Μειωμένες ήταν το 2023 οι αποστολές σαμπάνιας από τους παραγωγούς της Γαλλίας, ένα ακόμη σημάδι της εξασθένισης της αγοράς ειδών πολυτελείας.

Οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 8,2%, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα η Comité Champagne, η οποία εκπροσωπεί τους παραγωγούς. Εντός της Γαλλίας, οι αποστολές μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών, εξαιρουμένου του 2020.

Οι Γάλλοι είναι μακράν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του εγχώριου αφρώδους οίνου τους, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 40% των παραδόσεων, αλλά ο πληθωρισμός έχει επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, σύμφωνα με την Comité Champagne.

Η ζήτηση για τις ετικέτες Veuve Clicquot, Bollinger, Lanson και άλλες εκτοξεύθηκε με τη χαλάρωση των περιορισμών της πανδημίας και έκτοτε η αγορά επανέρχεται σταδιακά στα κανονικά επίπεδα, μια τάση που παρατηρείται σε ολόκληρη τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας. Η εταιρεία συμβούλων Bain εκτιμά ότι ο τομέας θα αναπτυχθεί πιθανώς κατά 4% φέτοςαπό 8% το 2023, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές προϊόντων υψηλής ποιότητας.

Οι συνολικές αποστολές μειώθηκαν σε 299 εκατομμύρια φιάλες πέρυσι. Οι παραγωγοί αντιστάθμισαν τις χαμηλότερες ποσότητες με την πώληση ακριβότερων ετικετών, ιδίως στο εξωτερικό, διατηρώντας τα έσοδα πάνω από το ρεκόρ των 6 δισ. ευρώ (6,6 δισ. δολάρια) που επιτεύχθηκε το 2022, σύμφωνα με την Comité.

Η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE δήλωσε στο Bloomberg τον Σεπτέμβριο ότι η ζήτηση για σαμπάνια είχε αρχίσει να περιορίζεται, ιδίως εντός της χώρας.

Η LVMH, η μεγαλύτερη εταρεία παραγωγής σαμπάνιας, διαθέτει σήματα όπως η Moët & Chandon και η Dom Pérignon. Η μονάδα κρασιών και αλκοολούχων ποτών του ομίλου, η οποία περιλαμβάνει επίσης το κονιάκ Hennessy, είδε τα έσοδα να πέφτουν κατά 7% σε οργανική βάση τους πρώτους εννέα μήνες του περασμένου έτους – το μόνο τμήμα που υπέστη πτώση την εν λόγω περίοδο.

Διαβάστε ακόμη: