Κανείς δεν μπορεί να υποβαθμίσει τη σημασία της υλοποίησης του συνολικού έργου της Ε65 όπου μαζί με τον ΠΑΘΕ, την Εγνατία, την Ιόνια Οδό, την προέκταση της στη Δυτική Πελοπόννησο και τον ΒΟΑΚ, αποτελούν ένα εθνικό σχέδιο πάρα πολύ σημαντικό για τις υποδομές της χώρας και για την ενδοπεριφερειακή και διαπεριφερειακή ανάπτυξή της ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, Κώστας Σκανδαλίδης.
Τα ερωτήματα
Υπάρχουν όμως είπε στις κυρώσεις αυτές του Ε-65 «κάποια ερωτήματα σχετικά με το κόστος του έργου, τους υπολογισμούς και τις εκτιμήσεις για την απόδοση του, τη συμμετοχή και την αποζημίωση του παραχωρησιούχου, το ύψος των διοδίων, το αν υπάρχουν στοιχεία για την αλλαγή του μήκους του τελευταίου τμήματος που θα πρέπει να απαντηθούν αναλυτικά από την κυβέρνηση».
Εμείς, διευκρίνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ ψηφίζουμε θετικά αλλά «πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αναπτυξιακής και παραγωγικής ανασυγκρότησης από την κυβέρνηση αλλά ούτε και διάθεση για διάλογο και συνεννόηση για ένα εθνικό σχέδιο». Σημείωσε πως μετά την πανδημία και την οικονομική κρίση σήμερα και για την επόμενη δεκαετία υπάρχει μια τρίτη μεγάλη ιστορική ευκαιρία με την αύξηση της «πίτας» των πόρων μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης προκειμένου να σχεδιαστεί μια συνολική ανάπτυξη για τη χώρα.
Oι άξονες
Οι άξονες, που θα έπρεπε να υπήρχαν, ανέφερε ο Κώστας Σκανδαλίδης, θα έπρεπε να ήταν «πρώτον, η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που δεν έχουν ολοκληρωθεί και ο δεύτερος, η στροφή στην παραγωγική ανασυγκρότηση, στην αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλο, αύξησης της ανταγωνιστικότητας και του εθνικού προϊόντος μέσω ενός άλλου τύπου ανάπτυξης».
Σχετικά με τους στόχους του προβλέπονται στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» που εγκρίθηκε από το Ecofin, ανέφερε πως «δεν διαφωνεί κανείς, αλλά διαφωνεί στη δομή και τη δυνατότητα να αλλάξει το μοντέλο. Και εδώ έχετε τεράστια ευθύνη η κυβέρνηση. Διότι μέχρι τώρα κάνετε μια πολιτική της πεπατημένης». Απουσιάζει «το όραμα που θα υλοποιεί τους στόχους που όλοι συνομολογούμε».
Η δεκαετία αυτή, τόνισε, «θα έπρεπε να είναι η δεκαετία του σιδηρόδρομου αλλά δεν βλέπουμε να υπάρχει κανένα τέτοιο σχέδιο». Ούτε για την ανάδειξη σε αναπτυξιακούς πόλους τις περιφέρειες της χώρας ή «ένας προγραμματισμός που θα βάλει την κοινωνία στο παιχνίδι της ανάπτυξης»