Μετά από το sold out στο Marina Tower (εκτός των τελευταίων ορόφων!!!), αλλά και τις βίλες του Αστέρα Βουλιαγμένης (ο εφοπλιστής Διαμαντίδης τις 11 και η Μαριάννα Λάτση τις 2) καθώς και τις luxury μονοκατοικίες πάνω στο νερό στο Ελληνικό (8 απέκτησε ο Σπύρος Λάτσης), εντυπωσιακό ενδιαφέρον έχει προκύψει για τις σουίτες και τα διαμερίσματα στο συγκρότημα του ξενοδοχείου Χίλτον (που την ώρα τούτη ανακαινίζεται και θα είναι έτοιμο το 2025), από μεγαλοεπιχειρηματίες και εφοπλιστές!
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η ζήτηση για απόκτηση προνομιακών διαμερισμάτων και υπερπολυτελών σουιτών είναι την ώρα τούτη υπερβάλλουσα και θα πρέπει να σημειωθεί ότι σχεδόν όλοι οι μεγάλοι εγχώριοι επιχειρηματικοί και εφοπλιστικοί παράγοντες έχουν δείξει ενδιαφέρον, υπογράφοντας τα σχετικά προσύμφωνα σε τιμές που ξεκινούν από 15.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και φτάνουν μέχρι και τις 22.000 ευρώ το τ.μ.!!!
Οι ίδιες πηγές μάλιστα διαβεβαιώνουν ότι την ώρα τούτη, εν μέσω ενεργειακής κρίσης, ακρίβειας , πληθωρισμού και αύξησης των επιτοκίων «έχουν κλείσει» τα top διαμερίσματα από μεγάλα ονόματα της επιχειρηματικής, εμπορικής και εφοπλιστικής ζωής της χώρας, χωρίς – σημειώνεται- την διαμεσολάβηση κάθε λογής μεσιτών ή άλλων νταραβεριτζήδων της «καλής κοινωνίας»!
Αττική οδός: Με Macquarie ο Κοπελούζος, με Vinci ο Μυτιληναίος, με First (;) ο Περιστέρης, με Adrian το σχήμα Ελλάκτωρ – Αβαξ – Egis, με την πορτογαλική Brisa (;) η Ιντρακάτ!
Σοβαρές διεργασίες λαμβάνουν χώρα στον κατασκευαστικό και επενδυτικό – επιχειρηματικό τομέα, ενόψει της εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο ΤΑΙΠΕΔ την 5η Μαΐου, από τα υποψήφια σχήματα που θα διεκδικήσουν την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού που θα δημοπρατηθεί, εάν όλα πάνε καλά, στο β’ εξάμηνο (Οκτώβριος;) του 2022!
Ως γνωστόν η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης θα λήξει τον Οκτώβριο του 2024 και ήδη το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης λαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα ούτως ώστε ο διαγωνισμός να είναι ανταγωνιστικός, το ενδιαφέρον μεγάλο και το τίμημα πολύ υψηλό, τουλάχιστον διπλάσιο εκείνου που υπεβλήθη (1,5 δις. ευρώ) από την ΓΕΚ Τέρνα για την Εγνατία οδό!
Σε απλά λόγια ο στόχος της κυβέρνησης είναι τα 3 δις. ευρώ, μολονότι το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να χαμηλώσει τον πήχη κάνοντας λόγο για 2-2,4 δις. ευρώ, σε μια προσπάθεια ένα τυχόν χαμηλό τίμημα σε σχέση με τις προσδοκίες, να μην δημιουργήσει εντυπώσεις σε αυτή τη δύσκολη γεωπολιτικά και οικονομικά συγκυρία!
Μετά τις σχετικές αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού, όπου επιτρέπεται η συμμετοχή τεχνικών εταιριών που έχουν εμπειρία της τάξης του 10% στο operation αυτοκινητοδρόμων και συμβάσεων παραχώρησης, από 30% που αρχικά προβλεπόταν, είναι προφανές πως στις 5 Μαΐου θα εκδηλώσει ενδιαφέρον και ο κάθε …πικραμένος!
Το ζήτημα είναι ποιοι και πόσοι εξ αυτών θα υποβάλουν δεσμευτικές τεχνικές και οικονομικές προσφορές στον διαγωνισμό, ο οποίος βάσει του σχεδιασμού προβλέπεται για τον Οκτώβριο, εκτός και αν στο μεταξύ προκηρυχθούν εθνικές εκλογές, οπότε θα μεταφερθεί για το αμέσως μετά χρονικό διάστημα και σε κάθε περίπτωση πριν τις αρχές του νέου έτους (2023)! Εκτός κι αν πάμε σε αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις που θα διαρκέσουν τουλάχιστον 4 μήνες συνολικά, εξέλιξη που δεν μπορεί την ώρα τούτη να αποκλειστεί!
Επί του προκειμένου τώρα, οι ζυμώσεις μεταξύ ξένων επενδυτών, τραπεζιτών και εργολάβων δίνουν και παίρνουν, με αποτέλεσμα οι πρώτοι βασικοί υποψήφιοι όμιλοι να έχουν σχεδόν διαμορφωθεί!
Ο Ελλάκτωρ με την Αβαξ και την γαλλική Egis project, που έχουν την ώρα τούτη τη διαχείριση της Αττικής οδού, θα κατέβουν μαζί με σύμμαχο το επίσης γαλλικό fund Ardian που επενδύει σε υποδομές!
Ο Μυτιληναίος έχει επίσης κλείσει τη συμμετοχή του με την γαλλική Vinci, με την οποία συμμετείχε στον διαγωνισμό της Εγνατίας οδού με πρόταση – έκπληξη 495 εκατ. ευρώ!
Ο Όμιλος Κοπελούζου φέρεται να έχει κλειδώσει τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό σε κοινοπρακτικό σχήμα με την αυστραλιανή Macquarie, το επιθετικό fund που έσπασε τα κοντέρ στον διαγωνισμό της ΔΕΗ όπου απέκτησε με τίμημα – μαμούθ το 49% του ΔΕΔΔΗΕ αντί του ποσού των 2,1 δις. ευρώ!!!
Στο ανωτέρω σχήμα ως υπεργολάβος που θα αναλάβει τις ελαφριές τεχνικές εργασίες (συντήρηση κλπ) φέρεται να είναι η Ιντρακάτ του ομίλου Σ. Κόκκαλη, η οποία ωστόσο κατά τις πληροφορίες βρίσκεται σε συζητήσεις με την πορτογαλική εταιρία διαχείρισης και κατασκευής αυτοκινητοδρόμων Brisa, για αυτόνομη κάθοδο στον σχετικό διαγωνισμό!
Η ΓΕΚ Τέρνα του Γ. Περιστέρη φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με 2 κορυφαία funds του πλανήτη για από κοινού κάθοδο στον διαγωνισμό της Αττικής οδού, με ένα εξ αυτών το περίφημο First (με το οποίο οι πληροφορίες θέλουν να είναι κοντά) που είχε κατέβει και στον διαγωνισμό για τον ΔΕΔΔΗΕ!
Τέλος, ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό φέρονται διατεθειμένα να εκδηλώσουν μεγάλα funds του εξωτερικού όπως η CVC, η Oaktree, και η Blackstone!
Το τρίγωνο «Βενεζουέλα- Ιράν- Ρωσία», οι εφοπλιστές και τα ραντάρ των Αμερικανικών Αρχών!
Σε μία χρονική στιγμή κατά την οποία κλιμακώνεται η σύγκρουση Δύσης – Μόσχας, ενώ επίκειται μέρα με τη μέρα η ανακοίνωση της νέας λίστας Ρώσων ολιγαρχών (στην οποία θα περιλαμβάνεται και το όνομα του Ιβάν Σαββίδη κατά πληροφορίες) στους οποίους θα επιβληθούν κυρώσεις (από κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων μέχρι δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών), οι Αμερικανικές Αρχές έχουν βάλει στο στόχαστρο και παρακολουθούν προσεκτικά καταγράφοντας τις κινήσεις, όλες τις εμπορικές συναλλαγές Ελλήνων εφοπλιστών με την Ρωσία και ειδικότερα την μεταφορά πάσης φύσεως Σοβιετικών προϊόντων από Ρωσικά λιμάνια προς την Δύση σπάζοντας το …εμπάργκο!
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Αμερικανικές Υπηρεσίες παρακολουθούν με μια προκατάληψη τις κινήσεις Ελλήνων εφοπλιστών για δύο λόγους:
Πρώτον, εξαιτίας της ανεξέλεγκτης κατάστασης στο Άγιον Όρος, όπου στην κυριολεξία παρατηρείται ένα «μπες – βγες» Ρώσων κατασκόπων με «ψεύτικα διαβατήρια», οι οποίοι εμφανίζονται ως δήθεν μοναχοί σε Ιερές Μονές! Και σημειώνεται ότι Διοικητής του Αγίου Όρους είναι ο εφοπλιστής Μαρτίνος, (που φέρει ευθύνη για τον ανεπαρκέστατο έλεγχο) προβεβλημένο μέλος της περίφημης οικογένειας των καραβοκύρηδων, τα καράβια του οποίου φέρονται να μεταφέρουν προϊόντα από ρωσικά λιμάνια! Καθώς ο εν λόγω εφοπλιστής μέσω της θέσης που κατείχε στο Άγιον Όρος φέρεται να καλλιέργησε προνομιακές σχέσεις με τον ρωσικό παράγοντα …
Δεύτερον, λόγω της κατ’ επανάληψη φημολογούμενης επιθετικής δράσης Ελλήνων εφοπλιστών σε Βενεζουέλα και Ιράν σπάζοντας το εμπάργκο στη μεταφορά πετρελαίου, που είχε επιβληθεί από τις ΗΠΑ και τις διεθνείς αρχές!
Υπό αυτό το πρίσμα οι Αμερικανικές Αρχές, σύμφωνα με πληροφορίες από υψηλά ιστάμενες πηγές που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, έχουν θέσει στο στόχαστρο το τρίγωνο «Βενεζουέλα – Ιράν – Ρωσία» εντός των ορίων του οποίου παρακολουθούν με πολύ μεγάλη προσοχή τις (εμπορικές) κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών, όλων όσοι αναπτύσσουν σχέσεις και διενεργούν μεταφορές πάσης φύσης προϊόντων από τις εν λόγω χώρες που έχουν απομονωθεί για τους γνωστούς λόγους από τον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο και την Δύση!
Ποιοι και γιατί ανοίγουν εν μέσω κρίσης, θέμα διάθεσης του 20% της Εθνικής; Όταν τα ξένα funds δεν μπορούν να σηκώσουν φθηνό χρήμα;
Ξαφνικά, εν μέσω χρηματιστηριακής αβεβαιότητας που απορρέει από την έκρυθμη κατάσταση στο μέτωπο Ρωσίας – Ουκρανίας αλλά και την διακοπή παροχής φυσικού αερίου από την Μόσχα σε Πολωνία – Βουλγαρία, εγείρεται από διάφορους κύκλους ζήτημα placement του 20% των μετοχών της Εθνικής τράπεζας!
Είναι προφανές, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι το ζήτημα είναι εξαιρετικά ανεπίκαιρο, καθώς ούτε η κυβέρνηση, ούτε το ΤΧΣ θα ρίσκαραν κατά τη διάρκεια τέτοιας κρίσης, μια αποκρατικοποίηση της Εθνικής τράπεζας, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι πως την ώρα τούτη λόγω αύξησης των επιτοκίων, τα μεγάλα funds του πλανήτη που τυχόν θα ενδιαφέρονταν να συμμετάσχουν στο placement παρουσιάζουν αδυναμία να σηκώσουν φθηνό χρήμα!
Επί τη ευκαιρία πάντως, επειδή διάβασα κάτι για 4,20 ευρώ ανά μετοχή, ως τιμή διάθεσης της Εθνικής, με την οποία θα ήταν ευχαριστημένοι στο ΤΧΣ, αξίζει να σημειώσουμε ότι πριν από μερικούς μήνες, όταν η Goldman Sachs με εντολή της κυβέρνησης έκανε τις διερευνητικές επαφές με Έλληνες επιχειρηματίες και εφοπλιστές προκειμένου να αποκτήσουν το 10% των προς διάθεση μετοχών, είχε καταφέρει να διασφαλίσει τιμή 3,20 ευρώ ανά μετοχή! Εκεί είχε κλείσει το αρχικό ντηλ! Τα 4,20 ευρώ που ξαφνικά ακούγονται ή εγείρονται από συγκεκριμένους κύκλους, δεν έχουν καμία σχέση ούτε με την πραγματικότητα, πόσο μάλλον με την συγκυρία!
Για να ξέρετε, ακούστηκε την εποχή εκείνη ότι ο Ολλανδός της Reggeborgh πρόσφερε 5 ευρώ ανά μετοχή για το πακέτο του 10% των μετοχών της Εθνικής! Ωστόσο η υπόθεση τότε «μπήκε στο αρχείο» μέχρι νεωτέρας – για ειδικούς λόγους- ενώ ουδέποτε επιβεβαιώθηκε η πρόταση για 5 ευρώ ανά μετοχή, που εδώ που τα λέμε, μακάρι να υπήρχε!