Τη μεγαλύτερη πτώση από τον Οκτώβριο του 2008 κατέγραψε η μετοχή της Sony Group στο Τόκιο την Τετάρτη (-13%), αντιδρώντας στην ανακοίνωση της συμφωνίας ύψους 69 δισ. δολαρίων για την εξαγορά της εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Activision Blizzard από την ανταγωνίστρια του Playstation, Microsoft.
Το deal δείχνει τη μεγάλη όρεξη της Microsoft να δαπανήσει χρήματα προκειμένου να διασφαλίσει την πνευματική ιδιοκτησία της συνδρομητικής υπηρεσίας Xbox Game Pass, αφαιρώντας 20 δισ. δολάρια από την αποτίμηση της Sony μέσα σε μια ημέρα.
Οι επιθετικές κινήσεις της Microsoft για να προσελκύσει συνδρομητές σε μια εντυπωσιακή γκάμα παιχνιδιών είναι πρόκληση για το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο της Sony στις κονσόλες που στηρίζεται στα αποκλειστικά δικαιώματα σε τίτλους παιχνιδιών και στις πωλήσεις hardware. Τα παιχνίδια και οι υπηρεσίες δικτύου αντιπροσωπεύουν το περίπου 30% των εσόδων της Sony.
Microsoft εξαγορά μαμούθ: Δίνει σχεδόν 70δις δολάρια για την Activision
H Microsoft ανακοίνωσε χθες ότι έχει περισσότερους από 25 εκατομμύρια συνδρομητές στο Game Pass και ότι «θα προσφέρουμε όσα περισσότερα παιχνίδια της Activision Blizzard μπορούμε στο Xbox Game Pass και στο PC Game Pass», σύμφωνα με τον επικεφαλής της XBox, Phil Spencer. Τα Call of Duty, Diablo και World of Warcraft είναι μεταξύ των πολλών επιτυχημένων franchises που αναπτύχθηκαν κάτω από την ομπρέλα της Activision Blizzard.
«Η Sony θα έχει μια τεράστια πρόκληση στα χέρια της για να σταθεί από μόνη της σε αυτόν τον πόλεμο φθοράς», σχολίασε ο Amir Anvarzadeh της Asymmetric Advisors. «Με το Call of Duty να προστίθεται πιθανότατα πλέον αποκλειστικά στη συλλογή του Game Pass, τα εμπόδια για την Sony μόνο μόνο θα μεγαλώνουν στο εξής».