Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία, κατέγραψε 721.400 υπαλλήλους στα τέλη Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία της χώρας, ο οποίος είναι ο μικρότερος αριθμός από τους 718.000 στα μέσα του 2011.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ο τομέας είχε 48.700 λιγότερους υπαλλήλους από ό,τι έναν χρόνο νωρίτερα, σημειώνοντας πτώση 6,3% και τη μεγαλύτερη πτώση σε οποιονδήποτε μεγάλο βιομηχανικό τομέα με πάνω από 200.000 υπαλλήλους.
Συγκριτικά, ο μεταποιητικός τομέας στο σύνολό του απασχολούσε περίπου 5,43 εκατομμύρια άτομα στα τέλη Σεπτεμβρίου. Αριθμός κατά 120.300 θέσεις εργασίας (ή 2,2%) λιγότερες από ένα χρόνο νωρίτερα.
Από τα τέλη του 2023, ο όμιλος Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, έχει μειώσει το εργατικό δυναμικό του σε δέκα γερμανικά εργοστάσια κατά περισσότερο από 11.000 υπαλλήλους. Η εταιρεία στοχεύει να περικόψει συνολικά 35.000 θέσεις εργασίας έως το 2030 και ανακοινώνει ότι περισσότερες από 25.000 από αυτές έχουν ήδη συμφωνηθεί με συμβάσεις.
Βέβαια η VW δεν είναι η μοναδική που καταργεί θέσεις εργασίας. Η Audi, η Porsche, η Ford και η Bosch επιδιώκουν επίσης να μειώσουν το εργατικό δυναμικό τους καθώς ο κλάδος συνεχίζει να αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις όπως οι υψηλοί δασμοί των ΗΠΑ, η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων και, πιο πρόσφατα, οι δυσκολίες προμήθειας ημιαγωγών.
«Η παρατεταμένη ύφεση στη βιομηχανία αντανακλάται ξεκάθαρα στις τάσεις της απασχόλησης», δήλωσε ο Σάιρους ντε λα Ρούμπια, επικεφαλής οικονομολόγος της Εμπορικής Τράπεζας του Αμβούργου.
Παρά τα προβλήματά της, η αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστικός τομέας της Γερμανίας όσον αφορά την απασχόληση, ο οποίος απασχολεί περίπου 934.200 άτομα.
Δεν φαίνονται πάντως όλα δυσοίωνα. Σύμφωνα με έρευνα του οικονομικού ινστιτούτου Ifo νωρίτερα αυτό το μήνα, η αισιοδοξία στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βελτιώθηκε αισθητά τον Οκτώβριο,. Ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος του κλάδου αυξήθηκε στις μείον 12,9 μονάδες από μείον 21,3 μονάδες τον Σεπτέμβριο.