Εξαιρετικά αρνητικό είναι το ξεκίνημα της Sony στο 2022, με την ιαπωνική εταιρεία να έχει χάσει σχεδόν 13% μέσα στο νέο έτος, κάτι που μεταφράζεται σε απώλειες 25,7 δισ. δολαρίων σε όρους χρηματιστηριακής αξίας. 

Ο βασικός λόγος αυτής της πτωτικής πορείας είναι αφενός τα προβλήματα παραγωγής του PlayStation5, αφετέρου η αύξηση του ανταγωνισμού με τη Microsoft, μετά το deal της τελευταίας για την εξαγορά της Activision. 

ν Τετάρτη, η διοίκηση της εταιρείας αναγκάστηκε να περικόψει τον στόχο για τις πωλήσεις των PS5 από 14,8 εκατ. μονάδες σε 11,5 εκατ. μονάδες για το 2022. Υπενθυμίζεται ότι στο δ’ τρίμηνο του 2021 η Sony είχε πουλήσει 3,9 εκατ. κονσόλες έναντι 4,5 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. 

Η ιαπωνική εταιρεία αντιμετωπίζει σειρά προκλήσεων στην παραγωγή του PS5, με αποτέλεσμα ο αριθμός των παραδόσεων να απέχει παρασάγγας από τον αριθμό των παραγγελιών, κάτι που οφείλεται στις ευρύτερες αναταράξεις της παγκόσμιας οικονομίας (ελλείψεις σε μικροτσίπς). 

Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, αποφάσισε να παρατείνει κατά τουλάχιστον 12 μήνες την παραγωγή του PS4, η οποία επρόκειτο να σταματήσει στα τέλη του 2021, με στόχο την κυκλοφορία περίπου 1 εκατομμυρίου επιπλέον κονσόλων.  

Την ίδια ώρα, προβληματισμός εγείρεται κι από την πρόσφατη συμφωνία της Microsoft για την εξαγορά της Αctivision, η οποία στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει μερικά πολύ δημοφιλή παιχνίδια, όπως το Call of Duty και το World of Warcraft. 

Το παραπάνω deal, αξίας σχεδόν 70 δισ. δολαρίων, αναμένεται να αλλάξει άρδην την αγορά του gaming, καθώς αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι η Microsoft θα μπορούσε να αποκτήσει σημαντικό μερίδιο, πλήττοντας τους άμεσα ανταγωνιστές της.  

Και πώς θα το καταφέρει αυτό; Με τον εξής απλό τρόπο: Τα παιχνίδια που ανήκουν στην Activision, δηλαδή στη Microsoft, θα μπορούσαν να σταματήσουν να είναι διαθέσιμα στο PlayStation, δηλαδή στις κονσόλες της Sony. 

Βέβαια, υπάρχουν και πιο αισιόδοξες φωνές, οι οποίες υποστηρίζουν ότι οι αντιδράσεις των αγορών είναι υπερβολικές.  Κι αυτό, διότι η Sony εδώ και ορισμένα χρόνια έχει επενδύσει αρκετά χρήματα στην παραγωγή δικών της παιχνιδιών, όπως το Spider Man και το The Last of Us.