Ο πέμπτος κύκλος του σίριαλ… Ελλάκτωρ – Αφοί Καλλιτσάντζη – Ολλανδοί της Reggeborgh απέκτησε και τον Λευκό Ιππότη και τον εφοπλιστή Γιάννη Καϋμενάκη, ο οποίος φαίνεται ότι δίνει λύση στο πρόβλημα.
Εαν αλλάξει ο έλεγχος στην Ελλάκτωρ, τότε ενεργοποιείται η ρήτρα να πληρωθούν οι ομολογιούχοι του ομολόγου ύψους 670 εκατ. ευρώ (κουπόνι 6,7%) εξ ου και το ράλι που καταγράφηκε στο ομόλογο. Οι Ολλανδοί έχουν αποκτήσει το Call Option για τις μετοχές του κ. Λ. Μπόμπολα (12,5%) ενώ φέρεται να ελέγχουν ακόμη ένα 10%. Εφόσον το Farallon πωλήσει το ενεχυριασμένο ποσοστό των Αδελφών Καλλιτσάνζη (25%) ή μέρος αυτού στον εφοπλιστή, τότε δεν ενεργοποιείται η ρήτρα και συνεπώς οι Ολλανδοί θα κληθούν να συνδιοικήσουν με τον εφοπλιστή, ο οποίος έχει προσεγγίσει τις τράπεζες για δανεισμό.
Ουσιαστικά μιλάμε για ένα deal κοντά στα 100 εκατ. ευρώ με μια τιμή 1,8 ευρώ – αν και το Farallon θα ήθελε να πωλήσει άνω των 2 ευρώ.
Εξάλλου, οι Ολλανδοί προφανώς έχουν λάβει τα μέτρα τους προκειμένου να μην προκύψει Δημόσια Πρόταση αν και έχουν ιστορικό με την χώρα τους, όπου το family office Reggeborgh απέσυρε την Vessels από το ολλανδικό χρηματιστήριο.
Και η διάσταση της Aττικής Οδού που γνωρίζουν οι ανταγωνιστές – και την προωθούν
Όμως, καλά πληροφορημένες πηγές λένε ότι η διαμάχη στην Ελλάκτωρ έχει ακόμα μια διάσταση η οποία είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Συγκεκριμένα, οι ανταγωνιστές γνωρίζουν ότι η κυβέρνηση θέλει να αναπροσαρμόσει την σύμβαση της Αττικής Οδού καθώς υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι τα κέρδη  που αποκομίζουν οι κατασκευαστές από την παραχώρηση είναι περισσότερα απο όσα προέβλεπε η σύμβαση. Οι ανταγωνιστές της Ελλάκτωρ γνωρίζουν τις προθέσεις της κυβέρνησης που μπορεί να φθάσουν απο αλλαγή των όρων έως και σε επιστροφή του έργου στο Δημόσιο. Είχε προηγηθεί ένα επεισόδιο μεταξύ της τωρινής διοίκησης και του Δημοσίου. Αυτό εξηγεί άλλωστε και την κομβική εμπλοκή ορισμένων κατασκευαστών στη διαμάχη με ενεργό ρόλο στις μεσολαβήσεις. Η Αττική Οδός, λοιπόν, είναι μια άγνωστη διάσταση η οποία πάιζει τον ρόλο της στην διαμάχη που παρακολουθούμε.