Διπλασιασμό κερδών καταγράφει ο διαδικτυακός γίγαντας ταχείας μόδας Shein, καθώς αναμένει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών από το Πεκίνο για να προχωρήσει στην εισαγωγή του στη Νέα Υόρκη ή το Λονδίνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες τις οποίες επικαλούνται οι Financial Times, η Shein σημείωσε ρεκόρ κερδών άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023 και κατέγραψε περίπου 45 δισεκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων, τη συνολική αξία των πωληθέντων αγαθών στον ιστότοπό της. Σημειώνεται ότι εταιρεία ιδρύθηκε στην Κίνα αλλά έχει μεταφέρει την έδρα της στη Σιγκαπούρη.
Οι ανταγωνιστές H&M και ο ιδιοκτήτης της Zara, Inditex, ανέφεραν καθαρά κέρδη 8,7 δισ. SKr (820 εκατ. $) και 5,4 δισ. ευρώ (5,8 δισ. $) αντίστοιχα.
Η Shein, τα ρούχα της οποίας είναι δημοφιλή μεταξύ των αγοραστών της Gen Z, περιμένει από τις ρυθμιστικές αρχές στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον να εγκρίνουν την εισαγωγή της, η οποία αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη αρχική δημόσια προσφορά του έτους. Ο όμιλος αποτιμήθηκε σε περισσότερα από 60 δισ. δολάρια σε έναν πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης. Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει τα οικονομικά στοιχεία.
Δύο άτομα που γνωρίζουν την πρόοδο της αίτησης της Shein δήλωσαν ότι περίμεναν η Ρυθμιστική Επιτροπή Κινητών Αξιών της Κίνας και η Διοίκηση Κυβερνοχώρου της Κίνας να εγκρίνουν την πώληση μετοχών τις επόμενες εβδομάδες.
Αν και η Shein έχει μεταφέρει την έδρα της στη Σιγκαπούρη και πραγματοποιεί όλες τις πωλήσεις της εκτός Κίνας, η εταιρεία ιδρύθηκε στην κινεζική πόλη Nanjing και συνεχίζει να εκτελεί το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων της από τη χώρα, οδηγώντας τον όμιλο να ζητήσει έγκριση από τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές.
Στα τέλη του 2022, η Shein είχε 10.382 υπαλλήλους στην ηπειρωτική Κίνα που εργάζονταν για περισσότερες από δώδεκα θυγατρικές και χειρίζονταν τα πάντα, από τα logistics μέχρι τη συγγραφή κώδικα, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Tianyancha. Αντίθετα, το LinkedIn δείχνει ότι η εταιρεία έχει περίπου 200 υπαλλήλους στη Σιγκαπούρη.
Ο Xu Yangtian, ο 40χρονος ιδρυτής επίσης γνωστός ως Sky Xu, γεννήθηκε στην Κίνα, αλλά ακολούθησε την εταιρεία του μετακομίζοντας στη Σιγκαπούρη. Κατέχει το 37% της Shein. Άλλοι κύριοι μέτοχοι είναι η Sequoia China, γνωστή πλέον ως HongShan, η General Atlantic και το Sovereign Wealth Fund Mubadala του Άμπου Ντάμπι.
Ο όμιλος κατέθεσε εμπιστευτικά έγγραφα για εισαγωγή στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο, αλλά ένα πρόσωπο κοντά στην Shein είπε ότι η εταιρεία είχε ακούσει λίγα από την SEC από τότε. Ως εκ τούτου, ο Shein εξετάζει το Λονδίνο ως εφεδρική επιλογή, δήλωσε άλλο άτομο κοντά στην εταιρεία.
Επιθετική πολιτική
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την Coresight Research, η Shein κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς γρήγορης μόδας παγκοσμίως, 18%, ενώ η Inditex έχει το 17% και η H&M μόλις το 5%.
Και η συνέχεια έπεται συναρπαστική με το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη Shein να φαίνεται αμείωτο, παρά τους ισχυρισμούς ότι η εταιρεία έχει δεσμούς με την καταναγκαστική εργασία και ότι μπορεί να συμβάλλει στην παγκόσμια κρίση υπερθέρμανσης.
Νέα δεδομένα από μια έκθεση της Data AI που επικεντρώνεται στην κατάσταση της κινητής τηλεφωνίας δείχνουν ότι, μεταξύ των apps, η εφαρμογή της Shein για κινητά είχε τον υψηλότερο αριθμό μηνιαίων ενεργών χρηστών παγκοσμίως. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Temu κατέγραψε τους περισσότερους μηνιαίους ενεργούς χρήστες, με τη Shein να έρχεται δεύτερη – κάτι που παρατηρήθηκε ως τάση και στην αμερικανική αγορά.
Μια χρονιά επιτυχίας
Το 2023, η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη εξαγόρασε τη Missguided από τον βρετανικό κολοσσό Frasers. Απέκτησε επίσης περίπου το ένα τρίτο της Sparc Group, του διαχειριστή της Forever 21. Έκτοτε, η αγαπημένη του TikTok έχει αρχίσει να πουλάει κάποια ρούχα με το συγκεκριμένο brand στον ιστότοπό της. Έχει επίσης φιλοξενήσει pop-ups με τα δικά της προϊόντα μέσα στα καταστήματα Forever 21, δίνοντας στην ψηφιακή μάρκα μια πιο ορατή παρουσία στα φυσικά καταστήματα.
Μηνύσεις και πατέντες
Και η Shein δεν έχει κάνει πολλούς φίλους στη βιομηχανία της μόδας: η ιαπωνική εταιρεία γρήγορης μόδας Uniqlo μήνυσε τη Shein για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων σε μια τσάντα αυτό το μήνα. Έχει επίσης μηνυθεί από την H&M για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, και έχει χτυπηθεί από τον άμεσο ανταγωνιστή Temu σε μια αγωγή που ισχυρίζεται ότι είχε συμμετάσχει σε συμπεριφορά που είναι αντιανταγωνιστική.
Καθώς η κινεζική και η αμερικανική κυβέρνηση συνεχίζουν να εξετάζουν την πιθανή δημόσια εγγραφή, η Shein έχει αυξήσει εκθετικά τις δαπάνες της για άσκηση πίεσης.
Ενδείξεις για lobbying
Τα στοιχεία από την OpenSecrets δείχνουν ότι, το 2023, η Shein Technology LLC, ο τεχνολογικός όμιλος της Shein με έδρα τις ΗΠΑ, δαπάνησε 2,12 εκατομμύρια δολάρια για στόχους lobbying στις ΗΠΑ, καταγράφοντας μια εντυπωσιακή αύξηση 657% από τις δαπάνες λόμπι ύψους 280.000 δολαρίων το 2022.
Τα θέματα στα οποία διέθεσε συγκεκριμένα χρηματικά ποσά περιλάμβαναν το εμπόριο και τους σκοπούς που σχετίζονται με την ένδυση, την ένδυση και την κλωστοϋφαντουργία.
Μάλιστα, φέρετα να έχει καταθέσει έγγραφα για άσκηση πίεσης που σχετίζονται με «νομοθετικά και ρυθμιστικά ζητήματα που επηρεάζουν τη βιομηχανία ένδυσης και τους ηλεκτρονικούς εμπόρους, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών και φορολογικών θεμάτων», καθώς και «τη γενική εκπαίδευση σχετικά με την παρουσία, το λειτουργικό αποτύπωμα και τον οικονομικό αντίκτυπο της Shein στις Ηνωμένες Πολιτείες».
Τα αρχεία δείχνουν ότι τα χρήματα του lobbying έχουν κατευθυνθεί τόσο στη Βουλή των Αντιπροσώπων όσο και στη Γερουσία, αλλά τα δεδομένα της OpenSecrets δεν δείχνουν αν η Shein Technology άσκησε ανάλογες πιέσεις σε συγκεκριμένες υπηρεσίες ή νομοσχέδια το 2023.
Εν τω μεταξύ, η «Shut Down Shein», μια ομάδα που ονομάστηκε εύστοχα λόγω του ενδιαφέροντός της για την απαγόρευση του αντιπάλου Temu από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ξόδεψε 180.000 δολάρια για lobbying το 2023. Άσκησε πιέσεις στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και στη Βουλή των Αντιπροσώπων και επικεντρώθηκε σε θέματα που σχετίζονται με τη «ρύθμιση των εταιρειών που ανήκουν στο εξωτερικό- αθέμιτες εργασιακές πρακτικές», σύμφωνα με τα στοιχεία.