Πλήθος αντιδράσεων από καλλιτέχνες προκάλεσε η τοποθέτηση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη σχετικά με τις καταγγελίες για κακοποιητικές συμπεριφορές στο θέατρο και κυρίως για τον διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη.
Αντώνης Καφετζόπουλος
Ο Αντώνης Καφετζόπουλος με ανάρτησή του στο facebook σχολιάζει την υπουργό πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, και τη δήλωση της ότι «ο Δημήτρης Λιγνάδης με εξαπάτησε – είναι επικίνδυνος άνθρωπος».
O ηθοποιός εξηγεί αρχικά τη διαφορά ανάμεσα στις λέξεις «εξαπάτηση» και «απάτη» ενώ τάσσεται στο πλευρό των συναδέλφων του που ζητούν την παραίτησή της. Ο Αντώνης Καφετζόπουλος ξεκινά το «κατηγορώ» του κατά της κ. Μενδώνη λέγοντας: «Σε άλλες χώρες οι έχοντες θέσεις ευθύνης παραιτούνται για πολύ μικρότερες αιτίες».
Αναφορά γίνεται φυσικά και στον Δημήτρη Λιγνάδη. «Θα σας τη χαρίζαμε αν δεν είχατε επιχειρήσει να πετάξετε στις κερκίδες την καυτή πατάτα Λιγνάδη που έτυχε στη βάρδια σας, με δικαιολογίες που δεν έπειθαν ούτε τους αφελέστερους καλοπροαίρετους»
, γράφει ο Αντώνης Καφετζόπουλος.
Καταλήγοντας, επισημαίνει ότι καταλαβαίνει την προσπάθεια της Λίνας Μενδώνη να σώσει τη δουλειά της, συμπληρώνοντας ότι δεν θεωρεί ότι η απομάκρυνσή της θα προσφέρει κάτι ουσιαστικό.
Εξηγεί, ωστόσο, γιατί πρέπει να παραιτηθεί η υπουργός πολιτισμού: «Πλην όμως το «όφις με ηπάτησε» έχει απορριφθεί προ πολλού ως αιτία απαλλαγής. Μ όλα τα παραπάνω έχετε αναδειχτεί σε πολλαπλά βλαβερή παράμετρο για το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Έτσι δεν μπορώ παρά να συνταχθώ με αυτούς που ζητούν να αποχωρήσετε».
Δημήτρης Πουλικάκος
Το δικό του μήνυμα προς την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη έστειλε μέσω ανοιχτής επιστολής το Δημήτρης Πουλικάκος.
Ο σπουδαίος δημιουργός προτείνει στην υπουργό να παραιτηθεί, επισημαίνοντας με το χαρακτηριστικό ύφος του ότι, «ο εναπομείνας πολιτισμός, υπό την αιγίδα σας και τη σφραγίδα σας, μόνο θα κακοποιείται, και οι εναπομείναντες άνθρωποί του, μόνο θα υποφέρουν από την ιδιαίτερη «επιείκειά« σας, εάν συνεχίσετε το «θεάρεστον» έργον σας…»
Το μήνυμα του Δημήτρη Πουλικάκου
Πιστεύω – πράγματι – κυρία υπουργέ του πολιτισμού Μενδώνη, πως η καλλίτερη υπηρεσία που ημπορείτε να προσφέρετε εις τον όποιον υπάρχει πολιτισμόν, είναι, να τυλιχθείτε με την ιεράν Σινδώνη και να αποχωρήσετε κι εσείς και η «παρέα» σας -ολίγον, έστω, αξιοπρεπώς- από το πόστο που σας ενεπιστεύθησαν οι εγκληματικά επιπόλαιοι και κυνικοί κολλεγιόπαιδες άρχοντές μας!!!
Ο εναπομείνας πολιτισμός, υπό την αιγίδα σας και τη σφραγίδα σας, μόνο θα κακοποιείται, και οι εναπομείναντες άνθρωποί του, μόνο θα υποφέρουν από την ιδιαίτερη «επιείκειά« σας, εαν συνεχίσετε το «θεάρεστον» έργον σας…
Παραιτηθείτε λοιπόν, κυρία μου, όσο πιο σύντομα γίνεται, και θα σας είμεθα και υπόχρεοι!!!
Τάσος Νούσιας
Στη γραμμή της Ζέτας Δούκα και τον Αντώνη Καφετζόπουλου που επιτίθενται στην υπουργό, θέση παίρνει και ο γνωστός ηθοποιός Τάσος Νούσιας.
«Εξαπατημένη νυν Υπουργός Πολιτισμού για παιδεραστή – βιαστή, γνωστό ηθοποιό, σκηνοθέτη και πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανάρτησή του στο instagram o ο κ. Νούσιας και προσθέτει:
«Δεν με ξέρεις, δεν σε ξέρω. Υποφέρεις και υποφέρω».
«Δυστυχώς, όμως, πρόκειται για τα παιδιά μας και δεν μπορούμε να γελάσουμε, μας κόβεται η ανάσα και μας περισσεύει η οργή» τονίζει χαρακτηριστικά ο γνωστός ηθοποιός.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος
Η ΠΟΘΑ εξανίσταται για την «αδιανόητη για κάθε πολιτισμένο άνθρωπο, πόσο μάλλον για την υπουργό Πολιτισμού» που έκανε η κ. Μενδώνη μεταξύ της υποκριτικής τέχνης και της υποκρισίας.
«Σήμερα η κ. Μενδώνη προσπαθώντας να αποποποιηθεί τις ευθύνες της για την υπόθεση Λιγνάδη, υπέπεσε σε ένα τεράστιο ατόπημα. Ισχυρίστηκε ότι ο κ. Λιγνάδης την εξαπάτησε “επειδή είναι καλός ηθοποιός”» σημειώνει η ΠΟΘΑ.
Και προσθέτει στη συνέχεια ότι: «Η σύνδεση της Υποκριτικής Τέχνης με την υποκρισία και την εξαπάτηση και η στοχοποίηση του σπουδαίου επαγγέλματος του Ηθοποιού είναι αδιανόητη για οποιονδήποτε πολιτισμένο άνθρωπο, αλλά όταν προέρχεται από την ίδια την Υπουργό Πολιτισμού, τότε μετατρέπεται σε μείζον πολιτικό θέμα. Θεωρούμε ότι πλέον η παραίτηση της Υπουργού είναι μονόδρομος, όπως άλλωστε είναι το πανδημο αίτημα του καλλιτεχνικού χώρου».