
  2. Επίκληση στο συναίσθημα: Oι διαφημίσεις της Coca-Cola συχνά προκαλούν συναισθήματα όπως η ευτυχία, η θετικότητα και η συντροφικότητα. Αυτή η συναισθηματική σύνδεση βοηθά στο να μένει η διαφήμιση στο μυαλό του αποδέκτη. Με το συναισθηματικό δέσιμο με τους ανθρώπους, οι καμπάνιες της Coca-Cola δημιουργούν έναν ισχυρό δεσμό μεταξύ της επωνυμίας και του καταναλωτή.
  3. Μουσική: Η χρήση της μουσικής στη διαφήμιση είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να δημιουργήσει μια ισχυρή συναισθηματική σύνδεση με το κοινό, κάνοντας τη διαφήμιση πιο επιτυχημένη.
  4. Χρονοδιάγραμμα: Πολλές από τις διαφημιστικές καμπάνιες της Coca-Cola είναι προγραμματισμένες ώστε να συμπίπτουν με μεγάλες γιορτές και εκδηλώσεις, όπως τα Χριστούγεννα, κάτι που βοηθά στη δημιουργία μιας ισχυρής σύνδεσης μεταξύ της επωνυμίας και αυτών των εκδηλώσεων. Αυτή η συσχέτιση βοηθά τη διαφήμιση, καθώς δημιουργεί μια ξεχωριστή ένωση της επωνυμίας, των συναισθημάτων και των αναμνήσεων που σχετίζονται με το γεγονός.
  5. Αφήγηση ιστοριών: Η διαφήμιση της Coca-Cola βασίζεται συχνά σε μια ιστορία, η οποία κάνει το μήνυμα αξέχαστο. Η αφήγηση ιστοριών επιτρέπει στη μάρκα να επικοινωνήσει το μήνυμά της με τρόπο που είναι εύκολο να κατανοηθεί με αποτέλεσμα να λησμονείται στο μέλλον. Με αυτόν τον τρόπο, το κοινό μπορεί να συνδεθεί καλύτερα με την επωνυμία και το μήνυμά της, κάνοντας τη διαφήμιση πιο ξεχωριστή.

Διαβάστε ακόμη: