Η Stellantis δεν αναμένει την υιοθέτηση ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με υδρογόνο πριν από το τέλος της δεκαετίας και γι αυτό τον λόγο αποφάσισε να μην λανσάρει τη νέα σειρά υδρογονοκίνητων οχημάτων Pro One φέτος.
Η μαζική παραγωγή μεσαίου μεγέθους φορτηγών υδρογόνου είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι στο Hordain της Γαλλίας, ενώ η μεγάλη παραγωγή φορτηγών υδρογόνου επρόκειτο να ξεκινήσει στο Gliwice της Πολωνίας.
«Η αγορά υδρογόνου παραμένει ένα εξειδικευμένο τμήμα, χωρίς προοπτικές μεσοπρόθεσμης οικονομικής βιωσιμότητας», δήλωσε ο επικεφαλής της Stellantis Europe, Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό
Η απόφαση αυτή δεν θα επηρεάσει το προσωπικό στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Stellantis. Οι δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης που σχετίζονται με την τεχνολογία υδρογόνου θα ανακατευθυνθούν σε άλλα έργα.
Η απόφαση της Stellantis θέτει σε κίνδυνο την κοινοπραξία οχημάτων υδρογόνου Symbio της αυτοκινητοβιομηχανίας με τη Michelin και τη Forvia. Η Symbio απασχολεί περίπου 650 υπαλλήλους, κυρίως στη Γαλλία, και παρέχει λύσεις κινητικότητας υδρογόνου για φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά.
Η Stellantis ενημέρωσε τη Forvia και τη Michelin για την απόφασή της στις αρχές Μαΐου, μόλις λίγες ημέρες μετά την έγκριση της τελευταίας έκδοσης του μακροπρόθεσμου επιχειρηματικού σχεδίου του Symbio. Δεν είναι σαφές τι θα συμβεί με το μερίδιο που κατέχει η Stellantis στην κοινοπραξία.
«Αυτή η απροσδόκητη, ξαφνική και ασυντόνιστη απόφαση προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη, δεδομένου ότι η Stellantis πάντα δήλωνε τη φιλοδοξία της να είναι πρωτοπόρος σε αυτή τη νέα αγορά», δήλωσε η Michelin σε ένα email. Ο κατασκευαστής ελαστικών «ανησυχεί κυρίως για τον αντίκτυπο στους υπαλλήλους του Symbio στη Γαλλία και στο εξωτερικό».
Η Stellantis δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει συζητήσεις με τους μετόχους του Symbio «για να αξιολογήσει τις τρέχουσες συνέπειες της αγοράς και να διατηρήσει τα συμφέροντα του Symbio, σύμφωνα με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις τους».
Οι εταιρείες κινητικότητας υδρογόνου δυσκολεύτηκαν να κλιμακωθούν λόγω του υψηλού κόστους του καυσίμου, της έλλειψης τυποποίησης και της αραιής υποδομής. Τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία έχουν γίνει η κορυφαία εναλλακτική λύση στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ για φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα.
Η Stellantis προσπαθεί αυτή τη στιγμή να βελτιώσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ μετά από μια δύσκολη περίοδο υπό τον πρώην CEO Κάρλος Ταβάρες. Ο διάδοχός του, πρώην αφεντικό της Jeep, Αντόνιο Φιλόζα, αναμένεται να αλλάξει τη στρατηγική προϊόντων καθώς εργάζεται για την εισαγωγή πιο προσιτών οχημάτων και την υπέρβαση των εμπορικών εμποδίων.