Η Όμιλος ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι σήμερα ένας από τους ισχυρότερους της χώρας.
Η παρουσία του στα κατασκευαστικά δρώμενα της χώρας είναι ιδιαίτερα σημαντικά την τελευταία 15ετία έχοντας καταστεί ως μέλος των BIG 5 του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου.
Οι δραστηριότητες της ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι πολυσχιδείς και αναπτύσσονται τόσο σε επίπεδο μεγάλων έργων όσο και σε έργα που έχουν να κάνουν με τον χώρο της ενέργειας, με περιβαλλοντικά έργα, έργα διαχείρισης απορριμμάτων, ύδρευσης και διαχείρισης νερού κ.α.
Το ανεκτέλεστο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ κατά το 2021 αλλά και το πρώτο εξάμηνο του 2021 εκτοξεύτηκε και έφτασε τα 1,3 δισ. ευρώ, στατιστικό που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της.
Το top-10 υπό κατασκευή έργων της ΙΝΤΡΑΚΑΤ
1.Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων
Τα έργα έχει αναλάβει από τα τέλη του 2018 η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ. Το έργο της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων είναι η υπογειοποίηση των γραμμών από τον σταθμό της Αθήνας μέχρι τις 3 Γέφυρες και η αύξηση της χωρητικότητας από 2 σήμερα σε 4 γραμμές.
Στο νότιο τμήμα της θα “κουμπώνει” με τον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας και στο βόρειο τμήμα με τους Αγίους Αναργύρους που επίσης λειτουργεί διπλή σήραγγα. Στην πραγματικότητα με αυτή τη νέα σήραγγα υπογειοποιείται όλο το αστικό τμήμα του σιδηρόδρομου βόρεια του Κεντρικού Σταθμού με υπόγεια τετραπλή γραμμή συνολικού μήκους 4,5 χιλιομέτρων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ και το κόστος του έργου ανέρχεται σε 151,2 εκατ. ευρώ.
2.Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος
Να θυμίσουμε πως το έργο ηλεκτροκίνησης μεταξύ των δύο Θεσσαλικών πόλεων θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό καθώς θα αναβαθμίσει την πόλη του Βόλου και θα μπορούν να κυκλοφορούν ηλεκτροκίνητα τρένα, να βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας, ταχύτητας και εμπειρίας των επιβατών.
Ανάδοχος του έργου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έδωσε έκπτωση 37,19% στον διαγωνισμό της 1ης Φεβρουαρίου 2021. Είναι το πρώτο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο που ξεκινά την τρέχουσα δεκαετία και αφορά μάλιστα μια περιφερειακή γραμμή μεγάλης αξίας.
Το αρχικό κόστος του έργου ήταν με ΦΠΑ 82,89 εκατ.ευρώ (66,84 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Τα έργα έχει εκτιμηθεί ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής, η γραμμή θα μπορέσει να ηλεκτριστεί το 2025.
3.Έργα Β` Φάσης Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών
Με αυτό το έργο λύνεται ένα μεγάλο λειτουργικό και πρακτικό πρόβλημα καθώς το Μετρό της Αθήνας θα συνδεθεί υπογείως με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της πρωτεύουσας. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ και το κόστος ανέρχεται σε 42,1 εκατ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει αναλάβει το έργο από κοινού με την ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ.
Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε την υλοποίηση αυτής της εργολαβίας, η οποία περιλαμβάνει και την κατασκευή τριών νέων αποβαθρών, την τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης αλλά και σημαντικές εργασίες σε διάφορα σημεία του σταθμού.
4.Δίκτυα Αποχέτευσης Λυμάτων Οικισμών Αιγιαλείας
H INΤΡΑΚΑΤ ανέλαβε από την Δ.Ε.Υ.Α. Αιγιαλείας τον Μάιο του 2020 την κατασκευή έργου που αφορά στα Εσωτερικά Δίκτυα Αποχέτευσης Λυμάτων Παραλιακών Οικισμών Αιγιαλείας. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 41,8 εκατ. ευρώ. Το έργο εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή των εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης καθώς και των Κεντρικών Αποχετευτικών Αγωγών των παραλιακών οικισμών Αιγιαλείας, συνολικού μήκους άνω των 60 χλμ και την λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των αντλιοστασίων που θα κατασκευαστούν καθώς και των ήδη κατασκευασμένων 13 αντλιοστασίων και των αντιστοίχων αγωγών μεταφοράς των λυμάτων από τους οικισμούς στο βιολογικό του Αιγίου.
Με την ολοκλήρωσή του θα συμβάλει καθοριστικά στην αναβάθμιση της περιοχής τόσο σε επίπεδο βελτίωσης της ποιότητας ζωής των μόνιμων κατοίκων της όσο και στην τουριστική ανάπτυξη της.
5.Διευθέτηση Ρέματος Εσχατιάς
Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανέλαβε τα έργα διευθέτησης προβλέπουν την κατασκευή ορθογωνικού οχετού από οπλισμένο σκυρόδεμα,καθώς και τα έργα διευθέτησης του ρέματος Αγίου Γεωργίου, τα έργα διευθέτησης του ρέματος Πικροδαφνέζα και τα έργα ανάπλασης χώρου διέλευσης των διευθετούμενων ρεμάτων Εσχατιάς και Αγίου Γεωργίου.
Το έργο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019 με 36 μήνες διάρκεια και αναμένεται να ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2023. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 86,2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
6.Διευθέτηση Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας
Το έργο περιλαμβάνει την διευθέτηση του κατάντη τμήματος (Χ.Θ. 4+400 – εκβολή) και την διευθέτηση του ανάντη τμήματος (Χ.Θ.4+400 -Χ.Θ. 14+990) συνολικού μήκους 15 χλμ περίπου που διασχίζει τους Δήμους Παιανίας, Παλλήνης, Ραφήνας -Πικερμίου και Σπάτων-Αρτέμιδος. κατασκευή Λεκάνης συγκράτησης φερτών, έργο και ειδική διατομή κτήματος Νάσιουτζικ – συμβολή υφιστάμενου ρέματος Παλλήνης, έργο συναρμογής υφιστάμενου τεχνικού Λεωφόρου Σπάτων, διευθέτηση ρέματος Καλλιτεχνούπολης και Διασταύρωσης 1, διευθέτηση ρέματος Βαλανάρη και συμβάλλοντα σε αυτό (Μύλου και Αγ. Παρασκευής), φυτεύσεις και ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου κατάντη τμήματος ρέματος Ραφήνας.
Το έργο υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2022 και έχει χρονοδιάγραμμα 36 μηνών για να ολοκληρωθεί. Το κόστος του φτάνει τα 85,6 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
7.Δίκτυα Ύδρευσης Οικισμών Αχαϊας από Φράγμα Πείρου-Παραπείρου
Το έργο, αφορά στην αντικατάσταση του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης της πόλης Καστοριάς, πρωτεύουσα του ομώνυμου του Δήμου Καστοριάς, της Π.Ε. Καστοριάς, στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Περιλαμβάνει την αντικατάσταση όλων των σωληνώσεων του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης της πόλης Καστοριάς, τη σύνδεση όλων των κατοικιών με το νέο δίκτυο σωληνώσεων και την προσθήκη νέων δεξαμενών ύδρευσης, στην περιοχή των υφιστάμενων δεξαμενών.
8.Κατασκευή Αρδευτικού Δικτύου Πρεσπών
Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανέλαβε αυτό το έργο σε σχήμα με την ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ. Περιλαμβάνει τις συμπληρωματικές εργασίες, που απαιτούνται να εκτελεστούν για την ασφαλή λειτουργία των κατασκευασμένων έργων φράγματος Αστερίου, ύδρευσης Β.Δ. περιοχής Ν. Αχαΐας, διυλιστηρίων Αστερίου και αγωγού μεταφοράς αδιύλιστου νερού, από το φράγμα Αστερίου στα διυλιστήρια (Ε.Ε.Ν.) Πάτρας και των συναφών κατασκευών,
Αντικείμενο είναι η κατασκευή των έργων ύδρευσης των υπολοίπων οικισμών της Β.Δ. Αχαΐας από νερά του φράγματος Αστερίου στον ποταμό Παραπείρο, με στόχο την επίλυση για τα προσεχή 40 τουλάχιστον χρόνια του υδρευτικού προβλήματος των οικισμών της περιοχής, με στήριξη στα επιφανειακά νερά, ώστε να διευκολυνθεί σε ένα βαθμό η μη περαιτέρω υποβάθμιση των υπόγειων υδροφορέων.
Το έργο υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2021 και έχει χρονοδιάγραμμα 42 μηνών για να ολοκληρωθεί. Το κόστος του φτάνει τα 21,6 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
9.Επέκταση φυσικού αερίου στη Λαμία
Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει αναλάβει την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην πόλη της Λαμίας. Περιλαμβάνει την μελέτη, κατασκευή και ενεργοποίηση χαλύβδινου δικτύου μέσης πίεσης, εγκατάσταση σταθμών διανομής –οι οποίοι θα τροφοδοτήσουν δίκτυο χαμηλής πίεσης, την κατασκευή δικτύου πολυαιθυλενίου χαμηλής πίεσης (4 bar), την εγκατάσταση σελλών παροχής επί του δικτύου, την κατασκευή παροχετευτικών αγωγών πολυαιθυλενίου από τον κεντρικό αγωγό έως τοN ρυθμιστή (4 bar), την εγκατάσταση ρυθμιστών, την κατασκευή παροχετευτικών αγωγών από τον ρυθμιστή έως τον μετρητή (25 mbar) και τέλος, την εγκατάσταση μετρητών για τη διανομή του αερίου σε οικιακούς, εμπορικούς και μικρούς βιομηχανικούς καταναλωτές, στην πόλη της Λαμίας.
Το έργο υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2021 και έχει χρονοδιάγραμμα 30 μηνών για να ολοκληρωθεί. Το κόστος του φτάνει τα 11,9 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΔΕΔΑ.
10.Διευθέτηση Ρέματος Γιαννούλας Θριασίου Πεδίου
Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι ανάδοχος στα έργα διευθέτησης του χειμάρρου Αγίου Γεωργίου (Γιαννούλας) στο Θριάσιο Πεδίο Δυτ. Αττικής, στο τμήμα από Χ.Θ.1+835,60 (πέρας διευθετημένου ήδη ρέματος) έως Χ.Θ.9+335,0 (σίφωνας Μόρνου). Η διευθέτηση του ρέματος γίνεται στο μεγαλύτερο τμήμα, με δημιουργία τραπεζοειδούς διατομής από συρματοκιβώτια, που κατασκευάζεται στον πυθμένα του υφιστάμενου ρέματος.
Το έργο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2020 και έχει χρονοδιάγραμμα 36 μηνών για να ολοκληρωθεί. Το κόστος του φτάνει τα 10,2 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Έρχονται και άλλα έργα
Για το 2023 ο Όμιλος ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναμένει την υπογραφή πολύ μεγάλων συμβάσεων για έργα υποδομής. Τα σημαντικότερα είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ: Χερσόνησος-Νεάπολη και η επέκταση της Λ.Κύμης στην Αττική Οδό μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ αλλά και το Καλαμάτα-Μεθώνη μαζί με την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ. Επίσης αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή του Riviera Tower στο Ελληνικού, του πρώτου πράσινου ουρανοξύστη της χώρας. Τα έργα αυτά ξεπερνούν σωρευτικά το 1 δισ. ευρώ.
Ακόμα συμμετέχει σχεδόν στο σύνολο των μεγάλων διαγωνισμών της χώρας. Μεταξύ άλλων στα σιδηροδρομικά έργα με ανταγωνιστικό διάλογο ύψους 4 δισ. ευρώ, στον ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, στον διαγωνισμό για τη νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού κ.α.
Επίσης έχει συμμετοχή στους μεγάλους διαγωνισμούς για κτιριακά έργα-ΣΔΙΤ όπως τα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία, τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας, τα Αστυνομικά Μέγαρα, τα 12 Δικαστικά Μέγαρα, τις Φοιτητικές Εστίες σε Κρήτη, Θράκη, Θεσσαλία κ.α.
Διαβάστε ακόμη: