Η λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, που από τόσα… κύματα πέρασε και αλλεπάλληλες καθυστερήσεις σε επίπεδα… παγκόσμιων ρεκόρ, θα ξεκινήσει στις 30 Νοεμβρίου. Η κατασκευή της, έφερε στην επιφάνεια 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα και μαζί με την επέκταση στην Καλαμαριά το κόστος της έφθασε στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, στο πλαίσιο της ξενάγησης που έγινε σήμερα Παρασκευή (22/11) σε δημοσιογράφους και οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να επιβιβαστούν σε έναν από τους 18 υπερσύγχρονους συρμούς, να πραγματοποιήσουν το δεκαπεντάλεπτο υπόγειο ταξίδι από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

«Ένα εμβληματικό έργο για την πόλη για τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται. Το άλλο Σάββατο, στις 30/11, παραδίδουμε στην κοινωνία ένα υπερσύγχρονο μετρό, με 13 σταθμούς μήκους 9,6 χλμ που θα εξυπηρετεί σε ημερήσια βάση περίπου 250.000 συμπατριώτες μας και οι οποίοι θα μεταφέρονται γρήγορα, με ασφάλεια και οικολογικά», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε ότι αυτό το έργο είναι καθοριστικής σημασίας και αναγκαιότητας για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας και της ζωής των πολιτών και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, διευκρίνισε ότι συνδυαστικά με την κατά 50% ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ «βελτιώνεται κατά πολύ η καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης».

Βρέθηκαν πάνω από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα

Αναγνωρίζοντας ότι η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης διήρκησε μεγάλο χρονικό διάστημα σε επίπεδο που μέχρι και ανέκδοτα βγήκαν γι’ αυτήν, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε τις πολλές δυσκολίες και τα εμπόδια που υπήρξαν, αλλά θύμισε και τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν. Μάλιστα ήταν τόσα που στην πραγματικότητα «ξεπέρασαν τα 300.000», όπως τόνισε εμφατικά ο υπουργός.

Πολλά εξ αυτών, όπως είπε, εκτίθενται ήδη σε διάφορους σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης και τα 700 επί του συνόλου στον σταθμό της Αγίας Σοφίας.

Για τον Σταθμό Βενιζέλου, που αναμένεται να παρουσιαστεί πιθανότατα στις 29 Νοεμβρίου το απόγευμα, υπογράμμισε ότι «θα αφορά σε μια μεγάλη έκπληξη για όλους και σε ό,τι αφορά τη σύνδεση των αρχαίων με τη λειτουργία του μετρό». Όσον αφορά στην επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε ότι η λειτουργία του μαζί με τους πέντε σταθμούς τοποθετείται χρονικά μέχρι το τέλος του 2025.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε τα οικονομικά δεδομένα της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης

Σε συζητήσεις που έγιναν μέσα στο συρμό που πραγματοποιούσε το υπόγειο ταξίδι επί τη βασικής γραμμής, επισημάνθηκε ότι τα εγκαίνια της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης αναμένονται στις 30/11 νωρίς το μεσημέρι από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας και αμέσως μετά θα παραδοθεί για χρήση στο επιβατικό κοινό και μάλιστα δωρεάν για «ένα επαρκές χρονικό διάστημα», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας απαντώντας έτσι στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων.

Κατά τον ίδιο, μέχρι σήμερα έχουν επιβεβαιώσει και θα δώσουν το «παρών» στην Θεσσαλονίκη από την Παρασκευή 29/11 οι ξένοι ομόλογοί του από Γερμανία, Κύπρο και Σλοβακία.

Μαζί με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο, τους διευθύνοντες συμβούλους της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκο Κουρέτα και της κοινοπραξίας Thema, Κάρλο Μπιάνκο, καθώς και άλλα στελέχη, οι δημοσιογράφοι βρέθηκαν και στο Κέντρο Ελέγχου του μετρό Θεσσαλονίκης στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, το οποίο αποτελεί την «καρδιά» και το «μυαλό» του έργου και πληροφορείται από τους συρμούς δέκα φορές το δευτερόλεπτο, για το που ακριβώς βρίσκονται.

Διαβάστε ακόμη: