Οι κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα δεν φαίνεται να ευδοκιμούν αλλά το ελληνικό πελατειακό σύστημα της τράμπας ζει και βασιλεύει….
Είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ πως το κινέζικο management έχει οδηγήσει την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά στα βράχια.
Παντελής ανεπάρκεια κατανόησης της ελληνικής πραγματικότητας, βάλτωμα στα γρανάζια της ελληνικής δημόσιας διοίκησης έχουν οδηγήσει σε αδυναμία υλοποίησης όσων προβλέπονται στη Σύμβαση Παραχώρησης.
Και ποια προκρίθηκε ως κατάλληλη λύση για να «βελτιωθούν» οι σχέσεις με την κυβέρνηση;
Οι (εν Ελλάδι) διοικούντες Κινέζοι πρόσφατα ανακοίνωσαν -εσωτερικά- πως θα προσλάβουν ένα στέλεχος απο το δημόσιο λιμάνι της Πάτρας (ΟΛΠΑ) στον ΟΛΠ, ενδεχομένως για να ενισχύσουν την επιχείρηση τους με την τεχνογνωσία που αυτός κομίζει.
Βεβαίως ακούγεται έντονα και μια άλλη εκδοχή.
Προεξοφλώντας (;) την κυβερνητική συνέχεια ο κινέζος Πρόεδρος του ΟΛΠ επιχειρεί να ρίξει προεκλογικά γέφυρες στο Μαξίμου μέσω της διαδικασία πρόσληψης του κ. Παναγιώτη Τσώνη σε κορυφαία διοικητική θέση.
Δεδομένης μάλιστα της κουμπαριάς του Πατρινού στην καταγωγή κ. Τσώνη με στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού, μια τέτοια άποψη δεν φαίνεται κι άτοπη…
«Μεταγραφή αεροδρομίου», δεν την λες με τίποτα. «Μετακίνηση μπίνγκο» ή και «επιλογή λοταρίας», μπορεί.
Και μάλιστα έγινε -απ’ οτι ακούγεται με μονομερή ενέργεια του προέδρου ΟΛΠ κ. Yu Zenggang, παρακάμπτοντας κάθε προαπαιτούμενη διαδικασία μέσα στην (εισηγμένη στο ΧΑΑ) εταιρεία που διοικεί.
Υφίστανται ωστόσο σοβαρά προβλήματα στην επιλογή αυτή.
Φαινομενικά, ίσως όχι για τους Κινέζους, αν και σε δεύτερη ανάγνωση ο νούμερο 1 της εκτελεστικής διοίκησης στο μαγαζί (δηλαδή, ο νυν πρόεδρος ΟΛΠ), θα χρεωθεί πλήρως την πρωτοβουλία με ό,τι αυτό σημαίνει για το μέλλον του.
Κι ας μην το έχει καταλάβει ακόμη.
Επιπρόσθετα, όμως το κύρος της περίφημης «εταιρικής διακυβέρνησης» ΤΑΙΠΕΔ (που φέρει το βάρος του διορισμού του διευθύνοντος σύμβουλου του ΟΛΠΑ, κ. Τσώνη), μια τέτοια μετακίνηση εκτός διαδικασιών την κουρελιάζει για άλλους λόγους.
Τέλος πάντων, είτε δικτυωμένα κομματικά στελέχη πηδούν από το (δημόσιο) καράβι για ένα μεγάλο πόστο, είτε σε νεκρό χρόνο στήνονται μεγάλα deals.
Είτε και τα δύο. Θεωρώντας πως κανείς δεν θα το πάρει χαμπάρι τέτοιες ώρες. Το πατιρντί που έχει να γίνει θα φτάσει μέχρι την Σαγκάη.
Σε κάθε περίπτωση, φουρτούνες προβλέπονται στο πρώτο Λιμάνι της χώρας.
Να δούμε ποιος απ’ όλους τους κρατούντες θα φάει το κράξιμο.
Γιατί σύντομα θα προκύψει μεγάλο πανηγύρι – όταν δεν θα βγαίνει ο λογαριασμός…!