Η Spotify Technology, ο γίγαντας του streaming μουσικής, ανακοίνωσε αύξηση συνδρομητών που ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street εν μέσω διεθνούς ανάπτυξης. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο προσυνεδριακά.

Οι premium συνδρομητές αυξήθηκαν σε 236 εκατομμύρια το τέταρτο τρίμηνο, ανέφερε η εταιρεία την Τρίτη σε ανακοίνωσή της, ξεπερνώντας τον μέσο όρο των εκτιμήσεων των αναλυτών που συγκέντρωσε το Bloomberg, ο οποίος ήταν 235 εκατομμύρια. Οι μηνιαίως ενεργοί χρήστες σημείωσαν άλμα 23% στα 602 εκατομμύρια – η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση της Spotify σε τριμηνιαία βάση, σύμφωνα με την εταιρεία. Τα έσοδα ήταν περίπου σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.

Η Spotify εργάζεται τον τελευταίο χρόνο για τη μείωση του κόστους σε μια προσπάθεια να γίνει πιο αποτελεσματική και κερδοφόρα. Τον Δεκέμβριο, απέλυσε περίπου 1.500 άτομα. Και ύστερα από χρόνια εστίασης στην υπηρεσία podcast, η Spotify περιόρισε τις επενδύσεις, ακυρώνοντας εκπομπές, καταργώντας θέσεις εργασίας και προσαρμόζοντας τη στρατηγική της. Οι άλλοτε αποκλειστικές εκπομπές είναι πλέον ευρέως διαθέσιμες σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες, σε μια προσπάθεια να αυξηθούν τα έσοδα από διαφημίσεις και να διευρυνθεί το κοινό.

Στην προσπάθειά της να προσελκύσει περισσότερους συνδρομητές, η εταιρεία άρχισε εν τω μεταξύ τον Οκτώβριο να παρέχει στους πελάτες σε ορισμένες χώρες 15 ώρες ακρόασης audio books στο πλαίσιο της μηνιαίας συνδρομής τους.Οι μετοχές σημείωναν άνοδο 0,8% προσυνεδριακά  στα 223,70 δολάρια.

Η Spotify προέβλεψε 618 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες το πρώτο τρίμηνο, με 239 εκατομμύρια από αυτούς να είναι premium, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις. Προβλέπει πωλήσεις 3,6 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο, λίγο κάτω από τις εκτιμήσεις για 3,64 δισ. ευρώ. Η εταιρεία προβλέπει λειτουργικά κέρδη 180 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας τις προβλέψεις.

Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανανέωσε τη συμφωνία αδειοδότησης με τον Joe Rogan, τον πιο δημοφιλή podcaster στον κόσμο.

Οι μουσικές εταιρείες έχουν πιέσει την εταιρεία να αυξήσει τις τιμές της, κάτι που έκανε, ανεβάζοντάς τις κατά 1 δολάριο στις ΗΠΑ πέρυσι. Ενθάρρυναν επίσης τη Spotify να προσαρμόσει τον τρόπο με τον οποίο πληρώνει τους κατόχους δικαιωμάτων, οδηγώντας σε αλλαγές στο μοντέλο streaming της φέτος.

Διαβάστε ακόμη: