Αποσύρεται στις 30 Νοεμβρίου ο Μάικλ Κόνγουεϊ, διευθύνων σύμβουλος της Starbucks στη Βόρεια Αμερική, μετά από μόλις πέντε μήνες θητείας καθώς ανέλαβε τη θέση αυτή τον Απρίλιο. Η εταιρεία δεν κατονόμασε διάδοχο ούτε ανακοίνωσε αναζήτηση νέου διευθύνοντος συμβούλου για τη Βόρεια Αμερική.
Η ανακοίνωση της αποχώρησης του Κόνγουεϊ έρχεται ένα μήνα μετά τον διορισμό του Μπράιαν Νίκολ ως κορυφαίου στελέχους της εταιρείας του Σιάτλ. Η απότομη αλλαγή ηγεσίας, η οποία είδε τον Λαξμάν Ναρασιμχάν να αποχωρεί από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και διευθυντή του διοικητικού συμβουλίου μετά από περίπου 16 μήνες στη θέση αυτή, έρχεται καθώς η εταιρεία προσπαθεί να αλλάξει την επιχειρηματική της πορεία και να αντιμετωπίσει τους ακτιβιστές επενδυτές.
Ο Μάικλ Κόνγουεϊ εργάζεται στη Starbucks για περίπου 12 χρόνια και παρά τα 58 του χρόνια, είχε αναλάβει τη συγκεκριμένη θέση στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης που εφάρμοσε ο Ναρασιμχάν. Με την πρόσφατη αλλαγή της ηγεσίας της αλυσίδας, ο Κόνγουεϊ αποφάσισε να συζητήσει σοβαρά το συγκεκριμένο ενδεχόμενο, το οποίο και έκανε πράξη. Ο ρόλος του όμως δεν θα καλυφθεί, ενώ ο ίδιος θα παραμείνει ως εκτελεστικός σύμβουλος μέχρι να συνταξιοδοτηθεί, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η εταιρεία θα δημιουργήσει μια θέση παγκόσμιου επικεφαλής μάρκας, ένας ρόλος που θα επιβλέπει το προϊόν, το μάρκετινγκ, την ψηφιακή τεχνολογία, τις γνώσεις πελατών, το δημιουργικό και τις ιδέες των καταστημάτων.
Η εταιρεία απομάκρυνε τον Ναρασιμχάν στα μέσα Αυγούστου, αφού δύο διαδοχικά τρίμηνα μειωμένων πωλήσεων απογοήτευσαν τους επενδυτές και κλόνισαν την εμπιστοσύνη τους στη διοίκηση. Η Starbucks αντιμετώπισε μειωμένη ζήτηση καθώς οι υψηλότερες τιμές διαβρώνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Τα μποϊκοτάζ λόγω της θεωρούμενης στάσης της εταιρείας στη σύγκρουση Ισραήλ-Χαμάς έπληξαν επίσης τις επιδόσεις.
Τα σχέδια του νέου CEO
Ο Νίκολ ήρθε στην εταιρεία για να δώσει μια νέα πνοή στην εταιρεία, να αναζωογονήσει τις πωλήσεις της αλυσίδας καφέ και να αποκαταστήσει τη φήμη της στις μεγαλύτερες ηλικίες των πελατών της.
Η πρώτη του κίνηση μετά την ανάληψη των καθηκόντων του πριν από λίγες ημέρες, είναι να δημιουργήσει μια θέση παγκόσμιου επικεφαλής μάρκας, ένας ρόλος που θα επιβλέπει το προϊόν, το μάρκετινγκ, την ψηφιακή τεχνολογία, τις γνώσεις πελατών, το δημιουργικό και τις ιδέες των καταστημάτων.
Ο Νίκολ, ο οποίος ξεκίνησε στις 9 Σεπτεμβρίου, δήλωσε ότι η άμεση εστίαση είναι να γίνουν οι τοποθεσίες της Starbucks «φιλόξενοι χώροι για παραμονή». Πρόσθεσε ότι υπάρχει η αίσθηση ότι η εταιρεία έχει απομακρυνθεί από τον πυρήνα της και ότι οι πελάτες περιμένουν πολύ καιρό για τις παραγγελίες τους.
Η Σάρα Τρίλινγκ, η οποία επί του παρόντος αναφέρεται στον Κόνγουεϊ ως υπεύθυνη για την ανάπτυξη των καταστημάτων και τη στρατηγική της Βόρειας Αμερικής, μεταξύ άλλων τομέων, διατηρεί το ρόλο της και θα αναφέρεται εφεξής στον ίδιο τον Νίκολ.